[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
poelie airco : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 07:16

poelie airco

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

poelie airco

Berichtdoor peter-paul » 04 jun 2011, 06:08

Hoi allemaal,

De poelie van de airco van mijn 280CE uit 79 maakt soms een heftig krijsend geluid van metaal op metaal. De poelie heeft een soort veersysteem ingebouwd, misschien een slipkoppeling?
In ieder geval wil ik voorlopig de airco uitschakelen door de v-snaar eraf te halen. Kan ik dit zomaar doen, worden er dan niet dingen oververhit of gaan dan andere dingen dan ook uit?
Later wil ik de airco herstellen en daarvoor heb ik zo'n nieuwe poelie nodig, kan ik zoiets op de reguliere sloop halen? Of is de oude poelie nog te repareren.
peter-paul
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1964
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: poelie airco

Berichtdoor Gieuw » 04 jun 2011, 20:09

V-riem eraf halen kan volgens mij geen kwaad want alleen de airco pomp wordt daarmee aangedreven.
De koppeling van de airco pomp is een elektromagnetische koppeling waar bij mij weten geen frictie materiaal tussen zit.
Gieuw

Re: poelie airco

Berichtdoor The White Rider » 04 jun 2011, 22:58

Ik had laatst een soortgelijk probleem. Bij mij was het de spanrol die bovenaan op de aircoriem zit.
The White Rider

Keer terug naar Techniek