MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 00:49

Grafiekje van de geschiedenis van mijn MB

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Grafiekje van de geschiedenis van mijn MB

Berichtdoor DikkieDick » 04 maart 2009, 20:32

Eindelijk de tijd gevonden om de getallen uit het onderhoudsboekje over te kloppen en in een leuk grafiekje te zetten, die ik jullie niet wilde onthouden. De gegevens houden op bij 15-4-2003, toen er voor het laatst iets in het boekje is gezet. Toen ik de wagen kocht in oktober 2008 stond er zo'n 174500 op de teller. Inmiddels bijna 177500.
Wel grappig het verloop. Redelijk constant, en op een gegeven moment een dipje en daarna weer nagenoeg dezelfde lijn. Vraag je je af wat er met de vorige eigenaar aan de hand was. De naam daarvan is bekend. De site van de garage waar ie altijd in onderhoud is geweest doet het nog steeds niet, maar vernomen van een MB-dealer daar in de buurt dat de locatie is opgeheven. Jammer.

DikkieDick

Re:Grafiekje van de geschiedenis van mijn MB

Berichtdoor Markparket » 04 maart 2009, 20:40

Mooi gedaan Dick!

Altijd weer leuk als je originele boekjes en documenten bij je auto hebt.
Zo heb ik nog schriften van vroeger waar ik elke dag de gereden kilometers en de kosten, verbruik en dergelijk bijhield.

1 op 50 normale benzine!

Uitschieters met dagen van bijna 400 kilometer! Ben er toen mee naar de Auvergne gereden.....niet comfortabel, maar wel lekker goedkoop, dat dan weer wel;-)
Markparket

Berichtdoor DikkieDick » 04 maart 2009, 22:27

Mark,

Thanx. Inderdaad leuk zo'n boekje erbij. De beste man heeft ook braaf elke 5000km-beurt uit laten voeren.
Die grafiek ga ik binnenkort nog even aanvullen met de recente gegevens.
Ik houd overigens nu ook (weer) het gebruik bij van de MB. Op zo'n 2000km is het verbruik nu rond de 1 op ruim 11,4. En da's dan iets minder zuinig dan we met onze vrij moderne Renault halen, die op benzine rond de 1 op 13 zit. Ben er wel afgelopen weekend achtergekomen dat de snelheidsmeter wel een afwijking heeft. Zo reed ik bijna continu rond de 105 op de teller en was het volgens de GPS 100. Idem bij 50km op de teller, GPS dan 46. Voordeel is wel dat je niet gauw een bon krijgt als je iets boven de snelheid rijdt van je meter, rekening houdend met de maximum toegestane snelheid op het desbetreffende wegdeel. ;-)
DikkieDick

Berichtdoor Markparket » 04 maart 2009, 23:16

Tja Dick,

Wees inderdaad blij met die afwijking van onze tellers;-)

Je kan het wat beinvloeden door er 15inch velgen onder te zetten.

Maar ik durf in ieder geval met 180 op de teller op een 120 autobaan te rijden zonder angst voor mijn rijbewijs;-)

Ehhhhhhh: doe ik echt nooit hoor!!!
Markparket

Berichtdoor Roel280€ » 05 maart 2009, 01:33

Hahaha! Mooi!
Heb hier een klein rood boekje. Eigenlijk een schrift. In sierlijk Duits handschrift bijgehouden wanneer Reifen en Unterbodenschutz zijn vervangen. Grote beurten, dat werk. In 1980, 1982 en 1990. Lang gelee, het geeft de auto net iets meer waarde...voor jezelf.

Verder is de afwijking op de teller nogal groot. Dat was altijd al bij de W123. Ingebouwde veiligheid?
Roel280€

Berichtdoor Markparket » 05 maart 2009, 01:54

Ingebouwde veiligheid???

Tja, zitten we met de hoed op (binnenkort Neue Gruppe) met un Segaar in ut Heuft en de Becker op Alte Kameraden van Heino....

Tja, dan gaan we wel eens te hard, en DAAR heeft Daimler-Benz ons behoedt voor gerechterlijke stappen, door de teller wat 'positief' te laten aanwijzen...

Geweldige auto toch???;-)
Markparket

Berichtdoor DikkieDick » 05 maart 2009, 07:26

Haha, 180 op de teller. Mijn teller gaat niet eens verder dan 160. Heb hem op de snelweg nog niet helemaal uitgetest, maar had hem afgelopen zaterdag een paar keer iets boven de 120 (GPS gaf toen 116 aan). Volgens de boekjes moet ie 135 kunnen, maar of dat nou zo raadzaam is. ;-)

FF het grafiekje aangepast met 2 extra waardes: oktober en afgelopen zaterdag.

DikkieDick

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto