[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Front schade : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:06

Front schade

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Front schade

Berichtdoor Gert250 » 21 feb 2009, 21:31

Hoi mede Benz liefhebbers,

Een ongeluk zit in een klein hoekje zegt men. Maar bij mij ook op de duitse autobahn (A31).
Was vorige week op pad om een set mooie barockvelgen op te halen voor een spotprijsje.
Helaas voor mij stak er onderweg op de snelweg een hond over. En toen was het boemmm.
Flinke schade aan de voorzijde, bumper, koeler, onderste plaatwerk etc.
Geen eigenaar bekend, dus dat wordt allemaal voor eigen rekening.

Een koeler heb ik inmiddels op de kop getikt, doch ik heb nog een voorbumper nodig om mijn 250 weer rijdbaar te maken.
Heeft iemand nog een bumper in redelijke staat?

Post edited by: Gert250, at: 2009/02/21 20:33<br><br>Post edited by: Gert250, at: 2009/02/21 20:34

Gert250

Re:Front schade

Berichtdoor bass blom » 21 feb 2009, 21:58

damm, dat was een flinke hond!
of reed je erg hard?
bass blom

Berichtdoor Gert250 » 21 feb 2009, 22:00

Het was inderdaad een flinke hond, iets zoals een fikse bouvier. Ik reed overigens "slechts" 110 km/u. Het was een flinke klap kan ik je verzekeren, schrok me rot.
Gert250

Berichtdoor SgtPeppers » 21 feb 2009, 22:08

Misschien een rare vraag maar, wat heb je toen gedaan, en weet je wat er met de hond is gebeurd? Toch niet zomaar wat zo'n aanrijding.

Succes ermee!
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Gert250 » 21 feb 2009, 22:26

Ik ben "rustig" de vluchtstrook opgereden want het sneeuwde en heb de autobahn polizei gebeld. Een noodstop uit paniek had alles heel anders af kunnen laten lopen, want het was best druk op de weg.
De politie was er redelijk vlot en zij hebben een sleepwagen geregeld aangezien de koeler lek was. Afgevoerd naar een plaatselijk ADAC steunpunt en toen was het een kwestie van vervoer terug naar huis regelen en de verzekering inlichten.
De hond hebben ze langs de weg teruggevonden, natuurlijk morsdood.
Gert250

Berichtdoor Weizengelb » 24 feb 2009, 13:19

RIP,

Nou het valt gelukkig nog mee dus.
Misschien meld de eigenaar zich nog wel, ik zou wat fotos achtervde hand houden en eventueel; de schade laten opnemen bij een garage.

Succes!
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Front schade

Berichtdoor Gert250 » 24 feb 2009, 18:13

Nou heren (en dames natuurlijk),

De schade valt achteraf gezien dus helemaal niet mee. De onderste dwars draagbalk, waar de radiateur op steunt, blijkt aan de linkerkant naar binnen te zijn gedrukt.
Het zaakje moet dus gericht worden zoals dat heet. Dure grap dus. Volgens een schadebedrijf hier om de hoek zijn ze minimaal twee dagen bezig met die klus; kosten minimaal € 1000,- excl BTW pffff.

Weet iemand van jullie een schade hersteller (liefst een beetje in de buurt van Enschede) die dit voor een "vriendenprijsje" zou willen/kunnen doen?

Gert250

Berichtdoor Topasbrauner » 24 feb 2009, 18:40

Zo dat was idd een klap! Dat een hond nog zo'n effect heeft zou je zeggen. Maar ja een bouvier is ook wel gauw 50 kilo. Vervelende schade. Gelukkig was die hond in 1 klap dood en geen rare spartel en pijn praktijken. 1 keer meegemaakt met een kat die in een rare kronkel lag maar nog compleet bij. Gelukkig kwam er een agent die geen mietje was en er een einde aan maakte. Mij lukt dat niet, tja..

Succes met het herstel. Een radiateur kost nieuw Behr 125 euro, goede bumper tweedehands 75 en ik hoop dat je met een dik touw om een paal en dan rustig keer op keer achteruit rijdend de boel recht krijgt. Of in ieder geval recht genoeg om het weer goed klaar te maken. Dan vallen de kosten nog wat mee.

Als je 100% professioneel herstel wilt zal het idd duurder zijn.

Job
Topasbrauner

Berichtdoor marty » 24 feb 2009, 20:23

Hoi Gert,

Ik heb die balk onder de radiateur zelf vervangen. Het plaatwerk koste iets van 120 euro bij de dealer. Ik had ook alle schoefjes ed. nodig, dat maakte het duurder als in mijn topic is geschreven. Dus ik denk dat die 1000 euro ex. nogal overdreven is, want ik vond de klus helemaal niet moeilijk. Ik heb er denk een uurtje of 6 aan gewerkt. Misschien heb je zelfs niet alle plaatwerk delen nodig, dus met een beetje inspanning, een aantal spuitbusjes, en uiteraard iemand met een laspapparaat......

http://www.w123club.nl/viewtopic.php?f=10&t=5843

succes.
marty

Berichtdoor Toyman » 24 feb 2009, 20:44

ik heb onze 200D ook op de richt bank laten zetten kosten 300 zonder bon

Gr Ton
Toyman

Berichtdoor Toyman » 24 feb 2009, 20:44

ik heb onze 200D ook op de richt bank laten zetten kosten 300 zonder bon

Gr Ton
Toyman

Berichtdoor Gert250 » 24 feb 2009, 20:54

Hoi Marty,

Begrijp ik goed dat die dwarsbalk op zijn beurt weer in twee steunen vastzit?
Is dat dan geschroefd, want je hebt het over schroefjes en zo?

Uit jouw topic begrijp ik namelijk dat zowel de steunen als de dwarsbalk onderling zijn gelast.

Groet,
Gert
Gert250

Berichtdoor marty » 24 feb 2009, 21:21

He Gert,

Yep, die dwarsbalk zi in twee steunen vast.

Nee, alles zit ge(punt)last. Maar ik had 2 zakjes erbij gekocht met al het montage materiaal van de zijschermen, en dat heb jij niet nodig als ik het zo zie. Ik denk zo 1 of 2 steunen en mogelijk de dwarsbalk, ben je al een heel end zeg maar. Het moet alleen wel ff gelast worden, maar dat hoeft zeker geen 1000euro te kosten....

Gr.
marty
marty

Berichtdoor Gert250 » 24 feb 2009, 23:46

dank je voor de tips. Zag net dat ik voor 100 euries aan onderdelen wel klaar ben. Maar hoor net vd buurman dat ie een mannetje voor me heeft die de zaak met een pers wel weer recht kan breien. FF afwachten dus maar.
Gert250

Berichtdoor marty » 25 feb 2009, 21:07

He Ger,

Nou, ik merk dat er weer hoop is en dat is nou net de bedoeling. Niks 1000 euro en twee dagen werk....
Is al klote dat het gebeurd is maar de weet dat het allemaal weer goed gaat komen, dat doet een mens weer rustig slapen.
Ik hoor graag de afloop.
marty

Berichtdoor Gert250 » 25 feb 2009, 21:22

Hoi Marty,

Ik ben al weer wat hoopvoller gestemd. Zal allemaal wel weer goedkomen met mijn troetelkindje.
Was al bezig met de merc terugbrengen in concoursstaat, maar nu ff weer terug bij af. Maar de degelijkheid van Mercedes heeft zich desondanks wel weer bewezen.

Als alles een beetje meezit kan ik het resultaat tonen bij de eerstvolgende clubmeeting.
Gert250

Front schade - The happy end!

Berichtdoor Gert250 » 28 feb 2009, 22:03

Nou luitjes, mazzel moet je soms hebben. Een kennis van mijn buurman blijkt monteur/ /plaatwerker te zijn en heeft vanmorgen mijn "Dom Perignon" weer strak gemaakt mbv een pers en een hele reeks uitdeukhamers ( leuk scrabble woord). Al met al twee uurtjes werk.

Vanmiddag zelf het spuitwerk even gedaan en vanavond kon de opgesnorde bumper (met dank aan sloperij Pril) er weer op. Alles ziet er weer strak uit.
Wat eerst een nachtmerrie leek te worden, is toch nog een soap met happy end geworden.
Gert250

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur