[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Het grote blundertopic : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 16:14

Het grote blundertopic

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Het grote blundertopic

Berichtdoor FrankG » 20 feb 2009, 23:09

Volgens mij is dit één van de weinige fora zonder blunder topic.

Bij deze dan. Liefst W123 gerelateerd natuurlijk, maar wat mij betreft zijn hele goeie algemene blunders ook welkom.

Bij wijze van aftrap:
Ik ken iemand ('t is de aangetrouwde achterneef van onze overbuurman, en daar een vriend van) die een W123 250 automaat kocht. Leuk hoor automaat, waarom zou je zelf in de olie gaan zitten roeren, als je daar ook machines voor hebt.

Toen ie 'em een week had, kreeg ie hem niet gestart. Compleet dood. Geen klikje, niks. WW gebeld. Gele wagentje komt langs. Beleefdheidsvormen uitgewisseld. Gele wagentjes man vraagt "mag ik effe?". "tuurlijk" zeg ik. Oeps, vriend van m'n kennis, bedoel ik. ("alsof jij beter aan een sleutel kan draaien" denkt iemand). Geel mannetje zet pook in P en draait aan sleutel. MB zegt "wie-wie-prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr". Iemand slaat goslasterlijke taal uit.

(Kun je ook anoniem posten?)
FrankG

Re:Het grote blundertopic

Berichtdoor henklith » 20 feb 2009, 23:17

Leuk Frank,, ik ga morgen naar een verjaardag waar ik nooit weet wat ik vertellen moet :o)))
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Hans230CE » 20 feb 2009, 23:25

Ooit de oliefilter gewisseld en vergeten vast te draaien???

Ik wel, rommel op de vloer van de garage da je daar van krijgt!!!!

manmanman
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JohndeWinger » 21 feb 2009, 01:18

Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Mercedes Benz: The best or nothing
JohndeWinger
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee

Berichtdoor Pimmelot » 21 feb 2009, 01:43

heb ik ook gehad.twee keer zelfs.De eerste keer voor de Hyunday-garage.De man van de receptie heeft er nog zo n kickstarter op gezet.ook niks.Ik kwam dr uit mezelf achter dat ie niet wou starten in P.

De tweede keer was ik dat vergeten.toen heb ik met mn suffe hoof n taxi,was wel n Mercedes dat dan weer wel,moeten bellen.De volgende ochtend schoot ik wakker met hij start niet in P.Ik erheen op de fiets met drager en nee hoor,hij start wel in P

vrgr.,wim,AL-DOENDE-LEERT-MEN-GRUPPE
Pimmelot

Berichtdoor jan280CE » 21 feb 2009, 10:18

Een van mijn lijfspreuken is “ervaring is de som van alle gemaakte fouten”.
En ik heb te oordelen naar mijn gemaakte fouten een dotje ervaring, dat wil je niet weten.

Een belangrijk punt wat wel eens wordt vergeten ( met een behoorlijke schade als mogelijk vervolg) is de ratel op de krukas bij het kleppen stellen. Zakt altijd na het handmatig draaien van de motor zo mooi terug op de retourslang. Als je nadat je klaar bent het ding vergeet, en dichtgebouwd start kan je rare dingen meemaken. Rara hoe weet ik dat?
jan280CE

Berichtdoor Topasbrauner » 21 feb 2009, 11:23

Bij bij huis in slaap vallen en over zo'n 5 wegafzettingspalen stuiteren. twee banden plat, 1 velg plat, draagarmschade, koplamp, spatbord, deur, etc.
Toch doorrijden omdat ik anders de schade aan die palen ook nog moest betalen. Leuke rit naar huis haha. Gaaf dat je met zo'n 123 dan nog normaal naar huis kunt rijden.
Gelukkig niets meer van gehoord. Ben later in de coupe nog terug gegaan om een topasbraune wieldop te zoeken. De zou mij verraden want er rijdt natuurlijk maar 1 zo'n topasbraune rond hier. Die wieldop is ongeveer een halve maan geworden en hangt in de garage als aandenken.
Topasbrauner

Berichtdoor Toontje » 21 feb 2009, 13:41

hoi hoi
ja dit was geen 123 maar een galand turbo diesel
was daar overdag mee gaan proefrijden en was prima overschrijven en zou er in de avond omgaan sleutels zouden klaar liggen en auto stond klaar voor vertrek.
naar huis gereden wil dat ding inparkeren en krijg dat ding niet achteruit was wel donker en de binnen lamp deed het niet dus poosje aan het proberen ik al wat nieuwe woorden verzonnen zo van das lekker bak naar de griebus vanmiddag deed die het wel.
dus helemaal rond gereden en auto vooruit daar ergens weg gezet.
andere dag in de auto en ging die weer wel in de achtuit in het boekje gekeken bleek dat er ook nog een parkeer stand op de bak zat en die was dus naast de achteruit.
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor SgtPeppers » 21 feb 2009, 13:52

Dat van die P-stand van de automaat ken ik ook wel, haha!
Evenals in de Mercedes van pa vergeten de startonderbreker eraf te halen, en dan maar afvragen waarom er niks gebeurd, en er zelfs geen lampjes gaan branden op het dashboard...
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Berichtdoor henklith » 21 feb 2009, 14:04

Daarom wil ik geen automaat, mijn vader heeft twee maal mijn moeder aangereden, een keer over haar beide benen zelfs.
Een keer ginge de auto vanzelf aan de haal, terwijl mijn vader even de garagedeur dicht ging doen.
Gelukkig kwam de auto niet ver, aan de overkant stond een lantarenpaal die hem tegen hield (stond ie wel voor paal, ok).
En ik heb er eens een volleerde en ervaren auto monteur invalide mee zien geraken.
Auto stond op de brug, metertje of minder hoog.
Stond daar met draaiende motor voor diagnose, (vermoedelijk dus niet in P!!)
Monteur spuit wat WD40 rond wat draaiend delen onder de motorkap, en daar kreeg de luchtinlaat letterlijk lucht van.
Toerental loopt wat op, en de auto rijdt zo van de brug.
En de ervaren monteur lag er onder, probeerde het ding te stoppen, maar ja een auto maatje is dan niet je beste maatje!!
Moteur is nooi meer volledig in het arbeidsproces terug gekomen.
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor bartolo66 » 21 feb 2009, 19:26

Motorfiets GSX 1100.
Het brandstofkraantje werkt op vacuüm maar kan ook in de stand open worden gezet.
Na een dagje sleutelen aan deze motor de tank weer gemonteerd maar de leidingen verwisseld. Een van de brandstofleidingen rechtstreeks op het spruitstuk aangesloten en de vacuümslang op de carbs, de benzinekraan natuurlijk in de stand open. Langzaam maar zeker liep het blok vol benzine. Tijdens het starten een hele vreemde ontploffing.

bartolo66

Berichtdoor 300TD W123 » 21 feb 2009, 20:28

Kadett 1.6 diesel
Olie bijvullen en vuldop niet teruggeplaatst. Van werkplaats naar huis, op de stoep parkeren. Als je dan na 10 min weer instapt en achteruit rijdt word je ook niet vrolijk van wat er voor je deur op de stoep achterblijft.
300TD W123

Berichtdoor Kenneth » 22 feb 2009, 01:35

Inderdaad soms doe je dingen....

Ik wil graag dingen goed doen... Zo besloot ik al mijn zekeringen te vervangen want sommige zagen er wat oud uit. Overigens de ingenieur die het kapje heeft ontworpen moeten ze echt aan de hoogste boom..grrrr. Anyway, bij het plaatsen van de nieuwe torpedo's dacht ik... mmm het kastje kan best wel ff schoon gemaakt worden. Ik pak een bus contactspray.... spuit spuit... mmm dat gaat goed... spuit spuit. Loop weg.... hoor ik swwwooeeeffffhhhh. STAAT HET KASTJE IN DE FIK... Blinde paniek... Aaaahhhh ik zag mijn hele auto al uitbranden door zoiets stoms....

