Heb m ook voor je ingevuld.
Omslagpunt is inderdaad in elke situatie anders. De installatie zat er al in toen in de auto kocht. Ik beschouw de installatie dus ook als afgeschreven. De auto rijdt perfect op LPG en een 250 rijdt nu eenmaal 1 op 5 ofzo. Omdat LPG een stuk goedkoper is en het verbuik (benzine vs LPG) bij me nauwelijks uitmaakt scheelt het me gewoon meer dan de helft van de brandstofkosten.
Omdat er ook geen wegenbelasting betaald hoeft te worden, de LPG installatie er al in zat en de LPG prijs lager ligt dan die van benzine denk ik dat het omslagpunt in mijn geval al bij 0 kilomter ligt...
Met de huidige prijzen van 1,25 euro voor benzine en 0,50 euro voor LPG, betekent dit per liter een verschil van 0,75 Euro. Per kilometer is dat dan 15 cent goedkoper.
Stel ik rij 10.000 km per jaar dan bespaar ik 1500 Euro. En als je nog geen LPG installatie zou hebben heb je de installatie (en een set nieuwe originele onstekingsonderdelen) dan ook binnen 1 jaar terugverdiend! Wel met een 250 natuurlijk
<br><br>Post edited by: paul77, at: 2009/03/06 13:24