Tijdens mijn zoektocht naar een voor mij geschikte 300D zat ik vrijwel dagelijks op
www.mobile.de en
www.autoscout24.de
En daar kwam ik een bruine 300D tegen die voor een bedrag van in 1e instantie 4900 euro werd aangeboden in Darmstadt. Deze auto heeft lang te koop gestaan. Later werd de prijs volgens mij nog eens verlaagd naar 4500,- euro.
Op zich is het vreemd als een ogenschijnlijk mooie 300D met zeer weinig kilometers zeker 2 maanden te koop staat.
Ik heb mailcontact gehad met de verkoper en die mailde mij een aantal foto's toe.
En aan de hand van deze foto's kan ik met zekerheid zeggen dat de auto uit Darmstadt nu in Westervoort staat.
Andere kant van het verhaal is dat ik aan de foto's destijds al kon zien dat er aan de auto gewerkt was met het doel hem zo mooi mogelijk te maken. Duidelijk zijn de sporen van het herstelwerk zichtbaar (inclusief het even mooi zwart maken van de banden). Hieronder zal ik een aantal destijds door mij ontvangen foto's plaatsen zodat jullie zelf ter lering en vermaak eens kunnen oordelen.
Dit deed mij samen met de wetenschap dat hij kennelijk maar niet verkcoht wilde worden besluiten om niet af te reizen naar Darmstadt voor een bezichtiging.
Als de auto in de buurt van de vraagprijs verkocht wordt pakt een handelaar dus (met aftrek van zijn kosten denk ik gauw) 2000 euro winst op zo'n auto.
De foto hieronder stond op mobile.de