Nou, vandaag was de grote dag. Met de koelvloeistof lekkende 280E naar Klasse Klassiek. Een vat van 5 liter achterin "just in case", maar de Benz gedroeg zich voorbeeldig, met hier en daar weer het bekende drupje.
Bij Harrie stonden genoeg voertuigen die aandacht nodig hadden en toen de brug vrij was, ging de Benz er op voor een grote beurt + bekijken lekkage. Dat laatste natuurlijk als eerste. Diagnose was snel gesteld, het lekte ter hoogte van de pakking van de waterpomp. Bij de 280E moest dan eerst wel 'alles er af'.... Het verwijderen van het vliegwiel was een klus die een uur duurde, met drie man bezig en nog ging hij er niet af. Een vliegwiel zónder inkepingen maakt het nu eenmaal moeilijker dan mét. Maar de aanhouder wint. De oude pakking bleek volledig weg, dus een nieuwe vloeibare er op en de boel weer schoongemaakt en ingebouwd. Verder nieuwe vloeistoffen, filters en boegies...Het was nodig.
Helaas bleek na het inbouwen dat de pakking geen verschil maakte...

Het was toch de waterpomp zelf die voor de lekkage zorgt... Dus over twee weekjes retour voor een nieuwe pomp. Wel reed de auto nu veel beter door al dat nieuws en zonder warm gelopen motor weer veilig terug in De Kets.
Goed, de diagnose is nu 100% zeker.... Wordt dus vervolgd!
PS: Gelukkig was de 280E van onder een beauty. Altijd handig om onder de brug de auto mee na te lopen...