Nou, nadat de Benz op de dag af een jaar had stilgestaan, afgelopen week EINDELIJK weer tijd en ruimte gevonden om er mee aan de slag te gaan. En wat schetste de verbazing; Bougies eruit, schoonmaken, afstellen (stonden op 1,0, nu op 0,8) en meteen starten en lopen, op benzine, maar nog veel beter op LPG! Geweldig, ik geloofde m`n ogen/oren niet. Daarna de bougiekabels geïnspecteerd, daar de motor op 5 poten liep. Kabels zijn goed, dus kleppen stellen: inlaat stond redelijk goed, nu alles op 0,1, uitlaat stond alles op 0,1, nu op 0,25. En jawel, starten en lopen, op 6 cilinders. Daarbij de rotor en verdeler gecleaned en het ontstekingstijdstip gecontroleerd.
Doordat de wagen een jaar had stilgestaan, zaten de remmen ook vast; blokjes rondom dus maar even vervangen en daarna tijd voor een proefrondje. Vervolgens doorgereden naar de APK om erachter te komen of er nog meer zaken zijn.
APK niet gehaald vanwege de 2 achterste einden van de dorpels en de spatbordrand rechtsachter (zelf te repareren dus).
Maar dat was nog niet het ergste: Op de 1 of andere manier slaat de motor niet meer gemakkelijk aan, danwel valt meteen uit nadat er gestart wordt. Iemand misschien een idee waar dat aan kan liggen?
En dan maar meteen vraag 2: weet iemand een adres waar goede plaatwerkdelen verkocht worden?
Mvg
Remco