[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
De kosten van spuiten. : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 15:28

De kosten van spuiten.

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

De kosten van spuiten.

Berichtdoor McDriver » 05 apr 2009, 12:31

Hallo mannen,
ik heb mijn W123 nu bijna 2 jaar en nog steeds niks mee gehad ..
sinds ik de auto heb gekocht staat hij echter buiten (25.5 jaar altijd in een garage) en de zwakke plek, de onderkant van de linker voordeur begint een beetje te roesten.. er komen wat plekjes aan de onderkant.
nu wil ik dit graag laten bijwerken.

ik ken een aantal spuiters in groningen waarvan ik zeker weet dat er een aantal ook zwart werken. ze noemen dan gewoon een bedrag en daar moet je het mee doen.

hoeveel geld denken jullie dat het zou moeten kosten om een deur op wat plekjes af te schuren en dan weer te spuiten.

uurloon?
verf/spuitkosten?

ik denk niet meteen dat ze me proberen te naaien hier, maar ik heb gewoon geen enkel idee wat zulke zaken kosten.

het gaat totaal om 4 plekjes van ongeveer een euro in grote. en één iets grotere plek aan de onderkant van de deur.

geen foto's.. sorry

hebben jullie dit ook zo laten doen of zoeken jullie meteen een nieuwe deur?

groeten
McDriver
 


Re:De kosten van spuiten.

Berichtdoor Semrick » 05 apr 2009, 12:39

Mijn ervaring is dat als de deur gaat roesten dat het niet bij even afschuren en spuiten blijft.
Meestal zal er (als je het goed wilt doen) een nieuw stukje ingelast moeten worden.
Dat stukje moet daarna bewerkt (glad geslepen, geplamuurd en gespoten worden).
Het is denk ik niet te doen om daar zo een prijs voor te noemen. Laat je het doen bij een officieel bedrijf dan kost het veel geld. Bij Beun de Haas weet je niet welke kwaliteit je kunt verwachten.
Een volgende optie is zoeken naar een gebruikte roestvrije deur in de juiste kleur.
probeer het eens bij www.mercedes-only.nl
In onderstaande link kun je kijken hoe ze een gaatje in de deur repareren. Het is wel geen W123 maar het principe is gelijk. ;-)
Alleen het aflakken laat hier te wensen over. Zal wel alleen grondverf zijn die ze er op hebben gesmeerd.
http://www.sternzeit-107.de/modules.php ... r=0&thold=
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:De kosten van spuiten.

Berichtdoor wimada » 05 apr 2009, 13:03

Helemaal mee eens Eric,heb zelf ook een nieuwe deur voor de bestuurders kant
nodig. en heb een mail met de foto van de auto gestuurd naar Mercedes Only en
een mail teruggehad dat half april een nieuwe lading binnen komt en misschien
dit maal in de kleur van de auto.
als je een neutrale doorsnee kleur hebt kun je veel beter een deur in de kleur
kopen.heb je dat gedoe niet met de binnenkant spuiten en kun je de buiten
kant nog altijd laten spuiten.Achterbuurman heeft voor zijn W 116 een deur
gehaald in Hapert bij Mercedes Only ook in de kleur en perfect binnen en buiten,
dus zo overhangen.

gr wim
wimada
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten