En wederom een poging gedaan om het geluid te verbeteren. Eerst langs de Mediamarkt, maar daar was de keuze erg beperkt. Daarna ff door naar de Saturn en heb even wat beluisterd. Vond overigens de Pioneers redelijk klinken. De JBL's wat minder. Een beetje bas uit 10cm-speakers krijgen is lastig, zei de verkoper. Toen wees ie me op een setje Infinity Kappa 42.9i. Dat klonk een heel stuk beter, maar was ook een heel stuk duurder (€ 139,--). Begon de verkoper gelijk met ik zal eens kijken wat ik met de prijs kan doen, komt ie even later terug, is het 79. Bij thuiskomst volgens Ciao blijkt de goedkoopste aanbieder 99 te zijn, dus ik denk da'k ze niet al te duur heb gekocht. Was wel iets meer dan ik qua budget had bestemd, maar door de verbeterde kwaliteit kan ik de achterspeakers vooralsnog achterwege laten.
Uiteraard gelijk aan het sleutelen en ja de tweeter is natuurlijk te hoog. Van onderuit monteren is denk ik nog een optie, maar daar kijk ik later naar. Andere optie is om de behuizing die bij de speaker zit te gebruiken, maar dat staat toch ook niet echt mee. Ik heb wat van de onderkant van de originele plastic kapjes af gesnededn zodat ze net iets beter passen en weer vastgeschroefd, maar aan de raamkant steken ze nog wat naar boven en krijg dat nog niet echt goed. Een 3e optie is om een rond gat in de originele plastic kappen te maken zodat de tweater daar doorheen komt. Tweater is weliswaar grijs, maar met een zwarte stift is de buitenkant denk ik wel mooi zwart te maken.
Nouja, weer iets om over te dubben. Geluid is in ieder geval een heel stuk beter. De volumeknop kan nu redelijk open zonder vervorming/gekraak.
Nog wel met dezelfde kabels aangesloten dan voorheen, en kan voor en achter qua volume ook nog niet apart regelen. Dat wordt mogelijk ook nog een volgend project.