[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
probleem 2e auto Peugeot, mening/hulp gevraagd. : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 00:47

probleem 2e auto Peugeot, mening/hulp gevraagd.

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:probleem 2e auto Peugeot, mening/hulp gevraagd.

Berichtdoor wwwW123 » 29 jan 2009, 14:04

....zoeken op internet...wie weet is het een 206 kwaaltje? dat betekent, dat peugeot nederland wel coulant mag zijn..maar dat vind ik.
hier moet je echt uit komen. zo'n plug mag nu niet opeens zo eruit gedraaid kunnen worden, als de vorige beurt ook bij de garage gedaan is. kosten max. 75 euro zou voor mij nog acceptabel zijn, als ik voor de rest heel tevreden was met de garage.
het is geen beste tijd voor garages, dus men moet zich sowieso heel klantvriendelijk opstellen...
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Edwin123 » 29 jan 2009, 23:43

Internet gezocht en kan niet aantonen dat het een 206 kwaaltje is.

Gebeld met Bovag. Aardige kerel. Gaf wat feiten. Goed te weten dat je daar terecht kan. (Zie site)
Bovag geeft aan wie aansprakelijk is bij montageschade :
wanneer iets (professioneel) gedemonteerd wordt en defect gaat; kosten voor klant.
wanneer iets (professioneel) gemonteerd wordt en defect gaat; kosten bedrijf.

Dus plug verwijderd, schroefdraad defect: kosten dus voor mij.

Dit staat niet op zichzelf. De plug zal mogelijker wijs niet in een keer los komen en is mogelijk met veel kracht losgemaakt. Dat zou onderzocht kunnen worden. Of ik dat wil zie ik nog wel. Ik heb ieder geval recht op uitleg wat men gedaan heeft om de plug los te krijgen.
Wanneer de dealer merkt dat de plug erg vast zit, zou hij kunnen overleggen met de klant en vertellen wat de eventuele gevolgen kunnen zijn wanneer ze hem losmaken. Dan heb je de eerste stap om tot elkaar te komen.
Tevens worden er geen alternatieven geboden door de dealer. Overmaatse plug, onderdelenlijn.

Nu wordt ik door de dealer achteraf geconfronteerd met de schade.

Dan de houding van de dealer. Die is zeer star en klantonvriendelijk. Ik heb als klant totaal geen onderhandelingspositie wanneer hij zijn onderhandeling start door mij de maximale kosten te belasten.

We wachten nog even af.
O ja.... ze staken in Frankrijk. Voorlopig geen onderdeel op transport naar Nederland. Dus nog ff geen auto.

Edwin
Edwin123

Berichtdoor drieske » 29 jan 2009, 23:57

Al geprobeerd bij de Peugeot Club Nederland ?? 450 euro voor een carterpannetje lijkt me zwaar overdreven, laat je niet tillen en bel de onderdelenlijn ofzo.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor JantjeV8 » 30 jan 2009, 08:20

Contactgegevens, H. Klijnstra En Zoon/peugeotsloperij Nag
Telefoon: 0527652707
Fax: n.v.t.
Mobiel: n.v.t.
Bezoekadres: Eggestraat 31
8308AB, Nagele
Homepage: n.v.t.
E-mail: n.v.t.

Misschien als je ook even googelt, bovenstaande was 1 van de 1e hits, d'r zal toch wel ergens een carterpannetje liggen, en anderszins is dat reparatiepluggetje nog steeds een optie van een half uur....
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JaapW114 » 13 feb 2009, 16:55

Is er al een update op dit topic?
Ben wel nieuwsgierig hoe dit afgelopen is.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Edwin123 » 21 feb 2009, 11:57

update,

De carterpan is vervangen voor een nieuwe en het overige onderhoud aan de auto is gedaan. We hebben de auto bij de dealer opgehaald zonder te betalen. In eerste instantie.

De onderhoudsbeurt bij de peugeotdealer met een aantal geplande karweien zou ca 1000 euro kosten. Hierbij moest nog opgeteld de 450 euro voor de vervanging van de carterpan. Dus totaal 1450 euro.
Omdat we na zeer moeizame gesprekken overeen zijn gekomen tot elkaar te komen, heeft de dealer wat korting gegeven (meer was er echt niet uit te halen) op het totale pakket. Op alle onderdelen van de gespecificeerde rekening werd een beetje ingehouden. Vnl korting op onderdelen.
De totale kosten kwamen voor ons nog op 1250 euro. Dus de dealer heeft 200 euro korting gegeven op het totale pakket.

Goed. Boos dus. De dealer zei nog dat we hem moesten bedanken dat hij zo coulant was geweest. Dus teleurgesteld in de dealer de auto meegenomen zonder te betalen.

Thuis hebben we de rekening bekeken en het geld voor de terechte zaken overgemaakt. ca 1000 euro. De rest ingehouden. Een brief opgesteld met daarin aangegeven niet eens te zijn met de gang van zaken.
Het antwoord op de brief is dat ze het vervelend vinden dat we geconfronteerd worden met kosten die niet onder regulier onderhoud vallen. Het valt echter de dealer niet te verwijten dat een deel van de schroefdraad van de carterplug (!) meekomt tijdens demontage. Dit is gaande weg de onderhoudsbeurten ontstaan. Ze willen de restant betaling graag tegemoet zien.

We zijn dus nog niet klaar. Ben absoluut niet van plan het bedrag te betalen. Gaande weg ontstaan betekent voor mij dat ze vorig jaar (zelfde dealer) al een melding hadden moeten maken van het verslechteren van de schroefdraad. De auto is 8 jaar oud en slechts 66.000 gelopen.
Ik weet ook: waar gewerkt wordt vallen spaanders, maar klantvriendelijkheid en goede oplossingen is ook erg belangrijk.

Wordt Vervolgd.
Edwin123

Berichtdoor jan280CE » 21 feb 2009, 12:33

Om je een indicatie van de prijzen te geven bekijk (ik denk met een vergrootglas omdat het plaatje enorm verkleind moet worden) het plaatje

jan280CE

Berichtdoor Edwin123 » 21 feb 2009, 13:00

ik kan het niet goed zien.

Ik zie 87,50 euro staan, maar zie ook een ander type peugeot. Ik heb een 1.6 Gentry. Automaat.
De materiaalkosten voor mij waren 153 euro.

komt type overeen met elkaar?
Edwin123

Berichtdoor jan280CE » 21 feb 2009, 13:19

Ook voor jouw auto moet je hem als particulier voor rond de 87 euro incl plug kunnen kopen.
De carterpakking kost dan nog eens 14.60 euro richtprijs brutto.
jan280CE

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto