[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
2 cykinders lopen slecht mee : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 09:34

2 cykinders lopen slecht mee

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

2 cykinders lopen slecht mee

Berichtdoor electraglide » 08 feb 2009, 18:19

ik heb het probleem dat mijn 280TE met m110 motor uit 1981 op 4 cylinders goed draait en er twee duidelijk minder presteren . Na nieuwe rotor verdelerkap bougiekabels loopt hij nog steeds belabert in onbalans . heb een diagnose test uitlaten voeren deze gaf aan klepspeling en vervroeging. heb kleppen gesteld vrvroegingmechanisme gecontroleerd, vacuum werkt hiervan nog. ook nog wat rubber vacuum slangetes vervangen echter hij blijft het doen is niet fijn rijden en als je op snelweg op gang bent is het bij constant rijden wel te doen wie kan mij nog verder helpen ???
electraglide

Re:2 cykinders lopen slecht mee

Berichtdoor MajikSimon » 08 feb 2009, 21:22

dus jij hebt 2 ongehoorzame "zykinders"

Maar goed tsja kan vanalles zijn, de bougies reeds vervangen van die 2 cilinders neem ik aan?
Was daar nog iets bijzonders aan te zien? aanslag? verkleuring?

Hoe kwamen ze er via diagnose achter dat de klepspeling niet goed was?
Je kunt ook de compressie eens meten, zeker nu, nu de kleppen nu goed gesteld zijn, en je de meeste zaken met betrekking tot de onsteking al hebt uitgesloten..
Als de desbetreffende 2 clinders ook duidelijke lagere compressie hebben dan verklaart dat veel;
leidt ook o.a. tot schudden stationair.

Kan ook nog iets zijn met de brandstoftoevoer; vervuiling in het traject of slechte verstuivers.
je kunt een busje reinigingsmiddel toevoegen aan je tank....

als klepspeling ok is en vervroeging goed staat, zou ik als 1e maar eens compressie meten,is zo gedaan. Mocht de compressie goed zijn dan moet je weer verder kijken naar onsteking en/ of brandstoftoevoer.
MajikSimon

Berichtdoor electraglide » 28 feb 2009, 13:18

oke thankx voor je reactie
electraglide

Berichtdoor jan280CE » 28 feb 2009, 13:32

Kun je iets naders vertellen over deze diagnosetest?
Komt mij ook een beetje vreemd over dat men klepspeling bij een test kan constateren.
Meestal zie je dat pas bij het stellen.
jan280CE

Berichtdoor Matto » 06 maart 2009, 10:12

compressie meten , Het kan ook een lekke klep zijn
Matto

Berichtdoor JantjeV8 » 06 maart 2009, 20:23

Benzine of gas???

Voor aan beginnen:
Vonk op de juiste plek en in orde?
Vonk op de juiste tijd??
Peut op de juiste plek?
Klepspeling oke, maar die is recent gesteld.

Als je daarvan allemaal overtuigd bent en alles uitgesloten hebt, compressie meten, maar dat komt niet op de 1e plaats hoor.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor electraglide » 08 maart 2009, 17:38

bedankt voor jr reactie ga van de week er weer mee aan de gang en controleer het allemaal nog eens voor de zekerheid uiteindelijk kom ik eruit gr rob
electraglide

Keer terug naar Techniek