[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Monteur gezocht voor mijn kapotte Merc 200 diesel : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 11:49

Monteur gezocht voor mijn kapotte Merc 200 diesel

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Monteur gezocht voor mijn kapotte Merc 200 diesel

Berichtdoor Brouwerrr » 03 jan 2009, 14:21

Beste mensen,

Ik heb een Mercedes 200 diesel uit 1982 met 3 ton op de teller.

Ik reed een tijdje terug op de snelweg maar op gegeven moment begon de motor hevig heen en weer te schudden en onregelmatig te lopen,

ook hoe meer ik gas gaf des te hardere tikken ik hoorde. Ik had hem maar gelijk uitgezet om niet nog meer kapot te maken.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Zuigers kapot of kleppen misschien?

Ik heb hem pas een maandje en ik hoop dat ik hem niet nu al naar de sloop hoef te brengen! De motor start overigens nog wel!

mvg Marc<br><br>Post edited by: Brouwerrr, at: 2009/01/03 13:59

Brouwerrr

Re:Monteur gezocht voor mijn kapotte Merc 200 diesel

Berichtdoor Citrobenz » 03 jan 2009, 14:36

Hallo Marc,

Is mooi vervelend, kun je niet terug naar degene waar je hem hebt gekocht? Of heb je hem particulier gekocht?

Op afstand is het zo moeilijk te zeggen natuurlijk.
We kunnen hier allerlei doemsenario's opnoemen maar daar heb je ook niks aan.

Ik neem aan dat je wel al gekeken hebt of er olie in zit.

Misschien is er iemand van het forum die bij je in de buurt woont en even kan luisteren.

In ieder geval succes er mee
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Brouwerrr » 03 jan 2009, 14:50

hallo,

Nee ik heb hem bij een kennis gekocht die er een aantal jaren zonder problemen mee heeft gereden!

Ik heb de kop er al wel af gehaald om te kijken of er iets te zien viel maar het enige wat ik kon opmerken is dat de olie veel te zwart was en allang ververst had moeten worden:(

dankjewel voor je reactie!
Brouwerrr

Berichtdoor Semrick » 03 jan 2009, 14:55

Zoals Henk al zegt kan dit natuurlijk van alles zijn en is het niet zo op afstand te beoordelen.

Aangezien je uit Nijmegen komt zou ik als ik jou was even contact opnemen met Harold van www.autobedrijfhcs.nl (tel, 0418-454317 of 06-54697490).
Dit bedrijfje zit in Bemmel en is wat mij betreft het aangewezen adres voor een eerlijk advies, goede reperatie en voor het halen van onderdelen in onze regio.
Als je hem belt zal hij mogelijk al een richting kunnen geven waarin je het moet zoeken en zon niet dan kan de auto bij HCS bekeken worden voor een diagnose. Dan weet je meteen wat er aan de hand is en wat het mogelijk zou kunnen gaan kosten.

Slopen lijkt me wat voorbarig. Zelfs als de motor reddeloos verloren is kun j er in een dag een andere inleggen. Dit hebben we laatst gedaan voor clublid Bertoluchi. Bij hem was de vacuumpomp kapot waardoor de districbutieketting geknapt was. Mogelijk is dat tikken bij jou ook de vacuumpomp. Zie voor nadere info: http://w123club.nl/component/option,com ... 560/#92560
Ik zou de auto in ieder geval niet meer starten voordat je weet wat er aan de hand is.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Brouwerrr » 03 jan 2009, 15:17

beste Eric,

Het eerste wat ik ga doen is even contact opnemen met Harold! Hopelijk valt de motor nog te maken.

Na dat ritje op de snelweg starte de motor nog prima, ik heb hem nadien met een autoambulance naar huis vervoerd en een tijdje buiten laten staan maar starten deed die niet meer! Nu staat die inmiddels gewoon binnen en start hij wel gewoon weer dus een beetje raar!
Maar in iedergeval bedankt voor de info, ik ga hem zo snel mogelijk bellen!
Brouwerrr

Berichtdoor Semrick » 03 jan 2009, 17:14

Hoi Marc,

Ik weet zeker dat je door harold netjes geholpen gaat worden.
En de olie van een diesel is altijd pikzwart. Daar kun je niks aan afleiden. Ik ken clubleden die 50.000 km rijden en de olie niet verversen maar alleen bijvullen. Ondanks dat de meningen daarover verdeeld zullen zijn zal je motor daar nu niet direct van vastlopen.

Laat ons hier even weten hoe het afloopt.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:

Berichtdoor Stef » 03 jan 2009, 18:46

zeg maar waar u woont? ik wil wel even alles bekijken en aan werken.
hoor graag van u
Gr Stef
Stef

Berichtdoor Brouwerrr » 05 jan 2009, 19:08

mijn 200D

Brouwerrr

Berichtdoor Brouwerrr » 06 jan 2009, 14:09

hoi Stef,

Ik heb u een privebericht gestuurd

mvg, Marc
Brouwerrr

Berichtdoor Brouwerrr » 24 maart 2009, 20:24

fotootje
Brouwerrr

Berichtdoor Semrick » 24 maart 2009, 20:39

Wat wil je ons nu precies vertellen/laten zien Marc?

Hoe staat het inmiddels met de motor van de 200D?
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:

Berichtdoor Brouwerrr » 24 maart 2009, 21:10

Ik wou er een foto opzetten maar dat is blijkbaar niet helemaal gelukt! De Mercedes staat al 3 maanden eenzaam in de garage, we weten nog steeds niet precies wat er aan de hand is maar vermoeden een defecte voorkamer. Volegnde week heb ik afgesproken met Stef (ook lid hier) om de boel uit mekaar te gaan halen en te kijken wat er loos is. Verslag ervan volgt uiteraard!
Brouwerrr

Keer terug naar Techniek