Tja in een split seconde probeer je te blazen.Blazen. BLAZEN... gaat natuurlijk niet uit... Dan maar de tuinslang erop (wilde ik eerst niet doen want het is toch electra...) Gelukkig ging het direct uit..... en eerlijk is eerlijk.. gelukkig had alleen de contactspray gebrand... en zo was mijn zekeringkastje letterlijk en figuurlijk BRANDSCHOON...

Mijn zekeringen kastje was wat vies. Eerst alle torpedo zekeringen vervangen door verse nieuwe. Toen dacht ik ach laat ik even
Kenneth

Berichtdoor Bogent » 22 feb 2009, 10:07

Wil ’s-Morgens boodschappen gaan doen met de buurvrouw (doen we altijd samen), maar het had een graad of 10 gevroren. Ik doe de auto van het slot met de afstandbediening en wil het portier open trekken……….niks. Oei dichtgevroren wat nu? Föhn gepakt 10 minuten staan blazen op het slot en de portier rand de ruit (coupe) was los maar nog steeds niks. Zegt de buurvrouw hij is toch wel van het slot? Pak de afstandbediening en ……………………!!!!!!!

Verkeerde knopje????

Bob
Bogent

Berichtdoor Leafhabber » 22 feb 2009, 11:56

Misschien is dit wel het topic waar je het meest van kan leren!

Ik ben na een remklauwrevisie een halve dag bezig geweest met ontluchten. 'k Heb er wel 2 liter vloiestof doorgespoten en er bleef lucht meekomen!
Na wat zoeken op internet bleek dat ik linker en rechter klauw had verwisseld (stond allebei een R op) en dan zit het ontluchtingsnippeltje onderaan...
Leafhabber

Berichtdoor Bob » 22 feb 2009, 15:04

Mijn vrouw had al een paar weken gevraagd om haar elektrische raam (bijrijder) na te kijken, zat geen leven meer in en stond half open. Na enkele weken met een stuk plastic rond gereden te hebben dacht ik terwijl mijn ega een paar dagen weg was. ik ga haar verrassen en repareer haar elektrische raam.

Na uitgebreid meten.... dus geen massa op het motortje (na motortje uitgebouwd te en gecheckt te hebben). Uiteindelijk de "massa-draad" gevolgd. Dashboard onder beide stoelen, dashboard, andere portier weer in en....... knopje "window lock" Knopje in alles weer goed
Zie de de ravage !!!!!

Post edited by: Bob, at: 2009/02/22 14:17<br><br>Post edited by: Bob, at: 2009/02/22 14:20

Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973

Berichtdoor Lode » 22 feb 2009, 16:05

Een kleine twee jaar geleden had de Benz opeens een lekke achterband. Ik het wiel gewisseld en de band snel naar een bandenboer om te laten repareren.
Aan het einde van de dag kon ik de gerepareerde band weer ophalen. Diezelfde middag besloot ik de oorspronkelijke band weer terug te zetten want de reserveband was wat droog.
Dus.. auto op de krik en wielmoersleutel op de bouten. Nou dat was niet nodig. Ik had ze ook met de hand los kunnen draaien. Een bout hing nog op 5 mm draad. 's-Ochtends was ik in de haast helemaal vergeten de wielbouten vast te zetten toen de wagen van de krik af kwam. Mazzel gehad. Toch nog een km of 20 mee gereden die dag.<br><br>Post edited by: Lode, at: 2009/02/22 15:08
Lode

Berichtdoor The White Rider » 22 feb 2009, 17:30

Bij de W123 de nieuwe dorpelkop dichtgelast en m'n zaklampje lag er nog in,
lekker aan 't smelten... en de lamp was natuurlijk NET te dik om door het gat te krijgen. Slijpen en opnieuw beginnen.

Aan de W124 de remklauwen gereviseerd, alles weer gemonteerd en achteraan
de remblokjes vergeten te plaatsen... is even verschieten als je gaat testen!

't Kan soms tegenvallen Hé
The White Rider

Berichtdoor Nico Vliet » 22 feb 2009, 18:32

Mijn grootste blunder is dat ik die agavengrune van Roel gekocht heb. Dacht dat ik wat te doen zou hebben maar verveel me nu al bijn aeen jaar :->
Nico Vliet

Berichtdoor FrankG » 22 feb 2009, 23:59

FrankG

Volgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....