[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Luchtweger controleren : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 12:33

Luchtweger controleren

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Luchtweger controleren

Berichtdoor Fernando280TE » 18 feb 2009, 21:49

Naar aanleiding van eerdere berichten over een storing met stationair draaien van mijn motor op benzine, ga ik de luchtweger controleren of die wel vlak is.
Als ik het luchtfilter open maak, zie ik daar echter iets wat ik op de WIS cd niet tegen kom. Heeft het apparaat misschien te maken met mijn LPG installatie?
Kan ik de slangen die erop zichtbaar zijn gewoon losdraaien om bij de luchtweegklep te komen?

Groet,
Fernando

<br><br>Post edited by: Fernando280TE, at: 2009/02/18 20:50



Fernando280TE
 


Re:Luchtweger controleren

Berichtdoor Fernando280TE » 18 feb 2009, 21:51

Nog een foto

Fernando280TE
 


Re:Luchtweger controleren

Berichtdoor Fernando280TE » 18 feb 2009, 22:07

Zo moet het er volgens de WIS cd uitzien. Kwaliteit is minder want het is een foto van het scherm




Hier zie je de luchtweegschijf zitten....<br><br>Post edited by: Fernando280TE, at: 2009/02/18 21:10

Fernando280TE
 


Re:Luchtweger controleren

Berichtdoor mb170 » 18 feb 2009, 22:33

op de eerste foto zie je het gasstuk met in het midden de back fire beveiliging daaronder zit de klep
mb170
 


Re:Luchtweger controleren

Berichtdoor Fernando280TE » 18 feb 2009, 22:47

Ok bij die klep moet ik zijn. Kan ik de slangen gewoon losdraaien en dan de backfire beveiliging er uit nemen?
Groet,
Fernando
Fernando280TE
 


Re:Luchtweger controleren

Berichtdoor JantjeV8 » 19 feb 2009, 08:30

Is niet nodig, die 2 6-kant boutjes losschroeven en je kunt dat ding optillen. Ja, de slangen kun je losmaken, maar hoeft niet.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Luchtweger controleren

Berichtdoor Fernando280TE » 19 feb 2009, 10:16

ga ik proberen. Dan moet ik dus bij de luchtklep kunnen komen en kijken of die krom is
Fernando280TE
 


Re:Luchtweger controleren

Berichtdoor Fernando280TE » 20 feb 2009, 18:19

De luchtweegklep was inderdaad krom getrokken. Zoals je op de foto kunt zien is er een flinke ruimte tussen de aluminium schijf en de luchtinlaat. De hierdoor aangezogen valse lucht zorgde er voor dat de motor op benzine niet meer stationair draaide (teveel lucht) en dus af sloeg. Met een stukje hout en een kunststof hamer is de klep weer vlak gemaakt en het euvel is daarmee VERHOLPEN!!!

Fernando280TE
 


Re:Luchtweger controleren

Berichtdoor Fernando280TE » 20 feb 2009, 18:20

Na schoonmaken en vlak slaan

Fernando280TE
 


Re:Luchtweger controleren

Berichtdoor bluemoon me » 20 feb 2009, 19:33

mag ik even vragen waar je die backfire beveiliging kunt krijgen?
gr Bram ut Limburg.
bluemoon me
 


Re:Luchtweger controleren

Berichtdoor Fernando280TE » 21 feb 2009, 03:03

Beste Bram,

Het is geen beveiliging tegen backfire. Een tip die ik hier ook kreeg was om de slangenklemmen van de inlaatslangen onder de motor af te halen. Mocht er en backfire optreden dan schieten de slangen er gemakkelijk van afen loop je minder kans op het kromtrekken van de luchtweegplaat, omdat de druk vroegtijdig weg kan.
Deze luchtweegplaat heeft iedere MB met M110 motor en die moet afgesloten zijn bij stationair draaien van de motor (op benzine).
De beste beveiliging tegen backfire is om te zorgen voor een goede ontsteking (kabels, bougies, rotor en verdeler) zodat de LPG ontbrandt als het moet.
groet,
Fernando
Fernando280TE
 


Re:Luchtweger controleren

Berichtdoor jan280CE » 21 feb 2009, 09:34

De backfire beveiliging (althans mijn systeem) bestaat uit een module die bij gasgeven gebruik maakt van het vacuumsysteem om via een kabel de luchtweger open te trekken.
Desondanks werkt het systeem niet feilloos en heb ik ook al eens weer slangen moeten aansluiten na een backfire. Maar goed het zat erop toen ik de auto kocht, dus wie en waar dit ingebouwd is kan ik je niet zeggen.

jan280CE
 


Re:Luchtweger controleren

Berichtdoor Coupe280 » 21 feb 2009, 15:33

wat bram uit limburg bedoeld is de backfire beveiliging die bovenop de luchtweger zit bij fernando zijn auto.
die beveiliger werkt ook samen met de verdamper die hij op zijn auto heeft zitten.
dat is een iets ander systeem als wat jan 280CE heeft maar komt op hetzelfde neer .
de ronde plaat die fernando in zijn hand heeft is de luchtweger voor het k jetronic systeem en zit dus niet op elke m 110 motor .
er zijn ook m110 motoren met carburateur en d jetronic en die hebben niet zo een luchtweger.
groet tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Luchtweger controleren

Berichtdoor Fernando280TE » 21 feb 2009, 16:59

Ok,
Dank voor de toevoeging. Ik kan het nu plaatsen. Toch heb ik ondanks de beveiliging wel een paar flinke backfires gehad. Ik heb inderdaad een M110 met inspuiting en nu weer met een vlakke luchtweegklep :-)
Groet
Fernando<br><br>Post edited by: Fernando280TE, at: 2009/02/21 16:00
Fernando280TE
 


Re:Luchtweger controleren

Berichtdoor bluemoon me » 21 feb 2009, 18:14

ja, ik bedoelde de pointer die boven midden in de gasinlaat zit. Voor het overige is het dus van belang dat je installatie zoals steeds gezegd door meerder je bougies en kabelen etc ,afstelling en tijdstip perfect moet zijn.

Wat ook nogal eens gebeurd voor de 280 motoren met K. tronic is dat de luchtstationaier slang die onder aan het huis naar het spruitstuk loopt aan het spruitstuk veelal gescheurd is en waardoor er natuurlijk valse lucht aangezogen wordt met als gevolg. je raad het wel . Een mooie BF.

gr Bram ut limburg.
bluemoon me
 


Re:Luchtweger controleren

Berichtdoor Fernando280TE » 21 feb 2009, 23:42

Ok, om een antwoord te geven waar de beveiliging vandaan komt, zat de installatie er bij mij (net als bij Bram) in toen ik de auto kocht. Ik weet wel dat de gasinstallatie afkomstig is van Reprofair Autogas in Eindhoven (www.ReprofairAutogas.com)

groet,
Fernando
Fernando280TE
 


Re:Luchtweger controleren

Berichtdoor Fernando280TE » 21 feb 2009, 23:44

Ok, om een antwoord te geven waar de beveiliging vandaan komt, zat de installatie er bij mij (net als bij Bram) in toen ik de auto kocht. Ik weet wel dat de gasinstallatie afkomstig is van Reprofair Autogas in Eindhoven (www.ReprofairAutogas.com)

groet,
Fernando
Fernando280TE
 


Re:Luchtweger controleren

Berichtdoor Fernando280TE » 21 feb 2009, 23:46

Ok, om een antwoord te geven waar de beveiliging vandaan komt, zat de installatie er bij mij (net als bij Bram) in toen ik de auto kocht. Ik weet wel dat de gasinstallatie afkomstig is van Reprofair Autogas in Eindhoven (www.ReprofairAutogas.com)

groet,
Fernando
Fernando280TE
 


Re:Luchtweger controleren

Berichtdoor Leon » 22 feb 2009, 00:31

waar komt ie nou vandaan? :D
Leon
 


Re:Luchtweger controleren

Berichtdoor Bogent » 22 feb 2009, 09:52

'k zou het niet weten
Bogent
 

Volgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

cron