door Liefhebber » 07 apr 2009, 18:10
hoi,ik heb nog geen tijd en zin gehad,om onder de auto te kruipen.theoretisch denk ik het volgende:waarschijnelijk door de slechte staat van onderhoud van de bak,is hij gaan slippen.vervolgens hebben ze denk ik de modulator,strakker gesteld om dit te compenseren.waardoor hij ging blokke'ren in de R,de bak was ontregeld ook nog een lekke modulator,waardoor hij niet meer optimaal schakelde.(ook te veel druk in de bak)nu met de schone ATF wissels,bouwt hij sneller druk op,slipt niet meer bij koude start.voorheen duurde het langer voor hij druk opbouwde,slipte met wegrijden.(met koude start)meschien is het pasta achtig spul,wat wij met de eerste wissel tegen kwamen slijpsel van het slippen in de bak(voering).ook duurde het langer voor hij blokkeerde na de eerste wissel,na de tweede ATF wissel+nieuwe modulator,blokkeerde hij vrij snel.modulator stond(staat)te strak,waardoor hij ruw schakeld en de R niet goed werkt.ik denk dat als ik de modulator nog losser draai,meschien kwartslag.dat het probleem is opgelost,heeft Mercedes only toch gelijk.alleen wat ik niet begrijp,het moment dat bij deze wagen het R probleem ontstond,hebben ze meschien gedacht dat de bak op was versleten rembanden,geen idee.(ben ik niet bij geweest)ik blijf optimisties.
gr hans ps ik denk dat de stelmoer remband B3,alleen bedoeld is om de remband strakker te stellen om het slippen van de R bij te stellen.