[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hoe werkt de rembekrachtiger????? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 11:37

Hoe werkt de rembekrachtiger?????

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Hoe werkt de rembekrachtiger?????

Berichtdoor janbenz1 » 23 jun 2006, 15:04

Hallo,

Wie kan mij vertellen hoe de rembkrachtiger precies werkt?
Ik weet waar hij voor dient, wat hij moet doen, maar niet hoe dit precies zijn werk doet.

Dan het volgende probleempje,
Wanneer ik mijn voet op de rem zet met stationair draaiende motor schokt hij even.
Wanneer ik de voet weer van het rempedaal afhaal schokt de motor weer even.
Zit dit misschien in de vacuumslang?, zit hier een klepje in zodat de lucht maar 1 kant op kan?
Kan het dan zijn dat deze lek is en daardoor gas/luchtmengsel uit het spruitstuk ontrekt waardoor de motor schokt?

Wie heeft hier ervaring mee?

Groetnis fan Jan, Út Drachten.

janbenz1

Antwoord:Hoe werkt de rembekrachtiger?????

Berichtdoor Wiebren240D » 23 jun 2006, 17:37

hallo Jan

ik ben wel geen benzine man maar de rembekrachteging werkt inderdaad op vacuum dat haalt een benzine moter gewoon uit het spruitstuk moet voldoende zijn om de rembekrachtiging te laaten werken is bij een diesel niet zo die heeft ook een aparte vacuum pomp

maar wat jou probleem aangaat ik denk zelf aan een lekke pakking ergens in het in of uitlaat spruit stuk bijv voetpakking van de carburateur het is wel een klein dingetje denk ik

groeten wiebren nieuwenhuis tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor janbenz1 » 24 jun 2006, 00:39

Ha die Wiebren,

Ja het moet wel een klein iets zijn.
De motor slaat ook niet af of zo, maar schud net even als je de rem indrukt en loslaat bij stationair toerental.

Verder werkt de rembekrachtiger met een membraam, maar hoe werkt dit binnenin nou?
Kan iemand mij daar wijzer in maken?

Groetnis fan Jan, Út Drachten.:)
janbenz1

Berichtdoor zilver101 » 24 jun 2006, 23:42

Jan, zonder te technisch te worden: Bij het bedienen van je rempedaal laat je buitenlucht toe in de bekrachtiger.Omdat er aan de ene kant van het membraam vacuum heerst zal het membraam verplaatsen en de hoofdremcilinder bedienen. Hoe harder je trapt hoe meer buitenlucht dus harder remmen.Verder zit er altijd de veiligheid in dat bij defect raken het rempedaal de hoofdremcilinder direct bediend, dit merk je omdat je veel zwaarder moet trappen Zilver
zilver101

Berichtdoor janbenz1 » 25 jun 2006, 00:23

Hallo Silver,

Kijk daar kan ik wat mee.
Dus als ik het goed heb begrepen,
de vacuum wordt getrokken door de slang aan het inlaatspruitstuk.
Door het rempedaal druk je de hoofdremcilinder direct in, maar doordat er vacuum getrokken wordt aan het membraam wordt het bedienen van de hoodremcilinder vergemakkelijkt.
De buitenlucht kom ie door een leiding via het rempedaal achter het membraam?

Maar dan snap ik nog niet dat, wanneer ik het rempedaal indruk dat de motor even shokt.
Bij het loslaten van het rempedaal kan ik nog begrijpen, omdat hij dan net iets van het gas/luchtmengsel wegzuigt.

Mocht ik er nog wel naast zitten met mijn redernatie , corrigeer me dan even s.v.p.

Met vriendelijke groet, Jan.

In ieder geval tot zover bedankt.
janbenz1

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto