door JaapW114 » 02 apr 2009, 21:24
Vandaag kwam er onverwacht een vervolg op Maarssen in de prut, nu niet met de Benz, maar met de hoogwerker die mij er twee weken geleden nog zo mans uitgetrokken had. Het pad was al redelijk onbegaanbaar, maar nog wel berijdbaar met de hoogwerker. Er zat een gat in dat vol water staat, maar waar we eigenlijk altijd nog gewoon door heen konden rijen. Maar vandaag liep het toch anders, ineens het onderstel weg! Zo ver weg gezakt, dat we er op eigen kracht niet meer uitkwamen, rupsen bleven wel draaien, maar geen grip meer, de harde ondergrond was inmiddels ook slappe bagger geworden. Dus tijd voor ander maatregelen, loonbedrijf Theo van Lint uit Vleuten bellen. Gelukkig is Theo redelijk bekent met de situatie ter plaatse en weet ook wat zijn machines kunnen. Ik vroeg om een rupskraan, gezien de staat van het pad. Theo dacht zelf aan een tractor, deze is namelijk een stuk lichter en is vierwiel aangedreven, ook omdat een tractor een goedkopere oplossing is, stelde hij voor om het eerst zo te proberen. Theo denkt dus met zijn klanten mee. Binnen drie kwartier staat daar een grote tractor, 120 pk en volgens de bestuurder, een andere Theo, gaat het wel lukken. Dus stroppen ertussen, collega in de hoogwerkerbak, gas erop en ook de tractor geeft een beetje gas, tot mijn grote verbazing gaat de tractor niet slippen en komt de hoogwerker weer in beweging, binnen 30 seconden is het leed weer geleden en kan de hoogwerker zelf zijn weg weer vervolgen en Theo gaat weer huiswaarts.
Bijgaande een paar foto's van deze morgen, een leuke ervaring voor ons, geen nuttige voor de uitvoerder.
Jaap
<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/04/05 00:45