door Edwin123 » 21 feb 2009, 11:57
update,
De carterpan is vervangen voor een nieuwe en het overige onderhoud aan de auto is gedaan. We hebben de auto bij de dealer opgehaald zonder te betalen. In eerste instantie.
De onderhoudsbeurt bij de peugeotdealer met een aantal geplande karweien zou ca 1000 euro kosten. Hierbij moest nog opgeteld de 450 euro voor de vervanging van de carterpan. Dus totaal 1450 euro.
Omdat we na zeer moeizame gesprekken overeen zijn gekomen tot elkaar te komen, heeft de dealer wat korting gegeven (meer was er echt niet uit te halen) op het totale pakket. Op alle onderdelen van de gespecificeerde rekening werd een beetje ingehouden. Vnl korting op onderdelen.
De totale kosten kwamen voor ons nog op 1250 euro. Dus de dealer heeft 200 euro korting gegeven op het totale pakket.
Goed. Boos dus. De dealer zei nog dat we hem moesten bedanken dat hij zo coulant was geweest. Dus teleurgesteld in de dealer de auto meegenomen zonder te betalen.
Thuis hebben we de rekening bekeken en het geld voor de terechte zaken overgemaakt. ca 1000 euro. De rest ingehouden. Een brief opgesteld met daarin aangegeven niet eens te zijn met de gang van zaken.
Het antwoord op de brief is dat ze het vervelend vinden dat we geconfronteerd worden met kosten die niet onder regulier onderhoud vallen. Het valt echter de dealer niet te verwijten dat een deel van de schroefdraad van de carterplug (!) meekomt tijdens demontage. Dit is gaande weg de onderhoudsbeurten ontstaan. Ze willen de restant betaling graag tegemoet zien.
We zijn dus nog niet klaar. Ben absoluut niet van plan het bedrag te betalen. Gaande weg ontstaan betekent voor mij dat ze vorig jaar (zelfde dealer) al een melding hadden moeten maken van het verslechteren van de schroefdraad. De auto is 8 jaar oud en slechts 66.000 gelopen.
Ik weet ook: waar gewerkt wordt vallen spaanders, maar klantvriendelijkheid en goede oplossingen is ook erg belangrijk.
Wordt Vervolgd.