Hallo Wiebren,
Weeeeeken geleden hebben we onder mijn broer zijn witte 200 Benz een koppelingplaat gezet.
Heb me sinds die tijd niet meer laten horen maar door drukte en ziekte ook niet aan toegekomen.
Hij doet het weer fantastisch! Lijkt wel een nieuwe Benz !!
Net terug van een Paastripje met de camper naar Trier (langs moezel) en weer naar huis (langsRijn).
Vandaag mooi weer dus even zoeken, er staat nl water in de Benz.
Zowel de witte als mijn blauwe hebben prive zwembaden.
Mijn blauwe remde ook niet meer, jij opperde de remcilinder, ben bang dat dat toch klopt.
De klauwen met tang los gewrikt en hij draait dan vrij en soepel rond. Eénmaal trappen op de rem en hij komt links weer los maar recht niet. De klauw werkt verder normaal maar kan de remdruk niet kwijt.
Komt dit van de remcilinder ??
De blauwe staat toch in de tuin dus die maar eerst onder handen genomen. Hem onder de douche gezet en binnen op water gewacht............ niets te vinden. Toen de douche in de waterbakjes gezet.......... ook niets, nou ja heeel weinig.
Waterbakjes zijn leeg en schoon. Toen de douche onder het spatbord gestoken waar die plastic schotjes zitten.
Ik wist niet hoe snel in die douche moet uit zetten !!!!
Het stroomde binnen met bakken. Ja je raad het al. Spatbord eraf gehaald, gelukkig niet gekit maar met een rubberstip.
Daar zat een flink gat op de plek waar de deurstijl begint onderaan, maar niet alleen daar. Ook de dorpel blijkt ooit fors gevuld met kilo's plamuur. Maar het ergste komt nog, het stuk tussen koplamp en schokbreker. Één zee van roest onder de modder die er zit !!! Bij het schoonmaken viel de luchtfilter zowat door het scherm op de grond.
hier zit nog een oliebad filter in (W123-200D). Wat een puinhoop.
Nu dus zoeken naar een stuk plaat dat in dit binnenscherm past tussen koplamp en schokdemper. Bovendien een dorpel zoeken voor onder de rechtervoordeur tot en met om de hoek van de wielkast.
Weet jij toevallig waar ik dat kan krijgen ??
Zal proberen foto's bij te plaatsen maar dat komt nog.
Vr.groetend
Kees<br><br>Post edited by: RenK, at: 2009/04/15 21:26