door Leon » 22 maart 2009, 20:32
Ok...
Je zekeringen zitten, als je voor de open motorkap staat, rechtsachterin achter een klepje naast je rembekrachtiger. Er gaan oud type zekeringen in, geen steekzekeringen.
Dan het aansluiten:
Zonder multimeter weet je idd niks.
1 van die draden zal een constante 12 volt zijn (buiten je contact om)
1 van die draden zal een geschakelde 12 volt zijn (op contact)
1 van die draden zal je massa zijn.
12 volt meet je op de DC stand. Je hou de zwarte draad van je multimeter tegen een massapunt (schoef in chassis, huls sigarettenaansteker, - pool accu) en de rode draad hou je 1 voor 1 tegen de draden aan.
Contact aan en uit, even checken. Degene die geen 12 volt geeft zal de massa zijn, maar om zeker te zijn zet je de meter op piepstand.
De 4 aderparen zullen dus van je voor en achterspeakers zijn en die gaan rechtstreeks op de radio. De fader kan je dan weglaten; ik zag laatst een foto van iemand die daar de usb aansluiting vanaf zijn radio had gemaakt zodat daar een stickje in kon.