[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
past stoel uit '80er in 76'er? : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 19:15

past stoel uit '80er in 76'er?

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

past stoel uit '80er in 76'er?

Berichtdoor woutadam » 18 feb 2009, 10:17

Ik kan van blox_lex een goede bestuurdersstoel kopen ter vervanging van mijn doorgezakte exemplaar.
De stoel komt uit uit een 280E uit '80 en is in hoogte verstelbaar (de huidige is dat niet).
Past deze in mijn 240D uit '76? De rails zitten er nog onder.
Ik wil de oude bekleding en hoofdsteun overzetten en de nieuwe zitting eventueel nog van een nieuwe schuimvulling voorzien.

Dank voor de raad. Wouter
woutadam

Re:past stoel uit '80er in 76'er?

Berichtdoor Hans230CE » 18 feb 2009, 20:48

Ik dacht wel, gewoon 4 bouten en bij een C de riembevestiging. En meten maar, of gewoon proberen met de nieuwe stoel
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor mr.beerbelly » 20 feb 2009, 12:36

Kijk in ieder geval even naar de bevestiging van de veiligheidsgordel.

Ik heb een paar jaar geleden een interieur overgezet uit een '82 er in een '78 er.
De bevestiging van de rail waar de sluiting van de veiligheidsgordel op zit bleek heel anders gemonteerd te zijn.
in de '82 er zat deze rail meer naar achteren op de tunnel vast.

Dat is op te lossen door het onderstell van de stoel over te zetten.

PS. de '78 was een Amerikaan, en de '82 er een Europeaan, ik weet niet of het verschil daar mee te maken heeft.

Succes, Henk
mr.beerbelly

Berichtdoor Hans230CE » 20 feb 2009, 23:19

En er bestaan, oor zover ik weet, 2 verschillende soorten gordelkliksystemen. 1 met een verdikking en een smalle. Nu de rest is misschien over te zetten!
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JaapW114 » 21 feb 2009, 00:09

Ik heb de voorstoelen uit een W116 in een W114 geplaatst. De bevestigingen op de bodem van de auto zijn gewoon blijven zitten het onderstel van de stoel is wel overgezet, maar dat gaat eigenlijk probleemloos.
Ochtend werk en de voorstoelen waren overgezet. Ik voorzie geen echte problemen.

groet,

Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/02/20 23:49
JaapW114

Keer terug naar Interieur