door JaapW114 » 15 maart 2009, 12:02
Ik heb er nu een zo goed als nieuwe van Wiebren onder zitten en tevens een zo goed als nieuw exemplaar op voorraad liggen.
Aangezien ik erg veel door de bagger rijd, is de Hardy schijf slecht te inspecteren. Ook heeft mijn auto wel meer nare bijgeluiden, misschien is het daarom niet in een vroeger stadium opgemerkt. Onder ander mijn differentieel zingt al een tijdje, moet ik eigen vervangen, heb een goede op voorraad liggen.
Maar ik wil eigenlijk in een keer de hele auto aanpakken, zit nog wat laswerk aan, ook heb ik nog een 240D motor staan, die wil ik er eigenlijk in bouwen, maar tijd is mijn grootste vijand!
Ben nu bezig om samen met Govert een Ford Coutier weer rijdend te krijgen, even een motor uitbouwen! Wat een drama, steekas wil niet los van de wielnaaf, dus alles demonteren onder de pers, 15 ton erop, WD40 erin en er gebeurt helemaal niets. Dus sloop gebeld en woensdag ligt en verse set klaar. Steekas moest eruit, ashoes is gescheurd. Van een andere motor de dieselpomp uitgewisseld, ook altijd een spannende klus, maar Govert had zich hier in verdiept. Zodra deze auto klaar is, gaat de Benz naar binnen en wordt gestript.
Jaap