[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hoe omgaan met W123 automaatbak in de bergen? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 10:04

Hoe omgaan met W123 automaatbak in de bergen?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Hoe omgaan met W123 automaatbak in de bergen?

Berichtdoor Mercedennys » 13 maart 2009, 23:47

Allen,

Ik rijd op dit moment met de oude Benza 300TDT (645t km) door de heuvels en bergen van Spanje. Erg leuk en ontspannen!

Kan iemand uitleggen hoe het beste om te gaan met een automaatbak in de bergen (voor diesels)?
In bochtige (maar ook mooie) bergwegen maar in zijn L laten staan bij stijgen en dalen?
Kun je tijdens het dalen de bak van D naar L 'gooien' om op de motor te remmen of niet?
Je kent het wel, met 120-130km/uur een berg op, de snelheid loopt terug tot 100 of nog lager.

Moet je de automaatbak soms helpen met kickdown of terugschakelen?

Tips graag!

groet,
Dennis

PS, ik kon vanmorgen met koude motor (weer) niet uit een steile parkeergarage komen, Grrr! Dus mijn vrouw achter het stuur, in zijn L, vol gas, en ik duwen. Schaam, schaam! Maar de oude Benza blijven we trouw, hoor! We staan nu weer in een garage onder een stad dus morgen maar een kwartier warm draaien en met aanloop uit de garage rijden, hoop ik.
Mercedennys

Re:Hoe omgaan met W123 automaatbak in de bergen?

Berichtdoor Govert » 13 maart 2009, 23:59

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/03/11 17:35
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek