door JaapW114 » 29 maart 2009, 00:01
Heren van de Noordster groep,
Bedankt voor jullie aanwezigheid en de meegebrachte spullen. Het blijft altijd leuk om en bij elkaar te kijken, ook al moet je er twee uur voor rijden.
Foto's zeggen meer dan woorden, maar met zelf een rondje lopen kun je het met eigen ogen zien.
Verder was het vandaag een rustige dag in Waarland, eerst bij de Benz van Govert een compressie lektest gedaan. De jongste kwam nog even langs met haar Daihatsu, richtingaanwijzer knippert zo snel, dus even een lampje vervangen. Toen werden we verrast door de Noordstergroep kompleet met vlag. Dus tijd voor koffie en de lunch. Daarna heeft Govert nog even wat afgesteld en gemeten aan de auto van John.
Inmiddels was ook mijn schoonzuster met haar Renault Twingo, ze had nieuwe wieldoppen gekocht, maar kreeg ze er niet onder, mooie roze!! Voor ik goed en wel wist wat er gebeurde zat Henk Citrobenz al naast de auto en binnen twee minuten alle vier wieldoppen gemonteerd, schoonzus ook weer blij. Waarschijnlijk had mijn vriendin haar gewaarschuwd voor Govert en de wieldop met kruissleutel, zie het avontuur met de Peugeot Partner eerder in dit topic. Dus heeft ze direkt toen ze haar auto kwam ophalen alle vier wieldoppen en de nepmoeren even gecheckt en opgelucht adem halen.
Toen was het weer eens tijd voor mijn eigen auto, de behuizing van de stuurbekrachtigingspomp was gescheurd, de pomp en snaar hingen er een beetje voor spek en bonen bij. Dus de behuizing omgeruild voor en andere en meteen de olie van de stuurbekrachtiging maar even ververst, nieuwe snaar gemonteerd, stuurt weer als vanouds. Meteen even het oliepeil van de differentieel gecheckt en de olie van de versnellingsbak ververst.
Wat wel opviel was de enorme hoeveel prut die onder zo'n auto kan zitten, vormt op sommige plaatsen in combinatie met een beetje verdwaalde olie een soort pantser, je moet het met een schoevendraaier wegbikken.
Nu is het tijd om de Meppeler kruidenbitter te testen!
groet,
Jaap