MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 22:01

Mijn eerste échte auto

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Mijn eerste échte auto

Berichtdoor Jock81 » 22 maart 2009, 00:26

Hallo allemaal,

Gisteren een 230 aangeschaft. Hiervoor altijd in Japanse rotzooi gereden, maar nu begint het leven echt! De auto is uit 1980 en daarmee één jaar ouder dan ik. Het is een automaat, schuifdak en hij bezit centrale deurvergrendeling (hadden ze niet allemaal toch?). Het is meer alsof je een vliegtuig bestuurt! Eerste problemen doen zich al voor... Bezig een radio erin te zetten, maar heb denk ik kortsluiting veroorzaakt (stekker van de radio bleek niet te kloppen) aangezien de klok opeens stilstond en de binnenverlichting het niet meer doet! Van de week maar weer eens verder kijken...
Jock81

Re:Mijn eerste échte auto

Berichtdoor henklith » 22 maart 2009, 00:51

Welkom 123 Jockie, wij lossen met jou alle problemen op :o))
Dat de klok het niet meer doet is op het eerste gezicht een beetje vreemd.
De klok zit toch direct op de accu?
Even in de schema's duiken,, oh nee, hij zit achter zekering 2!! (8 A) van een 200D dan he!
Probeer eerst even uit te zoeken welke draden van de radio de voeding zijn Jockie!
Groet, Henk<br><br>Post edited by: henklith, at: 2009/03/26 23:43
henklith

Berichtdoor Fazioli » 22 maart 2009, 01:55

Japanse rotzooi? hmmm... Je hoeft het ook niet te overdrijven hoor jochie.
Enfin welkom en succes ermee natuurlijk, dat dan weer wel...
Fazioli

Berichtdoor Martin123T » 22 maart 2009, 10:08

Hallo Jock81,

Van harte gefeliciteerd. Veel plezier met je W123 en van harte welkom op dit forum. Als je eenmaal een automaat gewend bent, dan wil je nooit meer anders. Geniet er maar van.
Wist je al dat wij hier gek zijn op foto's?

Groet,

Martin123T
Martin123T

Berichtdoor JaapW114 » 22 maart 2009, 10:09

Welkom,

Zoals meerdere hier op dit forum sleutel ook ik al geruime tijd aan Benzen, maar er komt een moment dat je toch de Japanse rotzooi weer meer gaat waarderen!
Zelfs een Benz heeft zijn specifieke kwalen en slechte eigenschappen, maar niet getreurd daar kom je vanzelf wel achter.
Wat rijcomfort betreft maken ze dat gelukkig weer ruimschoots goed.

Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/03/22 10:31
JaapW114

Berichtdoor Jock81 » 22 maart 2009, 11:30

Oh, bedoelde ook niets ten nadele van Japanse auto´s hoor! Maar waren allebei heel slecht onderhouden (wat kun je verwachten voor 150E). Hebben me toch nooit (tot de apk) in de steek gelaten. Foto´s wordt aan gewerkt!
Jock81

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 26 maart 2009, 21:29

He, Jock

Volgens mij ben jij Jochem en heb je mijn 230 gekocht.
Ik denk dat je een zekering kapot hebt. Motorkap open, rechts bovenin (als je aan de voorkant van de auto staat) tegen het schutbord de twee grote zwarte schroefknoppen losdraaien, dekseltje los en even pielen om hem eraf te krijgen, dan kun je bij de zekeringen. Volgens mij liggen er nog zekeringetjes in het dashboardkastje.

Als het niet lukt, kom ik naar Amsterdam en lossen we het samen op.

Groet, Erik
P.s toch weer gezwicht voor een W123, een 300 turbodiesel deze keer. Komt dit weekend!

Dit is hem toch?
Leuk dat de auto binnen de club blijft!<br><br>Post edited by: Gottlieb u. Karl, at: 2009/03/26 21:05

Gottlieb u. Karl

Keer terug naar Even voorstellen