[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Koppelstangetje vervangen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:33

Koppelstangetje vervangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Koppelstangetje vervangen

Berichtdoor keesies240d » 12 apr 2009, 20:27

Een koppelstangetje van de stabilisatorstang (rechts achter) heeft speling. Die moet ik dus vervangen. Iemand een idee hoe dat het beste te doen? Het wiel zal er af moeten, maar moet ik nog meer loshalen?

Groeten,

Kees
keesies240d

Re:Koppelstangetje vervangen

Berichtdoor Govert » 12 apr 2009, 20:41

Alleen het wiel en dan moet je een beetje fröbelen met steeksleutels. Aan de bovenkant zit het vast met een moer, aan de onderkant niet, daar zit het in een boorgat vastgedraaid (als ik het mij goed herinner).

En ik zou ze alle twee vervangen, zijn ook de kosten niet.<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2009/04/12 20:41
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor keesies240d » 12 apr 2009, 20:43

Bedankt voor de info Govert

Groeten,

Kees
keesies240d

Berichtdoor JaapW114 » 12 apr 2009, 20:56

Nog een tip, gebruik bij de nieuwe kopervet om de moer vast te zetten, het zit nou niet direkt op de meest schone en droogste plaats van de auto en uit ervaring weet ik dat ze soms erg vast kunnen zitten.
Dan weet je in ieder geval dat je ze mocht het ooit nog nodig zijn, tenminste wel normaal los kunt krijgen.

Jaap
JaapW114

Keer terug naar Techniek