[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Hollandscheveld overleden : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:32

Hollandscheveld overleden

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Berichtdoor Markparket » 01 maart 2009, 21:07

Vandaag was de ALV van de W114/115club.
Ik was daar samen met Hans en Yvonne ook aanwezig.
Wat zich daar heeft afgespeeld was een klucht van de eerste orde.
Wel een heel slechte klucht, dat dan weer wel.
Er zat al reeds een nieuw bestuur klaar in de startblokken om de club over te nemen, zo leek het wel.
Middels een prachtig in elkaar gezet spreadsheet verhaal door een beamer op een scherm geprojecteerd, werd door de nieuw beoogd voorzitter (de beste man is al sinds afgelopen december lid!) een heel verhaal met betoog over Hollandscheveld neergezet, over Rob en Harm, waar de honden geen brood van lusten.
Een monoloog van wel een uur, waar in duidelijk werd dat de beste man van enige kennis gespeend is, want Rob werd met HoLLewijn aangesproken, etc, etc.
In de begroting werd met geen woord gerept over de tientjesleden en het plan waar Hans en ik maanden mee aan de slag zijn geweest.
Inhoudelijk mocht nergens op ingegaan worden.
Het bestuur heeft het zelfs gepresteerd dat in de notulen is opgenomen dat zij nergens voor verantwoordelijk zijn, in wat voor opzicht dan ook;-)
Om een lang verhaal kort te maken:
Hollandscheveld wordt ontmanteld, er wordt niet meer gesleuteld en zelfs het magazijn wordt opgeheven!
Rest een blaadje, wat ritten en een gasmmel forum....
Aan de mensen die met veel pijn en moeite hun auto's nog rijdende konden houden door de mogelijkheid tot sleutelen wordt niet gedacht.

Persoonlijk denk ik dat de ziel uit de club is getrokken en dat de W114/115club een zeer zware tijd tegemoet gaat.

Uiteraard eindigen hierbij mijn inspanningen voor wat betreft Sleutelclub Hollandscheveld.
De tientjesleden zullen hun geld terug gestort krijgen.

In mijn optiek is er vanmiddag een mooi initiatief vermoord.

Wat mij ook erg heeft gestoken is dat Hans en Yvonne met al hun inspanningen werden afgeserveerd, te erg voor woorden!

Hans en Yvonne: Ik waardeer al jullie inzet WEL heel erg en bedank jullie daar dan ook voor!
Markparket

Re:Hollandscheveld overleden

Berichtdoor Edwin1966 » 01 maart 2009, 21:16

Tsja wat een eikels, en nu? ..............op zoek naar een nieuwe lokatie??
Edwin1966
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1983
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Trouwkoets » 01 maart 2009, 21:24

Geen goed nieuws Mark. Jammer.
Trouwkoets

Berichtdoor henklith » 01 maart 2009, 23:13

Hoi mark, jij en vele anderen kunnen die lokatie toch gewoon blijven gebruiken, alleen de W114/W115 club heeft er geen bemoeienis meer mee.
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Tex » 01 maart 2009, 23:25

@Mark,

Was je op die vergadering toevallig niet als gast daar en niet als betalend lid van die club?

Mvg. Tex
Tex

Berichtdoor Markparket » 01 maart 2009, 23:40

@Henk:

Maanden en maanden heb ik me met Hans en Yvonne (in het begin nog met Rob) ingezet om voor de W114/115 club HV te behouden.
Niet voor mezelf!
Er is wel degelijk een plan ingediend, nee, niet afgelopen week, maar door het 'bestuur' is daar overheen gewalst en vandaag ook niet ter sprake gebarcht op de vergadering.

@Tex:

Ik heb me wel degelijk aangemeld als lid, heb zelfs een W114, maar werd om niet moverende redenen geweigerd tot na de ALV.....
Echter, een paar dagen geleden heb ik persoonlijk een uitnodiging van de secretaris voor de ALV ontvangen.

Daarbij heb ik sinds de bestuurscrisis er was veel werk voor die club geregeld, waar ik hier niet verder op wil ingaan.

En dan als laatste:

Een ieder die daar vandaag aanwezig is geweest heeft gehoord, dat als wij (Hans en ik) daar door zouden willen gaan, we per direct alle kosten over moesten nemen en voor inventaris ed moesten betalen....

Met het plan dat Hans en ik hadden opgezet was HV een bloeiende sleutelruimte geworden waar de W114/115club en haar leden tot in lengte van dagen gebruik van hadden kunnen maken tegen steeds geringere kosten.

Jammer, dat, ik zeg het maar, er wreed een dolk in die plannen is gestoken.

Ik ga me nu weer lekker met de W123club bemoeien, lijkt me heel wat constructiever en gezelliger!
Markparket

Berichtdoor Harrie » 01 maart 2009, 23:43

Inderdaad Tex, Mark was op persoonlijke uitnodiging van de scheidende secretaris Jeroen van Diedenhoven.
Het is inderdaad jammer dat Hollandsche veld verloren gaat voor het sleutelgebeuren.
Inmiddels waren er al veel W123 club leden die er gebruik van gemaakt hadden.
Ook het moeizaam opgebouwde onderdelen magazijn zal worden ontmanteld ??
Jammer dat er een sleutelruimte verloren gaat, ik had ook een paar ideen om deze ruimte te behouden voor de club's.
Hiervoor kontakt opgenomen met Jeroen, maar kreeg hem niet te pakken, dus maar de voicemail ingesproken.
Heb hem gevraagd mij even terug te bellen, maar is niet gebeurd.
Nu achteraf, begrijp ik ook waarom, men had alles al in kannen en kruiken.
Helaas, erg jammer, maar niet getreurd, ik maak nu mijn plan.

Harrie Puite.
Harrie

Berichtdoor yvonne » 01 maart 2009, 23:48

yvonne

Berichtdoor JohndeWinger » 01 maart 2009, 23:48

Hoi Mark

Jammer Jammer Jammer.
Heb je trouwens de sleutel nog??
Er staat nog een tafel en 4 stoelen die ik de W123club heb gegeven!!
Dus niet mee laten nemen door die andere club.
Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Mercedes Benz: The best or nothing
JohndeWinger
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Markparket » 02 maart 2009, 00:30

Nog even een leuk denkfeitje voor de nacht:

De huur voor HV wordt nu voor minimaal 3 maanden nog doorbetaald door de W114/115club ( € 1.200,00 ) met daarnaast de bijkomende kosten van gas, licht en water. Daar staat dus niks tegenover, want er gebeurd niks meer daar.

In het plan van de tientjesleden had HV met dit geld dus minstens tot het eind van het jaar kunnen voortbestaan en uit kunnen groeien.

Er was zelfs al sprake van sponsoring door bedrijven.

De nieuwe voorzitter heeft zelf een administratiekantoor, maar van boekhouden heeft hij geloof ik geen verstand;-)
Markparket

Berichtdoor henklith » 02 maart 2009, 01:24

Mark,, ik kan mijn opmerking alleen maar herhalen, maar het is gewoon jammer dat ik dan kennelijk verkeerd begrepen wordt, en met one liners als "heb je de vergadering wel begrepen" oid. bestookt wordt.
HV is misschien best levensvatbaar, maar niet in de afhankelijke rol van moedertje W114/115 club, daarvoor is het draagvlak toch te gering binnen die club, en geen draagvlak leidt tot ruzie en onenigheid, dat hoef ik toch niet uit te leggen denk he.
Groet, Henk.
henklith

Berichtdoor Markparket » 02 maart 2009, 01:50

Hoi Henk,

Je hebt PM
Markparket

Berichtdoor Harrie » 02 maart 2009, 11:41

Mijn plan is nu, om er een nieuwe club bij op te richten.
Het zal dus dan de w114-w115 club gaan worden.
Wat betrefd Hollandsche veld, gaan we nog eens bekijken hoe wij dit kunnen gaan invullen..
Hierover later meer, maar we kunnen niet de sleutelende leden in de kou laten staan.
Jammer dat een bekende club zo met zijn leden omgaat.

--wordt vervolgt--
Harrie

Berichtdoor Weizengelb » 02 maart 2009, 11:42

Ik had ook wel naar de vergadering willen komen daar ik Jeroen en Rob al vanaf het begin ken en al lang niet heb gezien.

Helaas is het allemaal zo ver weg sinds ik weer in Eindhoven woon en ook al een tijdje geen W114/115 meer heb.

Maar het was dus waarschijnlijk toch niet zo gezellig.

Wie gaat de ruimte nu ontruimen en wat gebeurt er met de onderdelen?

De W114/115 club begon destijds met veel enthousiasme. Door de grote inzet van Jeroen en Helene en Rob groeide de club heel snel, wel bijna uit zijn voegen zelfs! Er werd zelfs geopperd om een ledens top in te voeren!
Dankzij Rob en zijn ouders werd er een fantastisch gezellige sleutelruimte ingericht waar iedereen terecht kon en geholpen werd. Het was gewoon super, maar helaas tijden veranderen. De /8 wordt ook ouder, zo ook de club en de mensen. Er komt steeds meer kijken bij zon club als het groter word. Verzekerngen en aansprakelijkheid, kosten etc etc.

Binnenkort was er een meeting gepland in de buurt van Venlo geloof ik, daar wil ik misschien nog wel weer eens kijken.

Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor MajikSimon » 02 maart 2009, 11:51

Wat rot om dit te lezen.

Ik weet dat rob holewijn veel hart voor de zaak had, heb hem en paar keer gesproken, jammer dat hij nu zo ver weg zit.

Wat een rare boel dat iemand die sinds december voorzitter wordt en de hele boel ontmanteld.
Daar komt het toch op neer, anderen kunnen het misschien mooi vertalen maar waar het op neerkomt is dat de zaak voor de sleutelende mensen geheel weggenomen wordt.

Vreemde zaak.
MajikSimon

Berichtdoor jan280CE » 02 maart 2009, 11:59

Heel verhaal en eigenlijk wel jammer dat het zo loopt of moet lopen.

De huidige huurder (de vereniging W114 is een rechtspersoon) is kennelijk niet van plan om onder te verhuren. Daaraan kunnen meerdere zaken of overwegingen ten grondslag liggen. Enerzijds blijft de vereniging als huurder aansprakelijk voor de gehele huursom, anderzijds biedt het huidige contract formeel wellicht niet de mogelijkheid tot onderverhuur, of heeft de eigenaar dit strikt verboden. Vergeet niet dat de huurder in Nederland een behoorlijke rechtsbescherming biedt.

Een optie zou wellicht zijn om met de eigenaar na afloop van het huurcontract met de huidige huurder een nieuw huurcontract af te sluiten voor zover zich nog geen nieuwe huurder heeft aangediend.
jan280CE

Berichtdoor yvonne » 02 maart 2009, 14:19

Er is helemaal geen huurcontract.
yvonne

Berichtdoor jan280CE » 02 maart 2009, 14:36

Dat maakt de zaak een stuk eenvoudiger.
Blijft de vraag van wie het initiatief tot opgave/ontruiming uitgaat.
Men kan dus als men het wil en/of kan opbrengen zo een dealtje maken met de eigenaar.
jan280CE

Berichtdoor Markparket » 02 maart 2009, 14:52

Ter verduidelijking dan maar even een paar feiten op een rij:

De W114/115 club was geen huurder, feitelijk werd het door Rob gehuurd en was de club onderhuurder.

In het kort kwam het plan van Hans, Yvonne en mij hierop neer:

HV zou ondergebracht worden in een stichting met een eigen bestuur, zonder inmenging en verantwoordelijkheid voor de W114/115club.
Er stond bij wijze van spreken al een ploeg vrijwilligers klaar om het pand op te knappen.

Het eerste jaar (opstartfase) zou de W114/115club aanvullen op de inkomsten zodat de kosten betaald zouden kunnen worden. (geschat op € 550,00 per maand).
De sleutelweekeinden en het magazijn zouden voor de W114/115club behouden zijn.

Het huidige tientjesledental was al 27, zonder echt actief te aquireren (omdat wij ook door het bestuur van de club tegen gehouden werden)
Er was al contact met een sponsor.
Na oprichting van de stichting zou er actief verder ge-aquireerd worden en was het sleutelen, de workshops, technische dagen en dergelijke van start gegaan.
Ook andere clubs hadden de faciliteiten voor een technische dag kunnen huren.
Etc, etc.

Dit had zeker tot een toename van het aantal leden geleid.

Wij waren er van overtuigd de boel binnen een jaar op de rit te hebben, maar het bestuur heeft Hans en Yvonne het woord niet gegeven.
Sterker nog: de secretaris heeft mij zelfs recht in het gezicht gezegd dat er geen plan door ons was ingediend!

Als argument werd de aansprakelijkheid genoemd, echter in ons plan was de W114/115club en het bestuur daarvan in geen enkel opzicht aansprakelijk voor HV, aangezien dat in een stichting met een eigen bestuur ondergebracht zou worden.

Ergo:

De leden zijn onvoldoende en onjuist geïnformeerd.
Ik vind dat zeer kwalijk.
Markparket

Berichtdoor jan280CE » 02 maart 2009, 15:04

Formeel is dus Rob de (mondelinge) overeenkomst met de eigenaar aangegaan.
Rob zou deze dan ook moeten beeindigen, anders blijft hij aansprakelijk voor de huurpenningen.
Ergo de W114 club is als (illegale) onderhuurder geen partij.
Individuele W114 leden kunnen aanschuiven bij de nieuwe stichting.

Ik hoop het zo een beetje correct verwoord te hebben, maar dat is de huidige situatie?
jan280CE

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto