[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Contactslot VAST : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:17

Contactslot VAST

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Contactslot VAST

Berichtdoor Alex » 22 feb 2009, 19:58

Hoi allemaal,

Vandaag mijn MB200 door de ANWB na laten kijken. Zij brengen hem morgen weer bij mij thuis.
Tja, helaas, de contactsleutel was met geen mogelijkheid meer in beweging te krijgen.
Zo zit het stuurslot dus ook nog op slot.

Voor een auto van 29 jaar is het niet eenvoudig om er zomaar mee weg te rijden.
Zonder sleutel kom je er echt niet mee weg, zeg ik je! Wat een beveiliging!

Een reserve slot heb ik gelukkig nog hier bij mijn spullen liggen.

MAAR HOE KRIJG IK HET CONTACTSLOT ERUIT?
De ANWB lukt het niet. Zijn advies was, om een specialist te vragen.

Heeft iemand een manier om dit op te lossen?

Groet, Alex van onder Zwolle.
Alex
 


Re:Contactslot VAST

Berichtdoor wimada » 22 feb 2009, 20:35

Hoi Alex

Ik heb hetzelfde gehad met mijn MB C 180 en heb toen ook de auto thuis
laten brengen met de ANWB, en later bij een Mercedes Demontage bedrijf
een contactslot met sleutels gehaald maar dat viel toch nog behoorlijk
tegen omdat er zgn. breekboutjes gebruikt zijn voor montage vanaf fabriek
hele middag mee bezig geweest met boren slijpen en hameren,maar had dat er
graag voor over want had bij de dealer geinformeerd voor reparatie en werd
er niet vrolijk van toen ik hoorde wat het ging kosten.Weet niet of er bij
onze W123 breekboutjes zijn gebruikt maar het schijnt een veel voorkomend
probleem te zijn bij veel Mercedessen <heb ik me laten vertellen>.

gr Wim
wimada
 


Re:Contactslot VAST

Berichtdoor Semrick » 22 feb 2009, 20:53

Het valt me op dat er vaak vragen worden gesteld die in een ander topic al uitgebreid behandeld zijn.
Dit topic is er ook weer een voorbeeld van.
Ik wil dus nognaals vragen om voor het openen van een nieuw topic eerst even de zoekfunctie te gebruiken.
Ik hoop voor je dat je nog een contactslot uit de 1e serie hebt zonder antidiefstal beveiliging. Anders wordt het breken en hakken.
In onderstaand topic kun je denk ik wel de info vinden die je zoekt.

viewtopic.php?f=12&t=4095
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Contactslot VAST

Berichtdoor Alex » 23 feb 2009, 17:45

Semrick,

Je hebt gelijk, had eerst even beter moeten rondlijken op de site.
Wat mij betreft kan deze topic dan wel verwijderd worden.

Contactslot is onderhand al doorgeslepen, maar er bijft nog een deel in de stuurkolom zitten.
Tot nu toe nog niet gelukt om het deel eruit te krijgen. Het asje is er uit en
de stuurvergrendeling is er wel vanaf. Lastig ding hoor!
Maarja, ben er nu aanbegonnen en nu wel verder.

Dan blijkt dat de connector met alle bedrading niet te demonteren is.
En dat moet toch geen probleem zijn. Zal er een fotootje bij plakken, een moment...
(Dat wordt later, batterij fototoestel is leeg) Wordt vervolgt.

Alex
Alex
 


Re:Contactslot VAST

Berichtdoor Pimmelot » 23 feb 2009, 18:05

Bij de meeste autos, behalve amerikanen, kun je het slot er uit hengsten met een pikketrekker.Een gekoesterd werktuig binnen het autodievengilde.Of het mercedesslot de pikketrekker zware uitvoering kan weerstaan weet ik niet.Kan je best proberen,stuk is t toch al.Je moet de pikketrekker wel voorzien van een STALEN parker.

groeten,wim
Pimmelot
 


Re:Contactslot VAST

Berichtdoor Topasbrauner » 23 feb 2009, 19:06

Een pikketrekker hahahaaaaaaa. Tjongejonge jullie brabanders doen me altijd aan draadstaal denken, hoe dennis van de ven en jeroen van koningsbrugge een cursus brabants geven. geniaal. en nu begin jij over een pikketrekker. Je zal wel flink aan de action bier hebben gezeten op de praalwagen pimmelorre.

een pikketrekker, borsteplukker, wat krijgen we nog meer hier in carnavalssfeer.
Topasbrauner
 


Re:Contactslot VAST

Berichtdoor Alex » 23 feb 2009, 19:07

Pen is eruit. Stuurblokkering is gelukkig eraf.

Alex
 


Re:Contactslot VAST

Berichtdoor Alex » 23 feb 2009, 19:09

Maar wat er nog niet verwijderd is, is de huls in het stuurhuis...

Alex
 


Re:Contactslot VAST

Berichtdoor Alex » 23 feb 2009, 19:09

De boel is afgezaagd...

Alex
 


Re:Contactslot VAST

Berichtdoor Alex » 23 feb 2009, 19:12

En dan is er de conector. Blijk een ander model te zijn.
Gaat dit toch lukken? Wat denken jullie? Tot nu toe is het mij niet gelukt om de houder met bedrading
van het oude contact los te krijgen...

Alex
 


Re:Contactslot VAST

Berichtdoor JantjeV8 » 23 feb 2009, 19:52

Kan het niet helemaal goed beoordelen, maar normaal haal je het contactslot er uit door de sleutel een kleine slag te draaien. Op een bepaalde stand kun je hem dan uitnemen.
Maar mogelijk dat dat juist het begin van je probleem was, het ding draaide niet meer.

Had toch geprobeerd een oude schroevedraaier of een beitel erin te hengsten en dan een slag te draaien.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Contactslot VAST

Berichtdoor Alex » 23 feb 2009, 20:27

Alles geprobeerd voordat ik ging slijpen: Morrelen, draaien en met het stuur heen en weer, niks!
Schroevendraaier erin, draaien, alles kapot, geen resultaat. Ja en dan verder...
Alex
 


Re:Contactslot VAST

Berichtdoor Pimmelot » 23 feb 2009, 23:38

Pikketrekker is Haags voor schuifhamer dacht ik te weten. vrgr.,wim,SCHUIFHAMER-GRUPPE.
Pimmelot
 


Re:Contactslot VAST

Berichtdoor Paul Snip » 24 feb 2009, 01:16

Een Mercedes contactslot is de moeilijkste die erbij is. Dat is zonder schade niet op te lossen.

De plaat die voor het slot zit, dat is gehard staal. Daar krijg je geen "pikketrekker" oftewel een slagtrekker in. Ik heb zo'n ding en het wel eens geprobeerd. Maar vergeet het maar rustig. Zelfs boren in deze plaat gaat niet lukken. De enige oplossing blijft vaak slijpen of zagen.

Dus als je contactstlot moeilijk gaat doen, gelijk vervangen! Anders wordt het een duur grapje...
Avatar gebruiker
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: 09 aug 2006, 11:20
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Contactslot VAST

Berichtdoor Pimmelot » 24 feb 2009, 10:03

Het gilde gebruikt custom made pikketrekkers,van n meter lang,met n klos van wel twee kilo.Dus niet van die dingetjes die uitdeukers gebruiken.
Pimmelot
 


Re:Contactslot VAST

Berichtdoor Alex » 24 feb 2009, 19:56

Hoi allemaal, kan het misschien zijn dat de "stekker" achterop het contactslot alleen maar
loskomt met behulp van de contactsleutel?
Geen idee waarom het niet losgetrokken kan worden. Eer zitten in de zijkant wel drie sleufjes
waar je met een schroevendraaier in kan, misschien om de palletjes weg te duwen? Is mij ook hiermee niet gelukt! Mooie uitvinding, zo'n slot. Maar ja, de geheimen komen vast wel een keer aan het licht!

Oke, hoe haal je dus de connector aan de achterkant eraf? Wie help mij verder?

De sloper, Alex
Alex
 


Re:Contactslot VAST

Berichtdoor Alex » 01 feb 2011, 20:28

Hoi allemaal, deze week het nieuwe cilinderslot opgehaald.
Dat moest goedkomen, of niet soms.

Maar je moet ook op alles letten, en soms, doordat teweinig inzicht, kom ik opnieuw in de problemen.

Met een semi reserveslot (iets ander model) het inzetten geoefend. Nou dat leek gewoon goed te gaan.
Maar toen het nieuwe slot in het iets andere model slot gezet werd, blokkeerde de sleutel opnieuw.
Ik stond perplex. Hoe kon dat nu gebeuren?

Wat bleek, nadat het slot opnieuw uitelkaar geslepen was: Inwendig was het alleen passend voor een
modelcilinder, dat een kwart gedraaid was. Onder in het slot zitten twee gaatjes, en die zaten net even anders. Hij zakte zodoende niet ver genoeg in het slot en kwam meteen vast te zitten.

Mocht iemand zo'n klus aanpakken, let op: de cilinders lijken allemaal op elkaar, maar kan
dus toch niet passen. Bespaard je een hoop moeite.

Misschien dat iemand er nog zo zijn voordeel mee heeft!

Gegroet, Alex
Alex
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten