[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vervangen zijraam bestuurderskant, how to do? : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 12:32

Vervangen zijraam bestuurderskant, how to do?

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Vervangen zijraam bestuurderskant, how to do?

Berichtdoor Steven 200T » 29 jan 2010, 01:30

Kom je na uit je werk bij je merc aan, zie je daar wat glassplinters liggen....
Heeft een of andere k@@@Tz@K je zijruit + achterruit ingeslagen!
Welke bosm@ng@@l jat er anno 2010 een radiocassettespeler uit een oldtimer? ?

Maar goed na deze ruwe confrontatie met de medemens met minder respect voor mooie oude benzen, De boel maar even tijdelijk dichtgeplakt met vuiliszakken, treurig gezicht....

Maar tijd voor een oplossing: Ik ga morgen even sloopjes langs voor een 2 tal nieuwe ruiten.
De achterruit vervangen kan ik, heb ik al een keer eerder gedaan toen ik m'n klep een antiroest beurt gegeven.

Maar kan iemand mij even wat tips geven hoe je de ruit van de bestuurdersdeur kan vervangen?
- Hoe zit het zwengel meganisme vast en hoe krijg je dat los?
- kan een nieuwe ruir er van bovenaf in?

Alvast bedank! Steven
Steven 200T
 


Re:Vervangen zijraam bestuurderskant, how to do?

Berichtdoor Hans230CE » 29 jan 2010, 14:43

Kl*te dus, maar om op je vraag terug te komen;

Het zwengelmekaniek zit aan het raam vast met een paar klemmetjes en dan lijkt het me logisch dat je de ruit aan de bovenkant eruit/in kanteld, langs onder weg lijkt me niet te doen.

Op de wis-cd vond ik het volgende;

-Slinger; beschermkapje eraf en dan komt die los,dan de rest losschroeven. Kaartenbak voorzichtig losmaken !! dat voorste klipje wil wel eens afbreken (zit i.i.g bij en coupe achter het ijzeren gedeelte vast), deurbekleding afhalen gevolgt door het plastiek, voorzichtig, want dat moet er weer op. Dan ruit volledig naar beneden en dan kan je die klipjes lossen.

Hopelijk ben je hier mee geholpen.
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8656
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Vervangen zijraam bestuurderskant, how to do?

Berichtdoor Steven 200T » 02 feb 2010, 00:29

Om meteen maar even verslag te doen:

Heb er na een ochtendje slopen struinen en een dagje klussen is de boel weer water dicht en behalve een paar tegenstribbelende 27 jaren onderdelen was het best simpel!

Achterruit station: boveststuk binnen bekleding demonteren, achterruitverwarming losschroeven, achterruitenwisser losschroeven, oude rubber eruit, het nieuwe H-rubber om het glas laten zitten dan bovenkant eerst er insteken, even pielen bij de boven hoeken. Dan de onderkant, dat is wat meer gezeur maar met een stevig en dun plastig strip je kan je het rubber over het'kozijn' wippen. Alleen de hoeken zijn een beetje gepiel, WD40 was in deze een prima smeermiddel werdt de boel mooi glibberig van. alleen het weer monteren van de sierstrippen is een k-klus.

Zijruitbestuurders stoel station: Slinger; beschermkapje eraf en dan komt die los,dan de rest losschroeven. Kaartenbak laten zitten!, deurbekleding aferhalen gevolgt door het plastiek, voorzichtig, want dat moet er weer op.

raamrubber aan binnenkant voorzichtig loswippen, Dan ruit een deel naar beneden. De ruit zit op het zwengelmeganisme met twee schroeven, een voor: is simpel kan je makkelijk bij, de tweede achter heb loopt lang de achterkant je een dop bij nodig, ruit iets kantelen er er voorzitig bovenlangs uittillen.

Nieuwe ruit erin en de rest is vice versa!
Steven 200T
 


Re:Vervangen zijraam bestuurderskant, how to do?

Berichtdoor 1111 » 02 feb 2010, 00:56

<br><br>Post edited by: arie, at: 2010/03/15 19:07
1111
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:54
Woonplaats: sondel
Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten