Hallo
Ik heb sinds een week een 300D om617.
De auto was enigszins in achterstallig onderhoud (schokdempers, stabilisatie-rubbers e.d.).
Motorisch was ie verder goed, alleen vond ik het gloeien wat aan de zwakke kant, zag in de historie dat 5 jaar geleden nieuwe gloeibougies zijn in gekomen, k.m. stand onbekend, dus maar nieuwen besteld (BERU), alle filters erbij.
Gloeibougies vervangen een voor een, tegelijkertijd motor en versnellingbak olie eruit laten lopen. Uitlaat weer vastgezet met die steun aan de bak, trilde anders tegen het carter aan..
Carter lekte wat dus even overzien, teveel werk om dit weekende te doen, maar wel even ondercarter(klein) losgehaald, schoongemaakt, vloeibare pakking en de oude pakking ertussen, weer vastgezet. Daarvoor ook oliefilter vernieuwd en weerr vastgezet. V-snaar opgespannen (dyn.).
Alle olies er weer in, op peil. En een paar keer weer rijden, motor gloeit blijkbaar beter, maar slaat nog niet direct aan, wel als ie warm is, dat deed ie eerder slecht.
Maar goed 's avonds wat rijden, en ben bijna bij huis begint ie wat te tikken en na 100 meter nog harder, als je gas loslaat valt het mee.
Lijkt op knikkerbak-geluid waar ze het wel es over hebben, als ik kleppendeksel-dop eraf haal blaast er witte-rook/damp uit. Motor-temp. lijkt prima. - Olie-druk meter daalde wel naar de helft.
Vacuumpomp?
Slechte gloeibougies? (zal ze er zo nog uithalen en controleren op afgebroken stukken)
Of iemand een idee?<br><br>Post edited by: Husky, at: 2009/02/08 12:33