Dit weekend bezig geweest met het inbouwen van de Waeco MS 50 Cruise Control. Als ie het doet, plaats ik nog wel even wat foto's met wat ervaringen. Maar het grootste probleem nu is dat ie het niet doet.
In de handleiding zijn er een tweetal foutdetecties/testen. Een A en een B. Met A worden alle elektronische delen en de elektrische aansluitingen getest. Met B wordt het vacuum-servo-apparaat en de aansluitingen ervan getest. Tijdens test B, kun je ook gewoon stationair, het toerental verhogen/verlagen en de rem/koppelings-onderbrekingsfunctie testen. Werkt allemaal perfect.
Maar tijdens gewoon rijden lijken er geen pulsen binnen te komen. Volgens de handleiding zou het groene lampje op de bedieningsunit moeten gaan knipperen. Maar tussen de 0 en 120 km/u gebeurd dat niet. Ik heb een W123, 200 met de M102 motor. Ik heb twee magneetjes op de cardanas gemonteerd en de afstand tot de opnemer is ongeveer 3.5 mm. Ik heb ook de bedrading van de sensor naat de elektronica doorgemeten; allemaa in orde. De sensor zelf meet door op 390 ohm. Geen idee of dit goed is. Ik neem aan dat dit een soort van spoeltje (inductieprincipe) is?
Ik heb even zitten denken om een magneetje minder te doen, of wellicht te experimenteren met het bekende zwarte draadje doorknippen, maar ik vind het vreemd dat ik uberhaupt rijdend helemaal geen pulsen door lijk te krijgen.
Ik ga morgen wel eens bellen met Waeco, maar als iemand in de tussentijd nog een idee heeft hoor ik dat graag.
Jeroen