[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Probleem met rempedaal (Ten einde raad) : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 11:39

Probleem met rempedaal (Ten einde raad)

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Probleem met rempedaal (Ten einde raad)

Berichtdoor afrite_a4 » 22 feb 2009, 17:58

Na alles te hebben geprobeerd ben ik ten einde raad en wil ik een beroep doen op jullie kennis en kunde.

Mijn 240D uit '80 heeft last van remproblemen. De auto heeft lang stil gestaan; in verband met restauratie.
Na eerste rit, na stil staan, kwam het rempedaal niet meer omhoog en moest ik met het punt van mijn schoen het rempedaal om hoog trekken. Het remmen zelf ging wel goed.
Na onderzoek bleek de remklauw rechtsvoor vast te zetten. Deze vervangen met een nieuwe (had Bendix maar deze is niet te verkrijgen. Na advies van W123clubleden kocht ik een Ate). Installatie verliep moeiteloos maar het probleem met het rempedaal bleef. Hierna heb ik de volgende acties ondernomen:

- Diverse malen het remsysteem voorzien van nieuwe olie en ontlucht
- 2 maal de rembekrachtiger vervangen
- 2 maal de hoofdremcilinder vervangen
- Rempedaal uitvoerig gecontroleerd en gesmeerd.
- Alle remklauwen los gemaakt en goed gecontrolleerd.
- Vacuumterugslagklep vervangen

Ik heb gemerkt dat het rempedaal perfect werkt wanneer ik de vacuumslang uit de rembekrachtiger los koppel! Daarom heb ik een nieuwe vacuumslang en terugslagklep gekocht, maar dat hielp niet.


Alle suggesties en ideeën zijn van harte welkom.

Groeten,

Harrie<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2009/02/22 17:23
afrite_a4
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 07 sep 2007, 16:51
Woonplaats: Brabant
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Probleem met rempedaal (Ten einde raad)

Berichtdoor Semrick » 22 feb 2009, 18:21

Hallo Harrie,

Ik verdenk in dit verhaal toch gewoon de hoofremcylinder.
Je schrijft dat je deze 2x vervangen hebt?
Dat begrijp ik niet helemaal. Heb je er 2x een gloednieuwe op gezet of heb je een gebruikte geprobeerd of heb je hem alleen maar gedemonteerd?
En als je een nieuwe hebt gemonteerd waarom dan 2x?

Als het pedaal op de grond blijft liggen wijst dat toch op een defecte hoofdremcylinder en mogelijk lucht in het systeem.
Ik zou nooit een gebruikte hoofdremcylinder monteren. Ook al komt deze werkend van een andere auto bij het de- en monteren kan hij alsnog defect raken. Een hoofdremcylinder moet je eigenlijk altijd vervangen door een nieuwe en dan kan er weinig mis gaan.

Tevens even de topictitel iets aangepast.<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2009/02/22 17:22
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Probleem met rempedaal (Ten einde raad)

Berichtdoor mb170 » 22 feb 2009, 22:46

heb je de auto goed ontlucht?
ik heb ooit een auto gekocht met het zelfde verhaal die man had alles vervangen hoofdrem cilinder em remtangen hij had alleen links en rechts omgewisseld daardoor zat het ontluchtings nippel onder en kun je hem niet ontluchten
is dit niet zo zet de achterste onluchtings nippel lang open en laat hem lang door lopen kan ook zijn dat er lucht in de hoofdrem cilinder blijft zitten
mb170
 


Re:Probleem met rempedaal (Ten einde raad)

Berichtdoor Paul Snip » 22 feb 2009, 23:41

Ik denk dat je het moet zoeken in de afstelling tussen rempedaal/bekrachtiger/hoofdremcilinder. Zit hier ueberhaupt een afstelmogelijkheid in?

Als het systeem goed werkt zonder vacuumslang kan het eigenlijk nergens anders in zitten.

Op de een of andere manier blijft de bekrachtiger een beetje bekrachtigen. Krom gezegd, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel.
Avatar gebruiker
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: 09 aug 2006, 11:20
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Probleem met rempedaal (Ten einde raad)

Berichtdoor afrite_a4 » 24 feb 2009, 15:10

Ik heb zowel 2de hands als nieuwe onderdelen gebruikt maar dat hielp niet.

Hfd. remcilinder: 1 maal 2de hands en 1 maal nieuw
Rembekrachtiger: 2 maal 2de hands (wel getest bij verkoper)
Remklauw: Nieuw
Terugslagklep: Nieuw
Dikke Slang (tussen vacuumpomp en bekrachtiger: Nieuw
Veer rempedaal: 2 maal Nieuw

A.s. zaterdag ga ik het rempedaal vervangen! Ik ben benieuwd :(

Groeten,

Harrie
afrite_a4
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 07 sep 2007, 16:51
Woonplaats: Brabant
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Probleem met rempedaal (Ten einde raad)

Berichtdoor MB280E » 24 feb 2009, 22:38

Heb je op de vooras 2 verschillende remklauwen?
Ik dacht dat ze per as van hetzelfde merk/type moesten zijn. (Ik dacht dat dit een afkeurpunt is bij de belgische autokeuring)
Mijn 280 heeft ook lang stilgestaan.(stond stil sinds eind jaren 90)En bij mij zaten alle 4 de remklauwen vast. Heb ze ook alle vier moeten reviseren.(Valt op zich wel mee).
Eerst bleef de linksvoor hangen. Nadat deze gereviseerd was kwamen we op de rembank erachter dat het verschil tussen linksvoor en rechtsvoor te groot was. Dan maar de rechtse gereviseerd. Na testrit bleek dat de remklauwen op de achters ook nog bleven hangen. Deze dan ook maar gereviseerd. En nu remt ie als ne nieuwe.
Als er veel lucht in het circuit zit dan komt het rempedaal ook niet echt terug omhoog.
Ik zou met de wagen eens op een rembank gaan en kijken wat de remmen doen. Verschil en dergelijke.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Probleem met rempedaal (Ten einde raad)

Berichtdoor henklith » 25 feb 2009, 00:59

Tenslotte, moet ik er nog even op wijzen dat ook de remslangen nog voor problemen kunnen zorgen, die kunnen van binnen helemaal verweken, en dan kan je nog wel remmen, maar de remblokken blijven dan samen geperst.
De rem olie kan dan niet of slechts moeizaan retour door de verweekte remslangen aan de rem klauwen.
Groet, Henk
henklith
 


Re:Probleem met rempedaal (Ten einde raad)

Berichtdoor Gelediesel » 27 feb 2009, 10:11

Uit ervaring denk ik dat de remslangen verstopt zitten zoals Henk hieronder al vermeld.

Het probleem is dan dat er onder druk wel remolie komt om te remmen, maar dan zeg maar tussen de verstopping en de remklauw onder druk blijft zitten en niet terug vloeit (of moeizaam).

Hier ook al zoiets gehad met een andere type Benz.

suc6.
Gelediesel
 


Re:Probleem met rempedaal (Ten einde raad)

Berichtdoor Toontje » 27 feb 2009, 16:24

hoi hoi
mischien domme vraag maar je veer zit er toch nog wel aan

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Probleem met rempedaal (Ten einde raad)

Berichtdoor Toontje » 27 feb 2009, 16:24

pedaal komt zonder wat eraan ook gewoon terug
groetjes toontje

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Probleem met rempedaal (Ten einde raad)

Berichtdoor afrite_a4 » 28 feb 2009, 15:51

Benzers,

Probleem opgelost!

Het rempedaal was de boosdoener. Ik heb het vervangen en de auto remt als nieuw! :)

Het oude rempedaal was vol roest van binnen!

Bedankt voor jullie steun.

Groeten,

Harrie
afrite_a4
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 07 sep 2007, 16:51
Woonplaats: Brabant
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Probleem met rempedaal (Ten einde raad)

Berichtdoor Citrobenz » 28 feb 2009, 16:03

Mooi man,
Ach zo leren we er allemaal weer van.
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Probleem met rempedaal (Ten einde raad)

Berichtdoor MB280E » 28 feb 2009, 23:37

mooi dat het opgelost is.
Wie had dat gedacht dan een simpel rempedaal de oorzak was.(ik toch niet)
Veel plezier met de Benz
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 113 gasten