[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Nieuw Waarde / Dag waarde : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 10:44

Nieuw Waarde / Dag waarde

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Nieuw Waarde / Dag waarde

Berichtdoor Coen Kruijt » 27 jun 2006, 21:38

Beste Merk genoten,

Hoe kom ik achter de Nieuw en Dag waarde van mijn 230C uit 1978 ?

Met vriendelijke groet,

Coen Kruijt
Harmelen - 230C
Coen Kruijt

Antwoord:Nieuw Waarde / Dag waarde

Berichtdoor superW123 » 27 jun 2006, 22:39

ik ben er achter gekomen via mijn verzekering.
mijn 280CE uit 1977 was nieuw 23.468 euro en de dagwaarde is +/- 3500 euro, om een idee te geven.
superW123

Antwoord:Nieuw Waarde / Dag waarde

Berichtdoor Govert » 27 jun 2006, 23:37

De nieuwwaarde kom je te weten door een of andere verzekeringssite te nemen (bijvoorbeeld FBTO) en daar een premieberekening te beginnen. Dan krijg je in veel gevallen de nieuwwaarde te zien (mijn 200D is bijvoorbeeld € 24.345,00)

De dagwaarde...tja. Ligt er een beetje aan wat voor verzekering je afsluit. Voor een casco-verzekering zou ik een taxatierapport laten opmaken en dat als dagwaarde opvoeren. Doe je alleen WA, dan zou ik alsnog een taxatierapport laten opmaken, al was het maar omdat je dan makkelijker de schade van de tegenpartij vergoed krijgt, mocht je aangereden worden.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto