[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
piepende remmen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:46

piepende remmen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

piepende remmen

Berichtdoor Jock81 » 02 jun 2009, 02:40

Hallo allemaal!

Rij nu sinds 2 maandjes in mijn Benz zonder echte problemen. Maar had deze week met het mooie weer de ramen eens open en toen viel mij op dat de remmen (volgens mij voor) toch wel behoorlijk piepen. Klopt het dat dit eigenlijk niet echt kwaad kan? Is het makkelijk te verhelpen? En zo ja, hoe? Las al iets over kopervet...

Groetjes, Jochem
Jock81

Re:piepende remmen

Berichtdoor Toontje » 02 jun 2009, 06:06

hoi hoi
je heb piepen en piepen
als het een licht piepje is zou het kunnen zijn dat je blokjes een beetje vast zitten in de remklauw.
dan is het simpel wiel eraf pennetjes die de blokjes op zijn plaats houden eruit tikken ff met een waterpomptang de blokjes richting remklauw knijpen zodat je ze er uit kan halen dat de zijkanten bekijken bij roest iets schuren achterkant en zijkant met wat kopervet insmeren.
in de remklauw waar blokje inschuift ff met stukje schuurlinnen op de zijkant van een verfroerhoutje of zo opschonen beetje kopervet erop blokjes weer terug plaatsen en dat doe je dan bij alle wielen als je er 1 doet dan beste de rest ook doen kan anders zijn dat je ongelijk gaat remmen.
WN DAN VOORDAT JE DAN OOK MAAR 1 CM RIJD EERST REMPEDAAL INTRAPPEN TOT DE WEER DRUK VOELD ANDERS HEB JE GEEN REM want je hebt die remblokjes iets terug geknepen dus die ruimte moet je eerst weer op vullen.
als het mee zit 2 uurtjes werk.
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:piepende remmen

Berichtdoor Tinus60 » 02 jun 2009, 14:15

Of je hebt kanariepietjes onder je moterkap. (lol)

groetjes,
tinus60
Tinus60

Keer terug naar Techniek