Het is nu 10 nov 2024, 16:03
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Gerwin » 17 maart 2009, 21:36
Hallo,
Bij deze wil ik graag een nieuw topic openen over het spuiten, gehele delen of bijwerken van de Benz.
Vorig jaar heb ik een aantal stukken van mijn auto bijgewerkt met spuitbussen. Is toch allemaal erg goed gelukt, als de buiten temperatuur maar niet te laag is en het voorwerk perfect is wordt het lakwerk aardig mooi.
Maar mijn vraag; ik wil nog twee deuren vervangen en een voorscherm wie heeft er ervaring met spuiten van zulke grote stukken?
Gaat dit nog met spuitbussen?
Kan het ook met een spuitpistool en compressor, waar lak te halen? En waar op letten?
Zijn er nog tips en trics extra?
Groet Gerwin
-
Gerwin
-
door Toontje » 18 maart 2009, 06:53
hoi hoi
Gerwin ik heb ook een spatbord gespoten met spuitbussen gaat wel zie dit topic
http://w123club.nl/component/option,com ... itstart,0/
maar de kwaliteit is natuurlijk nooit zo als dat je het met een spuitpistool doet je laklaag is veel dunner of je moet het zo vaak doen de lak is ook snel beschadigd en zeker als je er 2 en 2 deuren wil doen dak kun je beter spuiten met compressor.
er staat ergens op internet wel een filmpje over het spuiten van grote delen ik weet niet meer bij welke site of club kan zijn van rustbusters of zo iets maar zullen er wel zijn wie het weten.
als je met compressor wil spuiten dan neem ik aan dat je wel weet wat en hoe je dat moet doen maar je kan ook over wegen om het dan te laten doen er is altijd wel ergens een bedrijfje die een spuitcabine heeft en het doet voor prijsje of de cabine verhuurt
groetjes toontje
-
Toontje
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 10292
- Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
- Woonplaats: kisharsagy Hongarije
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door JantjeV8 » 18 maart 2009, 08:24
Dergelijke delen kun je inderdaad beter met een spuitpistool doen. DOe het zelf dikwijls met een eenvoudig spuitje. Zorg wel voor een vochtafscheider en een eventuele olienevelaar dichtzetten.
Lak haal ik bij een autoschade bedrijf. Temperatuur moet niet te laag zijn.
Het allermoeilijkst is het om geen stof in de lak te krijgen. Meestal maak ik de vloer in de garage eerst nat, dan dwarrelt het stof wat minder op.
Op 2 staat de sinaasappelhuid en de zakkers. Dat moet je aanvoelen, maar ik ben geen spuiter van beroep en meestal is het maar afwachten hoe het uitpakt. Het is meer dan eens gebeurd dat ik de zaak weer afgeschuurd heb om overnieuw te beginnen...
-
JantjeV8
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 4359
- Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1981
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Gerwin » 26 maart 2009, 20:50
Dankje Jantje,
Ik ga opzoek naar geschikte lak en een proefstuk om het eerst maar eens te proberen. Wat moet de druk van de compressor ongeveer zijn?
Groet Gerwin,
-
Gerwin
-
door Toyman » 26 maart 2009, 21:09
als ik het goed heb tussen 2.5/3.5 bar
-
Toyman
-
door Gerwin » 26 maart 2009, 21:14
Ok bedankt! Ik moet nog wel eerst een paar dingen lassen voordat ik echt kan verder kan...<br><br>Post edited by: Gerwin, at: 2009/03/26 20:15
-
Gerwin
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten