[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Een dagje sleutelen in Waarland : Techniek - 30

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 jan 2025, 15:08

Een dagje sleutelen in Waarland

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Jacob » 06 maart 2009, 18:00

He verdomme!!!! en het zou juist beter moeten,gaan niet dus.
Balen Wiebren maar hou je alstublieft rustig.
Zoals je zelf altijd zegt:

ALLES KOMT GOED!!!!!!!

Groeten,

Jacob.
Jacob

Berichtdoor Wiebren240D » 06 maart 2009, 19:56

Hallo Jacob en de anderen

de dokter had al verteld niet roken geen bier en geen koffie en ook geen stress vermeid dat.

nou roken doe ik al jaren niet meer bier drinken dat doe ik met mate 5 of 6 flesjes perdag en ik zei tegen de dokter dat ik caffeiene vrije koffie drink ook al jaren.
maar dat punt van stress daar heeft ie een punt maak mij toch druk om het club gebeuren wat er afgelopen zondag bij de W114/115 club is gebeurt dat heeft meer met mij gedaan dan mij lief is.
maar ik ga maandag weer vol gooie moed naar het ziekenhuis.
en ik zal er heus wel weer boven op komen.

groeten van van Wiebren ut Snits.
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JaapW114 » 06 maart 2009, 20:34

Wiebren,

Ja, zo schiet het niet op, maar dat wit ik vanmorgen al toen je belde, blijft klote natuurlijk.
En je opwinden over de W114/115 club, heeft ook geen zin, daar heb je geen invloed op, dus bespaar je de moeite, gewoon leuke dingen gaan doen.

Ik ben dan wel geen dokter, maar 6 flesjes per dag is volgens mij niet met mate drinken, dat noem ik lekker zuipen!
Weet de dokter ook dat een flesje een halve liter is? Maar het is goed tegen de stress, nu wordt er hier in huis ook dagelijks minimaal een borrel gedronken en als we niet weg moeten een wijntje bij het eten.
Hoort toch een beetje bij een Bourgondische levensstijl.

In ieder geval beterschap en sterkte.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Martin123T » 06 maart 2009, 21:12

Martin123T

Berichtdoor henklith » 06 maart 2009, 23:04

Wiebren schreef:
< nou roken doe ik al jaren niet meer bier drinken dat doe ik met mate 5 of 6 flesjes perdag en ik zei tegen de dokter >

Hoi Wieb, ouwe reus,,, Zeg Wieb wat kan die dokter nou tegen regelmaat hebben :o))

Ik denk dat dat sjouwen met die kratjes slechter is voor jou!
He,, Hou je taai he :o))

Groet, Henk
henklith

Berichtdoor Markparket » 07 maart 2009, 01:07

Wiebren,

Klote jongen, zo snel al weer!

Ik begrijp wat je bedoeld met stress van de club, herken dat wel een beetje;-)

Gewoon tot 10 tellen, heel erg diep zuchten en je gaan bezig houden met LEUKE dingen. Werkt gegarandeerd!

Sterkte!
Markparket

Berichtdoor Wiebren240D » 07 maart 2009, 17:07

Hallo Allemaal

bedankt voor de morele steun ik kom er heus wel weer boven op hoor zit ik niet over in.
maandag weer naar het ziekenhuis en als het mee zit deze week weer een schok dan ben ik volgende week zaterdag hoop ik weer van de partij.
Sander ziet er al helemaal naar uit om die ouwe W114/115 aan eind te helpen ik ook hoor.

nu zit je hier stil op de stoel is echt niks voor mij en dan ook nog eens mooi weer had een geweldige dag geworden daar in Waarland zit mij hier in Sneek echt te verbijten hoor.

maar ik hou moed het komt goed denk er maar om

groeten van Wiebren en Sander ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor JaapW114 » 07 maart 2009, 18:33

Wiebren,

Ja, het weer was perfect. Ik had nog genoeg te doen, wilde een grotere lastafel maken, totdat de jongste belde met een raar geluid links achter van haar auto. Na een hoop geprobeerd te hebben kwam ik erachter dat het scharnier van de derde deur niet geheel vast zat, gelukkig de kant aan het chassis, dus eerst de bekleding weg gehaald, moer goed vast gezet en alles is weer stil. Meteen even een alle spullen voor een onderhoudsbeurt bestelt, dus mag ik komende week nog een dag spelen met een Daihatsu Cuore, een echte 3 cilinder. Maar zij is er blij mee, ik kan er nauwelijks in zitten, kop tegen het dak, knieen tegen het dashboard, de linkerkant tegen de schakelpook en rechterkant tegen de deur.

Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/03/07 17:33
JaapW114

Berichtdoor Theo300D » 08 maart 2009, 09:23

Hoi Wiebren.

Doe maar rustig aan hoor.

In ieder geval heel veel beterschap gewenst.

Groetjes .
Theo300D

Berichtdoor JaapW114 » 15 maart 2009, 19:21

Gister weer gezellig druk in Waarland, Wiebren was er ook weer, maar hij is nog niet de ouwe, snel moe en hijgt als en paard. Maar ook dat zal wel weer goed komen.
Hans was druk bezig met zijn 300TDT, maar omdat het binnen wat tegen zat met het demonteren van een Ford motor, was hij vast buiten begonnen, het was immers mooi weer, was want later begon het te regenen.
Ik heb daar niet zo.n probleem mee, wij werken immers altijd buiten. Afgelopen maandag was ik op 12,5 meter hoogte vanuit een hoogwerker bakje aan het lassen in de volle wind,
de wind was zo hevig, dat het vloeibare metaal gewoon weggeblazen werd, dus toen maar een vrijwilliger gezocht om mij een beetje uit de wind te houden. Dinsdag de hele dag in de zeikende regen gestaan, maar vrijdag was het prachtig, zonnetje erbij en windstil, wat kan buiten werken dan toch mooi zijn.

Maar gelukkig kon ik Hans aan een goede regenjas helpen, want het zat wat tegen met het wisselen van de remblokken. Dat is altijd het probleem als daar lange tijd niets aan gedaan is, dan kan het zo nijdig vast zitten dat het stuk gaat, gelukkig had ik nog een komplete remklauw op voorraad liggen. Daarom haal ik twee keer per jaar even de remblokken eruit, is zo klaar en spaart je later een hoop ellende, alles goed schoonmaken en een lik kopervet doen wonderen.

Tevens kwam Rob van de W114/W115 club ook nog even buurten en Wiebren om advies vragen met betrekking tot uitgestelde kleppen van zijn W114 met M110 motor.

Govert was ook weer van de partij, heeft Hans weer geholpen met zijn automaatbak en mij geholpen met een Ford Courier, motor uitbouwen en brandstofpomp wisselen.
De tijd liep weer aardig uit de hand, dus maar even drie maaltijden bij mijn vriendin besteld, zodat Hans ook nog een hapje kon mee eten, op Govert word zateragavond eigenlijk al standaard gerekend met het eten.
Om 22.30 uur, hebben we deze zaterdag ook weer afgesloten, was weer een nuttige dag.

Vandaag even de Daihatsu Cuore van de jongste een onderhoudsbeurt gegeven, dat ging zonder problemen, dus het kan wel! Tevens even de remblokken, schijven en remvoeringen gecheckt, zij wil namelijk zeker weten dat alles veilig is, maar ook dat was dik in orde, dus weer iemand blij gemaakt.

Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/03/15 18:26
JaapW114

Berichtdoor Liefhebber » 15 maart 2009, 22:52

hoi jaap,

volgende keer,neem ik wel een party tent mee.ha ha ha,en mijn zuidwester.ach ik heb ook jaren lang,buiten gewerkt.de mooiste natuur gebieden gezien van noordholland.beter dan op één of ander duf kantoor niets voor mij.soms zit het mee,en soms zit het tegen. gr hans ps ook lieden meegemaakt die bij één druppeltje al binnen zaten
Liefhebber

Berichtdoor JaapW114 » 15 maart 2009, 23:04

Hans,

Het nadeel van regen is dat al de spullen ook nat worden, moet je eerst alles weer laten drogen of afdrogen om het een beetje netjes te houden. Voor zaterdag zal ik de smeerkuil voor je reserveren, sta je in ieder geval droog.
Ik ben er om 09.00 uur en anders mag je 's avonds ook weer aanschuiven.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Liefhebber » 15 maart 2009, 23:59

jaap,

wiebren telefonisch gesproken,aankomend weekend komt hij niet.dus aan hem gevraagd of hij de remklauw,per post kan op sturen.kan ik hem hier monteren,ik hoop alleen niet dat de hoofdremcilinder lek is.toch weer druk verlies,helaas.dit moet eerst goed zijn (veiligheid)voor ik,weer naar waarland kan rijden.ik stuur je wel een mailtje,maar denk niet dat het voor aanstaande zaterdag lukt.
Liefhebber

Berichtdoor Govert » 16 maart 2009, 00:34

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 20:58
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee

Berichtdoor JaapW114 » 16 maart 2009, 09:40

De Chevy staat inderdaad te koop, helaas gaat die mijn budget te boven, prijs ligt ruim boven de 10.000,- euro, maar wat een enorme bak, een kleine meter langer dan de Benz en je kan languit in de kofferbak liggen. Moet je je eens voorstellen als je die enorme voorkant ineens achter je ziet. Ook dat geluid, er ligt nu jammer genoeg een 6 cilinder in, hoort een 8 cilinder in, alleen het stationair lopen al, prachtig.
Wat de brandstofpomp van de Ford betreft daar heb ik alle vertrouwen in.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 22 maart 2009, 11:23

Gister samen met Govert de laatste hand gelegd aan de Ford motor, het grootste probleem was de brandplaatjes verwijderen. Deze auto heb ik van een Pool gekocht en gelukkig zijn alle Polen automonteur! De verstuivers waren zo vast gedraaid dat er een meter pijp op de ratel moest om ze los te krijgen, een Ford heeft een soort koperen brandplaatjes en deze waren dus zo misvormd dat ze geheel plat gedrukt waren en dus groter geworden, hierdoor zaten ze muurvast en wilden geen kant op. Na wat gepiel een houtfred genomen, deze in het brandplaatje gedraaid en daar een waterpomptang op gezet om zo hopelijk de houtfred met brandplaatje eruit te trekken. Dat wilde niet, temeer omdat we met de waterpomptang geen hefboomwerking konden creeren. Dus toen maar een soort slagtrekker (zie foto) gemaakt, dat werkte perfect, binnen 5 minuten alle vier de brandplaatjes eruit. Nieuwe brandplaatjes erin, de verstuivers al een week eerder getest, deze nevelden nog prima, dus ook weer terug geplaats. Toen nog even puzzelen hoe de leidingen van de brandstofpomp naar de verstuivers lopen, ook deze weer geplaatst. Nu alleen nog een paar onderdelen van de sloop halen dan kan de motor weer terug geplaatst worden.

Bij een andere Ford motor hadden we een paar weken geleden een compressie lektest gedaan, dat was niet geheel positief, we hoorden duidelijk lekkage bij het inlaatspruitstuk. Dus gister meteen even de kop eraf gehaald om te kijken of de kleppen dan toch beschadigd waren. Makkelijker gezegd dan gedaan, kopbouten hebben een Torx T-70 kop, dat is een erg grote Torx, mijn set gaat tot T-55. Dus naar de lokale sloop, mijn huisdealer en even een T-70 geleend, dan blijken die bouten toch wel nijdig vast te zitten, omdat het motorblok op de werkbank staat draaid het mee, dus ik het blok tegen houden en Govert de bouten losmaken. In tegenstelling tot de Peugeot cilinderkop kun je deze zo afnemen. De lekkage werd waarschijnlijk door roetafzetting veroorzaakt, want aan de kleppen was niets te zien, sluiten zo op het oog te zien allemaal netjes, maar de lektestmeter liegt niet.

Zo blijken een zaterdagmiddag en avond toch nog nuttig en leerzaam te kunnen verlopen. Normaal starten we 's morgens altijd op tijd, alleen had ik 's ochtend sociale verplichtingen, ik mocht met mijn vriendin mee naar de vogeltjes markt in Joure, tweemaal per jaar en helaas kom ik daar niet onderuit. In de tuin staat een hele grote voliere, mijn levenswerk, haar hobby. Ik vind dat vogeltjes niet in een hok horen, maar daar verschillen wij dus van mening over. Maar goed toch weer een goede beurt gemaakt thuis!

groet,

Jaap <br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/03/22 10:28

JaapW114

Berichtdoor JantjeV8 » 22 maart 2009, 12:28

Hahaha Jaap, dat heb ik gisteren ook gedaan, een goeie beurt gemaakt, jaja dit keer ook thuis!!! (laat ze het niet horen..)

Heb trouwens een mooi sieseltje met hydrauliekpomp op de kop getikt. Een Farymann 1-cilinder, mooi Duits machientje met 10PK.
Nu nog een 3-tal ventielen, ben er al wel uit hoe ik het ga maken, maar daar was een ander topic voor.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor JaapW114 » 22 maart 2009, 12:55

Jan,

Ja dat is soms nodig, gelukkig kan ik verder eigenlijk altijd mijn gang gaan, maar soms zijn er van die dingen die gewoon moeten.
Nu ook weer fijn samen in de tuin bezig, ook eigen belang, kan ik van de zomer weer met de barbeque spelen, mijn grote hobby.
Lekker in het zonnetje, koud biertje erbij, stokbroodje, sla en een paar grote stukken gegrild vlees, wat wil een mens nog meer.

Mocht je toch nog vermogen te kort komen, ik heb nog een 4 cilinder turbodiesel staan uit een Jeep Cherokee! Helemaal kompleet, met voorschade, zie foto's.

MG]http://i185.photobucket.com/albums/x31/michiel2007/jeep/jeep2.jpg[/img]

Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/03/22 15:06
JaapW114

Berichtdoor henklith » 22 maart 2009, 13:21

Hebben jullie voor de vrouwen dan ook een onderhoudsplan :o)
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor JaapW114 » 22 maart 2009, 13:22

Henk,

Ja, regelmatig goed doorsmeren. Eigenlijk zou je ze ook moeten verversen, maar ik heb deze nu al zo lang, ik ken al haar kuren en die van een andere vrouw wil ik eigenlijk niet leren kennen.

Jaap
JaapW114

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek