[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
CASTROL MOTOROLIE : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 21:43

CASTROL MOTOROLIE

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

CASTROL MOTOROLIE

Berichtdoor Liefhebber » 19 feb 2009, 15:30

hoi allen,was vamiddag bij brezan even praatje olie + wat onderdelen besteld.vroeg hem wat hij vond van castrol GTX HIGH MILAGE,special voor oudere motoren.moeilijk te bepalen zij hij,zal niet slecht zijn volgens hem.ik vertelde hem van de goede ervaringen,van mede leden.hij zij is personelijk hij ging voor kroon-olie.keek in de computer zij dat high-milage uit het assortiment was gehaald niet meer leverbaar.had nog drie kannen op voorraad.als het een succes is waarom stoppen ze dan met de productie? ik denk dat ik gewoon voor een goede minerale 15/W 40 ga,voor mijn diesel. ( kroon ???????? ) gr hans.
Liefhebber

Re:CASTROL MOTOROLIE

Berichtdoor Chevalric » 19 feb 2009, 15:53

Chevalric

Berichtdoor Citrobenz » 19 feb 2009, 16:25

Olie is een verhaal op zich :) is al genoeg over geschreven hier.

Nu kan het zijn dat Castrol de olie uit de produktie heeft gehaald maar dan zal er zeker een vervanger zijn.
Het lijkt mij van niet want het staat bij hun nog op de website.
Ik heb ze even een mailtje gestuurd, dan weet ik het zeker.

Het lijkt mij meer dat Brezan de olie uit het assortiment heeft gehaald.

Op Kroon olie kunnen ze namelijk aanmerkelijk meer verdienen.
Mijn onderdelen haal ik altijd bij Novatech, echter de Castrol olie haal ik bij Halfords omdat het daar aanzienlijk goedkoper is. De omzet van Castrol is bij de automaterialen zaken kleiner dan bij b.v. Halfords waardaar Halfords meer korting krijgt en de olie dus ook goedkoper kan verkopen.

Zal dus wel een verkoopverhaal zijn.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor ??? » 19 feb 2009, 18:35

Ik doe er Q8 formula mineraal olie 15 w 40 in.
Haal ik bij SMD oliehandel in Hillegom.
Heb met die man gesproken en die zij dat voor oude diesel motoren
het beste was.
Heeft te maken met de bescherming die binnen in de motor zit, moderne oliën schijnen dat aan te tasten.
Die goeie man zit pas 55 jaar in de olie handel dus ga ik er van uit dat die er wel verstand van heeft.
En is nog lekker goedkoop ook.
Groetjes en veilige KM's Eric 300D
???

Berichtdoor MajikSimon » 19 feb 2009, 21:19

Tsja ik heb het een tijd terug ook geprobeerd die 15w40 high mileage en ik vond het niet zo denderend bijzonder.

Het is gewoon een hele normale 15w40, die koud erg dik is, en waardoor je minder olie verbrand omdat het niet langs de zuigerveren kan kruipen. Het is haast net zo dik als een 20w50.
je zou je kunnen afvragen hoe het dan in de vrieskou smeert maar dat moet je zelf weten.

ik heb destijds de specificaties van deze olie in pdf opgevraagd, en geloof me het is echt niets bijzonders. Al zou het verdwijnen van de markt, het is niet een vreselijk groot gemis.

Er zijn hele groepen die heilig geloven in de enige echte goede olie voor deze wagens: minerale 15w40...zelf denk ik er wat genuanceerder over maar je moet het zelf weten er is genoeg info te vinden over het hoe en waarom.Laat ik er verder niks over zeggen komt alleen maar gedoe van.
MajikSimon

Berichtdoor D!rk » 19 feb 2009, 21:27

Wat je ook doet, olie is olie ;)

Ik gebruik olie van de Action 15W40 met MB specificatie, wissel om de 12K en rij nog steeds met volle tevredenheid.

En dat voor 9 euro de 5 liter.

Doe je voordeel er mee...
D!rk

Berichtdoor Liefhebber » 19 feb 2009, 23:48

bedankt voor de reacties heren,ik wil hier geen discusie beginnen.(heb het topic motorolie gelezen technische onderwerpen)vond het alleen vreemd dat de HIGH-MILAGE van CASTROL volgens brezan niet meer leverbaar was.MET ZOVEEL FANS gr hans
Liefhebber

Berichtdoor Quint250 » 21 feb 2009, 20:56

Maandag weer olie in de reclame bij de action.
5 liter 15 w 40 multigrade voor 5,99

Lekker goedkoop en voldoet goed.

Groet,
Quint250
Quint250

Berichtdoor D!rk » 21 feb 2009, 20:58

5,99 euro?

dat is ruim 25% korting !

Bedankt voor de tip !

Groet

Dirk
D!rk

Berichtdoor bass blom » 21 feb 2009, 21:08

gaaf, ga ik ook ff een voorraadje halen.
bass blom

Berichtdoor Citrobenz » 21 feb 2009, 21:12

Vandaag even voorraadje Castrol High Mileage gehaald voor beide benzen.
Ach ik drink zelf ook liever Hertog Jan bier dan bier van de action of lidle :P

Niks bier is bier Dirk ;)
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor SgtPeppers » 21 feb 2009, 22:10

Ik gooi er Halfords olie in, is een stuk goedkoper dan Castrol / Kroon o.i.d. maar niet zo goedkoop als die van de Action. Denk dat ik wel even een liter of 20 ga inslaan maandag aangezien er binnenkort al 2 auto's op mijn 'lijst' staan om te verversen :-)
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor jan280CE » 21 feb 2009, 22:17

Volgens mij proeft mijn Benz het verschil niet , maar desondanks toch maar liever niet de castrolgok wagen. Voor hetzelfde geld vindt hij het lekker en hij gaat zuipen net als zijn baas.
jan280CE

Berichtdoor SgtPeppers » 21 feb 2009, 22:27

Wat dat aangaat zijn het net vrouw... ehh... mensen: wat je ze niet geeft missen ze ook niet ;-)<br><br>Post edited by: SgtPeppers, at: 2009/02/21 21:27
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Edwin123 » 22 feb 2009, 12:26

Volgens mij hebben we deze discussies wel eens meer gevoerd. Olie is niet persoonlijk; je portemonnee en jouw keuze is persoonlijk. Olie is dus geen olie.

De toevoeging van additieven, het tegengaan van oxidatie van de olie en gepatenteerde productieprocessen bepalen de kwaliteit van de olie en daarmee ook de prijs. De ene olie is zeker de andere niet. Dat kan jezelf niet bepalen door de olie tussen je vingers te wrijven.

Bepaalde (mn goedkope) oliën oxideren snel en zullen een vuil laag afzetten aan de binnenzijde van de motor. De motor gaat bij lang gebruik van dergelijke oliën op een hogere temperatuur lopen. Oliën zonder bepaalde additieven zullen voor extra verbruik/verbranding van olie zorgen.

Het is je motor op de langere duur tegen je portemonnee direct.

Castrol HM is met name voor benzine motoren.
Iedere 15w40 zal bij temperaturen onder 0°C in viscositeit overeenkomen met de viscositeitklasse SAE 15W en voor temperaturen boven 0°C zal de viscositeit overeenkomen met die van de viscositeitklasse SAE 40. (SAE voorschrift) Dat noemen ze een multigrade olie. De Castrol zal dan ook niet dikker zijn als een ander 15w40.

Bespaar niet op olie en ook niet op verversen. Het kost je uiteindelijk je motor.<br><br>Post edited by: Edwin123, at: 2009/02/23 10:37
Edwin123

Berichtdoor Citrobenz » 22 feb 2009, 12:53

Edwin,

Dit blijft altijd een punt van discussie.

Je hebt hier 2 soorten leden bij de club.

Aan de ene kant mensen die een belastingvrije auto rijden omdat het goedkoop is, dan mag meestal de olie ook niet veel kosten.

Aan de andere kant heb je de liefhebbers, die spenderen wat meer geld aan hun hobby :)

sommigen hobbelen hier tussen.

Maar ik weet uit ervaring dat die goedkope olie veel ellende kan berokkenen.

En natuurlijk is Castrol niet zaligmakend :)
Maar andere merken van grote maatschappijen zijn ook goed.
Eigenmerk olie is vaak prut, wel goedkoop maar op den duur duurkoop.
Maar dat moet een ieder voor zich weten.

Het blijft altijd een mooi discussie onderwerp ;)
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Liefhebber » 22 feb 2009, 16:59

een ieder moet het zelf maar weten (persoonlijk).maar ik sluit mij aan bij citrobenz. gr hans
Liefhebber

Berichtdoor jan280CE » 22 feb 2009, 17:41

Leuke reacties, maar de teneur is toch dat diegenen die een speciefikatie volgens Mercedes-standaard voldoende vinden eigenlijk geen liefhebber zijn.
Ik houd me nu al meer als 40 jaar bezig met auto’s waaronder in het verleden een behoorlijk aantal jaren als monteur en in mijn optiek is een olie goed als hij aan de specifiekaties voldoet.
Marketing is een leuk vak en behoeftes moeten worden gekweekt, maar je moet niet alles geloven.
Ik hang ook geen biostabiel op mijn gastank en vul mijn sproeier ook niet met ingestraald water.
Voor diegenen die dat willen prima, moeten ze zelf weten. Maar ik zal daar nooit een kwalificatie aan hangen, nog mensen bestempelen als niet liefhebbers omdat ze niet hetzelfde produkt als ik gebruiken.

PS, ik rijd minder als 1000 km per jaar met deze auto
jan280CE

Berichtdoor bass blom » 22 feb 2009, 18:01

minder dan 1000KM? dan wordt je olie muf man :)
bass blom

Berichtdoor jan280CE » 22 feb 2009, 18:16

Dat valt enorm mee, maar ja ik gebruik dan ook geen Castrol.
jan280CE

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto