Volgens mij is er sprake van een Babylonische spraakverwarring maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
De stuurbekrachtigingpomp of servo-pomp of hydraulische pomp moge duidelijk zijn : deze is middels een V-snaar verbonden met de krukas en wordt daardoor aangedreven.
Maar worden er met stuurhuis niet verschillende dingen bedoeld?.
1. Enerzijds wordt hier het hydraulische gedeelte van de stuurbekrachtiging bedoeld dat er voor zorgt dat de beweging wordt bekrachtigd. (aan het eind van je stuurkolom)
2. Anderzijds wordt er het gedeelte van de stuurinrichting bedoeld waar zich het rondsel en de tandheugel in bevinden.
Beide onderdelen zijn mechanisch met elkaar verbonden en voor zover ik weet worden ze allebei stuurhuis genoemd. Tegenwoordig is het meestal (als het al niet elektrisch is) één geheel.
In mijn primitiviteit zou ik denken dat er in de pomp en dus ook in stuurhuis (1) ATF olie moet, ze zijn met elkaar verbonden en dat gaat dus vanzelf. In stuurhuis 2 gaat bij mij normaal gesproken een combinatie van vet en 80w90 maar ik moet er bij zeggen dat ik die van de Benz nog niet heb opengehaald.