[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hoe kom ik er in? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 10:26

Hoe kom ik er in?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Hoe kom ik er in?

Berichtdoor De Boskabouter » 09 jan 2010, 12:58

Fantastisch hoor, zo'n super betrouwbare MB Diesel. Start onmiddellijk bij -15 en zo. Alleen...hoe kom ik er in? (Ja, ja, geen grappen)

De deursloten zijn wel erg goed in het vastvriezen. Slotspray, slotontdooier, grafiet, het helpt allemaal niets. De sleutel gaat er wel in, maar draaien? Ho maar. Dus doe ik de Groene Tractor maar niet meer op slot.

Er zijn hier op het forum vast wel mensen met de juiste huis??middeltjes.

Dus..Help!!!! Help!!!!!!!! Help!!!!!!!

De Boskabouter

Ps Ik bedoel niet het weinig elegante gerommel met kruiken, aanstekers of föhns, maar meer duurzaam en/of praktisch.<br><br>Post edited by: de Boskabouter, at: 2010/01/09 13:19
De Boskabouter

Re:Hoe kom ik er in?

Berichtdoor Hans230CE » 09 jan 2010, 13:04

Hey Paulus d b,

Er bestaan toch van die handige slotondooierspuitbusjes.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Limpsalot » 09 jan 2010, 13:21

Sleutel ff heet stoken met je aansteker et voilá. (als je niet rookt heb je pech) ;-)
Limpsalot

Berichtdoor Limpsalot » 09 jan 2010, 13:21

Sleutel ff heet stoken met je aansteker et voilá. (als je niet rookt heb je pech) ;-)
Limpsalot

Berichtdoor douwewe » 09 jan 2010, 13:34

het is heel simpel je slot als het ontdooit is heel goed smeren met wd 40.
ik heb sinds ik het heb gesmeerd niet meer gehad dat hij totaal was vast gevroren.
wel dat hij wat stevig draaide.
ik denk dat de totaale oplossing zit in met de föhn de boel ontdooien ,en het vocht doen verdampen en hem daarna smeren met wd40 om een nette vette smerende laag te verkrijgen die niet meer vast vriest.
douwewe

Berichtdoor RM123 » 09 jan 2010, 13:43

Ik had succes met het preventief goed uitblazen van vocht uit het slot (compressor luchtpistool)en opnieuw inspuiten met WD 40,desnoods slot afplakken met ductape voor de nacht
succes Rob RM123
RM123

Berichtdoor Luigi » 09 jan 2010, 14:16

Het slot zit buiten de auto, dus je hand eropleggen zodat het warm wordt.
Dit werkt bij mij altijd. Krijgt wel koude hand(en)
Helaas moet je dit iedere keer weer herhalen.
In de andere antwoorden staan tips om het in de toekomst te voorkomen.

Veel suc6
Luigi
Luigi

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 09 jan 2010, 14:23

ik heb tegenwoordig een stukje duct tape over m'n slot geplakt zo kan er ook geen vocht in komen en tot op heden geen dicht gevroren sloten

groetjes Arjan
Adrieaantjuhh

Berichtdoor De Boskabouter » 09 jan 2010, 14:24

Als ik het dus goed begrijp, is WD40 een redelijk duurzame oplossing. We gaan het proberen. Eerst maar eens de föhn lospraten van mevrouw de Boskabouter of haar (en ook de mijne) dochters.

Dat wordt nog het lastigste deel.

Dank voor de tips.

De Boskabouter
De Boskabouter

Berichtdoor De Boskabouter » 09 jan 2010, 14:38

En anders kan ik nog gaan tapen. Is alleen gedoe en krijg je van die plakresten.

Boskabouter
De Boskabouter

Berichtdoor Langeberg » 09 jan 2010, 15:10

die plakranden krijg je weer weg met een doekje en een beetje thinner erop.

Heb je dan nog steeds plakspul?, dan gewoon met autopoets behandelen/wegpoetsen.

Dus bij de grote poetsbeurt die eraan komt dit voorjaar.

Oh ja een plastic zakje met handwarm water tegen deurklink/slot houden wil ook helpen en voorkomt koude handen.

Langeberg
Langeberg

Berichtdoor Citrobenz » 09 jan 2010, 15:28

Nooit grafiet gebruiken in sloten van auto postieren. Door het vocht gaat dit aankoeken waardoor het slot niet meer of slecht werkt.
Slotontdooier moet je ook zo weinig mogelijk gebruiken, je spuit dan namelijk weer vocht in je slot waardoor hij de volgende keer nog meer bevroren is.
Zoals hier al aangegeven is olie (bv WD40) in je slot spuiten, zelf gebruik ik al jaren chaine lube van Wynss wat mij erg goed bevalt.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee

Berichtdoor douwewe » 09 jan 2010, 22:44

wd40 is 1 van de weinige kruipolieen die geen grafietie bevat
vandaar ook dat grote sloten fabrikanten dit aanraden om in hun sloten te gebruiken als smering noodzakelijk is
douwewe

Berichtdoor aernout » 10 jan 2010, 00:01

helpt een magneetje over het slot niet ?
aernout

Berichtdoor Bob250stijn » 10 jan 2010, 11:58

Heb ook al een paar keer voor een gesloten deur gestaan, even een vlammetje onder het handel en hij floept open.Maar dit is natuurlijk niet de goede oplossing. Heb hem nu ook gesmeerd met wd 40 , werkt prima.

Groet Bob
Bob250stijn
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor Patman » 10 jan 2010, 12:22

Machtig spul dat WD40,ik doe het in de sloten tot het eruit loopt en heb nooit geen problemen.Ik gebruik het ook voor de schanieren en de slotvangers,de antenne,het gasstangenstelsel en heb zelfs een doek WD40 over m'n bumpers gehaald,als straks de pekeltroep weg is haal je ff een doek erover en ze zijn weer als nieuw.
De deurrubbers heb ik met siliconespray gedaan en dat werkt ook prima.

Gr.Patrick
Patman

Berichtdoor Langeberg » 10 jan 2010, 12:54

Weten jullie nog een goede reden om wd40 te kopen, jullie partner is daar heel blij mee dat onze hobby ook iets positiefs voor hen mee brengt!

Het is perfect voor het rvs dat over het algemeen rond het kook gebeuren is geplaatst.
Eerst reinigen dat rvs en dan wd40 op een doek en inwrijven dat rvs, vet e.d. hecht er niet op en vingerafdrukken etsen niet in op het rvs wanneer dit is behandeld met wd40.

Nog een tip voor bumperbeschermers,stootstrippen en banden mooi zwart te maken is motor dressing van Nielsen.
Mooi egaal innevelen en alleen uitpoetsen wanneer er lopers ontstaan, en is niet schadelijk voor de lak.
Het produkt is natuurlijk ook voor het motorblok vd Benz.

Langeberg.
Langeberg

Berichtdoor JaapW114 » 10 jan 2010, 13:03

Kunststof kun je er ook prima mee oppoetsen, ziet het er weer als nieuw uit.
JaapW114

Berichtdoor Hans230CE » 10 jan 2010, 13:21

Patman,

Nu we toch al redelijk aan het gaan zijn, kan dit er wel bij!

Wat betreft die bumpers, ik kan me herinneren dat mijn vader destijds altijd de bumpers schilderde voor de winter met een spul dat blauw uitsloeg. Na de winter trok je dat er gewoon in vellen weer af. Beschermde je chroom heel goed. Maar vraag me niet hoe dat heet en vader kan ik het ook niet meer vragen. Hebben de ouderen onder ons hier enig idee van?

_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto