[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Hollandscheveld overleden : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:29

Hollandscheveld overleden

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Hollandscheveld overleden

Berichtdoor yvonne » 02 maart 2009, 16:34

yvonne

Berichtdoor Topasbrauner » 02 maart 2009, 17:48

Mark, Yvonne en iedereen die na de hevige vergadering negatieve toekomstbeelden heeft wat de 114 club aangaat en ten tweede de vergadering als aanleiding zien om weer eens van bil te gaan op fora:

Er wordt bij de 114 115 club heel graag begonnen met een schone lei, na alles wat er gebeurd is. Ik heb me daarbij aangesloten. Waarom? Omdat bewezen is dat je nooit en te nimmer een vergelijkbare vrijblijvende situatie krijgt als bij iemand prive. Exact zoals in Witteveen gebeurde. HVeld haalt het niet bij de boerderij op heel veel punten, zo wordt het nooit meer. De 114 clubleden die Witteveen nog kenden en Rob persoonlijk dus ook heel goed hebben gepleit om Rob erelid te maken van de 114 club, om zijn grenzeloze gastvrijheid en verregaande belangeloze behulpzaamheid. Ondergetekende kan hier met verve over meepraten en zal Rob erg missen als goede clubvriend.
Deze leden van het eerste uur zaten ruim vertegenwoordigd bij de ALV en hebben hun stem heus doen gelden. Wat jij schrijft over blaadje, ritje enzo klinkt grappig, maar ik ben bang dat daar van buitenaf niet over geoordeeld kan worden en gelukkig weten de 114 leden wel beter. Onze meetings zijn gewoonweg niet te evenaren, ons clubblad erg professioneel en potentieel een erg mooie site.
Ik ben met je eens dat de stijl van iemand die net om de hoek komt kijken wat 'apart' overkomt, iemand met wie ik grote moeite zou hebben om mee (onder!) te werken. Maar juist iemand als Rene kan perfect doorpakken daar waar oud zeetr opgelost moet worden. Juist iemand die net om de hoek komt kijken kan deze stappen zetten.

Ik vind het jammer dat jij, als voorzitter van de 123 internet club (want de W123Club is er tenslotte) de deuren nu al dicht gooit. Want geloof me, wat wij met de 114 club gaan doen wordt fantastisch.

Iedereen weet wel hoe ik over de oude sfeer denk: onmisbaar! Erg jammer dat die met onomkeerbare feiten en de ellendige vertrekken van meerdere bestuursleden definitief gestopt is. Maar als dat dan eenmaal zo is moet je opnieuw beginnen en doorgaan!

W114 fan van de eerste orde, Job Hoekstra
Topasbrauner

Berichtdoor Markparket » 02 maart 2009, 18:23

Job,

Ik kan me best in jouw redenatie vinden, begrijp me niet verkeerd.

Maar feit is en blijft dat Hans en Yvonne de kans niet hebben gekregen om het plan in de ALV openbaar te maken.
Daarnaast de leugen van de secretaris dat er geen plan is (zie hierboven) heeft tot deze reactie van mijn kant geleidt.

Voor mij is het een onbetrouwbaar bestuur gebleken.

En als voorzitter van de W123club Nederland (en niet forum of internetclub!!!!) heb ik het volste recht en vind ik het zelfs mijn plicht om aan de leden onrechtmatigheden aan de kaak te stellen, zeker als het ook nog eens leden van onze club betreft.

Ik denk Job dat in grote lijnen jouw en mijn visie vwb een sleutelruimte overeenkomen, maar dat mocht dus niet gepresenteerd worden....

Heel erg jammer, maar als iemand dolken in ruggen steekt en mensen maandenlang aan het lijntje houdt en vele vele uren erin laat steken en kosten laat maken, dan ben ik zo'n botte boer dat ik de deur dicht gooi;-)

Eerlijkheid en openheid voor alles!
Markparket

Berichtdoor Markparket » 02 maart 2009, 19:59

Job, nog een PSje:

Als Hans en Yvonne de kans hadden gekregen van het bestuur hun plan uiteen te zetten en vervolgens was door de ALV tegen gestemd, dan was er niks aan de hand geweest...

Vooral de legendarische woorden van de 'voorzitter' "ik heb helemaal niks tegen HV" voordat hij met zijn vernietigende presentatie begon, staat me nog vers in het geheugen;-(
Markparket

Berichtdoor Topasbrauner » 03 maart 2009, 11:55

He Mark, mee eens. Ik heb zoals je wellicht hoorde ook meerdere keren geroepen dat de foto's die hij presenteerde als 'slordig magazijn' in werkelijkheid de vieze/natte ruimte van de werkplaats betrof. Het was absoluut niet correct. Grappig vond ik wel zijn Urker/Staphorster accent. Dat maakte de vervelende inhoud wel weer vermakelijk.
Maar ja je moet met de grote lijn verder en soms buiten details omgaan helaas. En bij de 114 club hielden details als HV de grote lijn ernstig tegen. Je zag wat er van het bestuur over was: 2 man.

Groet, Job
Topasbrauner

Re:Hollandscheveld overleden**NOG NIET**

Berichtdoor Harrie » 03 maart 2009, 11:59

Iedereen is inmiddels wel op de hoogte van het reilen en zeilen van Hollandsche veld.
Het is dan ook meer dan duidelijk dat de Mercedesclubs.nl, dus de /8 club, hier geen heil meer in ziet, en zoekt dan ook naar een oplossing.
Dit heeft men dan besloten in de ALV.
Voor de sleutelende leden van deze, maar ook van andere clubs, zou dit een groot gemis worden.
In 1e instantie zal Hollansche veld worden "ontmanteld", d.w.z. er wordt een inventarisatie gemaakt van wat er zich bevind in het pand.
Dit zal worden verkocht op de boeldag die op termijn zal plaatsvinden.
De /8 club heeft nog voor 3 maanden huur toegezegd.
In deze periode moet de zaak geregeld zijn, en hopelijk een oplossing gevonden voor het voortbestaan van deze sleutelruimte.
Nu zou ik het betreuren dat zo een sleutelruimte verloren zou gaan, dus ben ik kontakt gaan zoeken, en heeft men mij gezegd dat sleutelende leden, ook vanuit andere clubs, met elkaar de zaak financieel moeten kunnen opbrengen.
We hebben een aantal 'tientjes'leden nodig voor het eerste.
Er waren er al 27 aanmeldingen, dat is natuurlijk een begin.
Maar er zullen meer moeten komen.

Doe hierbij een oproep aan alle leden, en dan met name uit het noorden van het land, om je aan te melden voor deze sleutelruimte als tientjes lid !!!

Ook op de andere clubs die door mij zijn opgezet, zal ik deze oproep plaatsen.
De insteek is, dat deze sleutelruimte beschikbaar blijft voor alle Mercedes oltimer rijders.
Op welke wijze hieraan invulling gegeven gaat worden, in de vorm van een stichting of vereniging of zoiets, daarover steken wij nog de koppen bijelkaar.
Hoe dan ook, laten wij metelkaar zorgen dat deze sleutelruimte beschikbaar blijft voor de Mercedes sleutelaar !!

Met vriendelijke groeten, Harrie Puite.

Post edited by: harrie, at: 2009/03/03 11:57<br><br>Post edited by: harrie, at: 2009/03/03 12:46
Harrie

Re:Hollandscheveld overleden**NOG NIET**

Berichtdoor Citrobenz » 03 maart 2009, 12:08

Harrie misschien kun je hier beter een nieuw topic over openen,

Komt dan denk ik wat positiever over.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henklith » 03 maart 2009, 12:48

Dat toppic zou dan moeten heten ""Hollandscheveld start door"" ? !!
Echt ik meen het, ik hoop dat het lukt!
Groet, henk

Post edited by: henklith, at: 2009/03/03 11:49<br><br>Post edited by: henklith, at: 2009/03/03 12:07
henklith

Berichtdoor Chevalric » 03 maart 2009, 12:51

Wat is nu dan de bedoeling?

Ik heb me aangemeld als tientjeslid bij Hans, Yvonne en Mark.
Harrie ga jij het initiatief een doorstart geven?
Ik ben nog steeds erg geinteresseerd maar ik wil de originele initiatiefnemers,
zeker vanwege de enorme inspanningen die zij gedaan hebben, niet passeren.

Wordt vervolgd,

Marc
Chevalric

Berichtdoor Markparket » 03 maart 2009, 13:48

Marc en anderen,

Nu het doek voor HV bij de W114/115 club is gevallen, betekend het niet dat Hans en ik het bijltje erbij neergooien;-)

Onze plannen waren gebaseerd op samenwerking met de W114/115 club. Daar kun je hierboven een summiere opsomming van zien.

Dit plan zal nu dus gewijzigd moeten worden omdat de W114/115club is weggevallen.

Aanstaande vrijdag ga ik samen met Hans naar Harrie om daar de zaken eens grondig door te praten en te bekijken hoe we de plannen zo om kunnen smelten dat HV behouden zou kunnen worden.

Als we wat concreets kunnen melden zullen we daar een nieuw topic voor gaan openen. Dat heeft nu nog niet zoveel zin aangezien er nog geen vast omlijnd plan is.

Verder wil ik een ieder met constructieve ideeen vragen die bij mij te melden. Elk creatief spinsel is welkom!
Markparket

Berichtdoor Harrie » 03 maart 2009, 14:48

nog even een vervolg, dit komt van de W114 W115 club.
hier schaar ik mij volledig achter.....

Na de ledenvergadering is er zondagmiddag 1 maart besloten door meerderheid van aanwezige leden en het dagbestuur om niet langer een sleutellocatie binnen de club aan te houden. Ook de magazijnvoorziening is ter sprake gekomen en daarvoor is hetzelfde besloten.

Omdat ik geloof in een regionale sleutellocatie, beheerd door individuen zonder bemoeienis van onze club, heb ik getracht met de besluiten zoals ze door de vergadering genomen zijn, een voorstel te maken. Hieraan is inmiddels medewerking door ons bestuur gegeven en dit voorstel heb ik inmiddels aan een aantal mensen voorgelegd, w.o. de "club van tientjesleden".

Inmiddels (heb ik begrepen) wordt er druk overleg gevoerd of mijn voorstel haalbaar is en ben ik benaderd voor meer informatie omtrent de mogelijkheden. Basis hierin is een zelfstandige sleutellocatie HV, bereikbaar voor velen (in de regio), nader in te vullen door de nieuwe "aanvoerder(s)". Ik persoonlijk zal geen belangen hebben in de uiteindelijke uitwerking van deze sleutellocatie.

Duidelijk wil ik nogmaals stellen dat de aangenomen besluiten van de ledenvergadering stand houden in mijn voorstel. Mijn voorstel beoogt een duidelijke win-win situatie waarbij (grotere) tevredenheid, samenwerking en een (regionale) sleutellocatie voor de leden uiteindelijk de resultaten zijn.

Indien iemand meer wil weten van dit voorstel, schroom niet rechtstreeks via mail kontakt met mij op te nemen.

Ik wil graag iedere lezer verzoeken deze topic geschoond te houden van irrelevante informatie en emoties. Ik wil graag kiezen voor de samenwerking en niet voor strijd. Uiteindelijk brengt samenwerking ons verder, in welke situatie ook. De strijd kun je winnen, maar daarmee ook de oorlog gewonnen? Zonde van alle energie, in samenwerking wil ik tijd investeren, in strijd niet!

ondergetekend, Stan Rennen.<br><br>Post edited by: harrie, at: 2009/03/03 13:48
Harrie

Berichtdoor Rob Holewijn » 03 maart 2009, 20:00

Beste W123, W114/W115 leden.

Ik heb mij de laaste maanden van commentaar onthouden, maar nu moet ik toch wel weer een aantal dingen kwijt.
Van Mark, Hans en Yvonne heb ik begrepen dat zij niet naar behoren gehoord waren op de ALV van de 114/115 club.

Omdat ik van mening ben dat een ieder moet kunnen weten wat daar gebeurt is vond ik het nodig om Mark zijn grieven te plaatsen op het forum van die club.
Er is nl. gezegd dat er geen plan was voor Hollandscheveld.
Nu ik kan jullie mededelen dat toen ik nog gewoon in Nederland was en ik en de secretaris asl wis dat door mijn verhuizing het geen haalbare kaart voor mij was om Hollandscheveld als zodanig, financieel als het bestieren daarvan nog langer te doen.
Omdat het hele Hollandscheveld toch een kind van mij was hebben Mark en ik een gesprek met de secretaris gehad over het voortbestaan.
Het iedee van de 10tjes leden is dan ook bij mij vandaan gekomen. In dat gesprek is naar voren gekomen omdat ik daar specifiek om gevraagd heb om ons en later Hans en Yvonne er bij nog even te blijven steunen de zaken voor elkaar te kunnen maken en er een aparte vereeniging van te maken.
Er werd nu zelfs door die zelfde secretaris in het gezicht van Mark gezegt dat er geen plan was. WAAR ZIJN WE DAN MET ZIJN ALLEN MEE BEZIG GEWEEST, we hebben niets gedaan zeker.
Heel veel telefoonjes zijn er over en weer geweest vele km zijn er gereden om met elkaar in overleg te gaan.
Veel is er gedaan om de 10tjes leden binnen te krijgen.

Maar door Mark zijn grieven op het forum van de 114/115 club te zetten hebben de heren dictators mij gelijk gespert en zelfs mijn e-mail van de club waar ik nog steeds mail op binnen krijg geblokkeerd.
Maw. ik ben monddood gemaakt binnen die club.
Daar heb je nu al die jaren je ziel en zaligheid, veel veel tijd aan gegeven, en zelfs huuwlijks problemen niet uit de weg gegaan bendoor de tijd die ik in de club stak en niet in mijn gezin en zaak.
Zo'n bestuur is niets waard.
Ik zal dus Harrie Puite volledig gaan ondersteunen met het oprichten van de nieuwe w114-w115club.nl die zo spoedig mogelijk online komt.
We gaan hiervan weer een leuke en gezellige club van maken met meetings, een clubblad (eerst via e-mail), en hopelijk de mogelijkheid van onze oude vertrouwde sleutel weekeinden (alleen geen kampvuren meer van enkele meters hoog)
We hebben in indergeval de mogelijkheid om bij het bedrijf van Harrie (KLASSEKLASSIEK) weer technische dagen te gaan houden.

Aangezien we hier nog meer clubs hebben, neem de w123club, de w201club, w124club met een totaal aantal leden dat tegen de 2500 aanloopt, zullen we proberen meer samenwerking tussen deze clubs te bewerkstelligen.

Als men denkt mij zo aan de kant te kunnen zetten dan kennen ze Rob nog niet. Wat ik eerder met de oude W114/W115 club allemaal gedaan heb(b.v. de beursen waren er ookniet gekomen zonder mij en zijn nu dus ook verdwenen) ga ik allemaal weer op pakken.
Maw ik ben strijdbaarder als nooit te voor en dat is in het voordeel van alle toekomstige en al aanwezige (ja de eerste leden hebben we al zo snel gaat dat) leden.
Ik hoop dat ik jullie zo op de hoogte heb gebracht van de gang van zaken. Het kan zijn dat ik wat vergeten heb maar ben nog steeds een beetje beduust van de gang van zaken.
Rob Holewijn

Berichtdoor JantjeV8 » 04 maart 2009, 20:16

Ik zeg poehee, dat is me allemaal nogal wat. Het dringt het hobby gehalte toch wel ver op de achtergrond...
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor Hans230CE » 04 maart 2009, 22:58

Leer hier wijze lessen uit, wat een eikels, manmanman
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor Trouwkoets » 05 maart 2009, 10:39

Tja. De W114/W115 club trekt zich terug, maar voor de rest van het sleutelende gepeupel zijn er dus wellicht nog mogelijkheden in HV. Mark zit al weer een stuk positiever in de wedstrijd dan direct na de vergadering.
Voor direct betrokkenen is het een hard gelach als bepaalde personen menen over je heen te moeten walsen. Dat gebeurt wel eens in verenigingen. Ik wens jullie veel sterkte.

Wat mij betreft zijn alle stuurloze W114/W115 mannen en vrouwen van harte welkom. Zowel op het forum als binnen de vereniging. Dan wordt één van de toekomstscenario's van de vereniging wat eerder ingevuld dan gepland :-).
We bieden per slot van rekening al onderdakaan een paar vluchteingen uit die hoek, en die hebben een bovengemideld grote en positieve inbreng :-).
Trouwkoets

Berichtdoor henklith » 05 maart 2009, 11:19

Ik erger mij een beetje aan voor een deel ongefundeerde kritiek op de W114/W115 club, er zullen best communicatieve zaken mis gelopen zijn, ook zij zijn geen professionals, maar goed willende hobbyisten.
het nieuwe bestuur stond voor de taak om puin te ruimen, geef ze dan ook even de tijd.
Ik denk dat we allemaal vooral lessen uit het verleden moeten leren, en toch voral niet in wrok om moeten blijven kijken, het brengt ons niet nader tot elkaar, en is niet constructief.
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor Harrie » 05 maart 2009, 21:46

Hallo Henk.

Ben wel niet bij de alv geweest, maar van wat ik weet en gehoord heb, is er van puinruimen geen sprake.
Men wil de zaak opnieuw organiseren, en daarbij oplossingen zoeken voor de zaken waar ze eigenlijk niet mee verder willen.
Waaronder Hollandsche veld.
Daarbij laat men een aantal leden in de kou staan, die graag willen sleutelen.
Dat is toch wel jammer, want een sleutelruimte zoals die in Hollandsche veld, was goed te exploiteren, mits daar een goed beleid op was gezet.
De weg van de minste weerstand is dan gewoon een oplossing zoeken, zoadat je er vanaf komt.
Dat is nu een van de redenen waarom ik mij nu probeer in te spannen om Hollandsche veld te behouden voor de mercedesclubs in het algemeen.
Dit ligt ook in de lijn die ik regelmatig promoot op het forum, van leden doe op lokaal niveau iets, organiseer wat en probeer wat van de grond te krijgen.
In Zutphen is een DHZ garage, die met Mercedes bekend is.
Goed initiatief, alleen , net zoals Klasse Klassiek, commercieel.
Stel dat wij met alle mercedesclubs nu 100 tientjesleden bijelkaar krijgen, dan is Hollandsche veld gered.

Dus bij deze opnieuw de oproep, meld je aan als tientjeslid, en we hebben er een prachtige sleutelruimte erbij, waar we elkaar kunnen ondersteunen bij het sleutelen.

De nieuwe W114 W115 club die ik aan het opzetten ben, is puur, om de leden die nu homeles zijn, weer een home te kunnen bieden in de form van een forum.
Wellicht dat de sleutelruimte straks weer een magazijn gaat opzetten voor onderdelen.
Dan hebben wij er allemaal proofijt van.

Met vriendelijke groeten Harrie Puite.
Harrie

Berichtdoor Roel280€ » 05 maart 2009, 22:56

Lijkt me uitstekend, Harrie.
Zo'n W114/115, da's een en al sleutelen. :-)
Dus die ruimte is meer dan nodig. Succes ermee!
Roel280€

Berichtdoor JaapW114 » 05 maart 2009, 23:45

Roel,

De W114 / 115's zijn nog echte Mercedessen! Elders op het forum staan nog wat voorbeelden, even een paar om je geheugen op te frissen;
stuurinrichting, voorwielophanging, geen scharnierbakken, geen dubbele functie voor de dagteller / dimmer, maar gewoon twee knoppen, steekassen, zo ik kan nog wel even doorgaan.
In het voordeel van de W123 pleit, de motorkap kan geheel omhoog en bij de diesels de plaats van het motorolie filter.

En wat sleutelen betreft, in Waarland is de verhouding W123 ten opzichte van W114 / 115 ongeveer 80 / 20!

ps, dit even als reactie op jouw reactie, dus zie het ook als satirisch en ironisch ;) Ik weet dat ik in het hol van de leeuw zit.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Roel280€ » 06 maart 2009, 00:54

Jaap,

Het was ook maar ein kleiner Witz. Ik weet dat de W114/115 de laatste èchte MB was. De W123 was echt de lààtste MB.
Satire en ironie...mwaaaahh...doe ik ook wel eens aan.. ;-)

Maar als ik de hedendaagse MB's zie... Ik geloof dat er sowieso weinig meer is dat echt als een beetje duurzaam door het leven gaat.
Roel280€

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto