door benedendijker » 15 maart 2009, 00:06
Hoi jaap,Toontje en Citrobenz,en andere belangstellende
De startmotor die ik heb gehaald is geen ruilmotor maar een revisie model, dwz anker,relais, koolborstels en bendix vernieuwd kost een paar centen maar dan heb je ook iets, ik heb in het verleden twee keer meer problemen gehad met een startmotor, dus ik was het beu.
De truc met een rechtstreekse draad van de accu toegepast toen geen enkel probleem.
Dus maar verder gezocht, bij de versnellinsbak (automaat)kwam ik een vacuumslangetje tegen dat los lag, maar volgens mij staat dat er helemaal los van.Bij verder controle kwam ik een stekker tegen van de censor voor de versnellingsbak, bij grondige controle bleek deze slecht contact te maken, schoongemaakt en het geheel weer gemonteerd.
Starten met de sleutel gestart en lopen vreugdedansje gemaakt, maar waarschijnlijk was de vorige startmotor toch niet defect, dit was een ruilmotor 10.000 km terug Bendix en relais vernieuwd.
Wellicht dat ik de startmotor weer terug kan ruilen en anders maar een reserve model op de schap thuis bewaren.
Dit was weer een duur en langdurig leermoment een spoedcursus motorvoertuigen techniek is goedkoper.
Als je nu maar vaak genoeg op je gezicht gaat, dan wil je wel stap voor stap alles uitsluiten alvorens spontaan iets nieuws te kopen.
Affijn de nagels zijn weer in de rouw en de knip ook, en dat voor een onderwijsassitent, maandag maar weer aan het goede schoolleven en doorgaan met ademhalen.
Ik groet jullie Ad