[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stadslicht links defect : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 09:38

Stadslicht links defect

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Stadslicht links defect

Berichtdoor Mercedennys » 22 feb 2009, 20:21

Hallo,

Stadslichten voor en achter links doen het niet, zekering is ok.

Hoe gebeurde dit: Mijn stadslicht deed het linksvoor niet. Dus had lamp opengemaakt om kleine lampje te vervangen. Met het licht aan zodat ik kon zien of dit lampje het dan zou doen. Ja, deed het. Maar toen viel het ijzer hulsel waar het in zit, tegen de carosserie aan en zag een klein vonkje. Sja... lampje is nog goed, maar bij installeren werkte het stadlicht niet meer. Nu ook het linker achterlicht kapot.

Zekering is niet kapot (en anders zouden alle stadslichten niet meer branden)

Help, wie weet wat hier mis kan zijn?
Mercedennys

Re:Stadslicht links defect

Berichtdoor MB280E » 22 feb 2009, 20:36

Als ik me niet vergis is links en rechts een appart circuit. En dus ook een apparte zekerig. Ik zou dus de zekering maar eens contoleren.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Mercedennys » 23 feb 2009, 15:23

Yep, dat was het toch wel. Zekering leek goed maar bleek toch kapot. Soms zie je het effe niet.

Thanks!
Dennis
Mercedennys

Berichtdoor Govert » 23 feb 2009, 15:28

Het is wel eens eerder gezegd, maar zekeringen kan je alleen controleren door ze eruit te halen. Vaak zijn de aansluitingen verrot, terwijl het stripje nog intact is. Op het oog lijkt dan alles in orde.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek