[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Differentieel vuldop : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 23:53

Differentieel vuldop

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Differentieel vuldop

Berichtdoor Tinus60 » 06 apr 2009, 21:54

Wat heb ik nodig om deze dop open te draaien.
Een inbusdop of een gewone inbussleutel. i.v.m. de ruimte om er bij te kunnen komen.

Groeten,

Tinus60
Tinus60

Re:Differentieel vuldop

Berichtdoor MajikSimon » 06 apr 2009, 22:07

een 14mm inbus dop of sleutel.

ik dacht dat je bij de diff nog wel genoeg ruimte had, maar bij de versnellingsbak is dat zeker niet het geval..

ALs je een dop neemt kun je er altijd nog een dop of steeksleutel 14 op zetten.
Je kunt ook een 14 mm inbussleutel nemen en er een stuk afzagen, moet je uiteraard wel 'na de bocht' genoeg overhouden ...

Maar ik dacht dat het qua ruimte bij de diff wel meeviel, zou eerst een dop nemen, past vaak iets beter dan een inbussleutel en je kan er een lange ratel opzetten, of een pijpje op een wringijzer want het wil nog wel eens vastzitten...<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2009/04/06 22:09
MajikSimon

Berichtdoor MB280E » 06 apr 2009, 22:27

Ik heb een dop/inbussleutel gebruikt. Aan het differentieel heb je plaats zat. Ik moet wel zeggen dat die dingen redelijk goed vast zitten. Het is aan de versnellingsbak dat je geen plaats hebt. En je heb geen nieuwe dichtingen nodig.
Tip: Eerst kijken of je de vuldop loskrijgt.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Tinus60 » 06 apr 2009, 22:41

Allemaal bedankt voor de snelle informatie. ga dus een inbusdop kopen.

Groeten,
tinus60
Tinus60

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto