[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
hoge boordspanning : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:49

hoge boordspanning

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

hoge boordspanning

Berichtdoor henklith » 16 apr 2009, 21:44

Mijn boordspanning loopt op tot over de 15V, oh,,, dat kan alleen maar de regelaar zijn (dacht ik), goedkoop regelaartje gekocht, 28 euri nieuw!
Inbouwen meten po*****rie (lelijk woord) weer/nog veel te hoog.
Even de technische details,, W115/1972 met externe regelaar.
Heeft iemand wel eens mee gemaakt dat dit probleem dan toch aan de dynamo lag?, deze kan echt wel kapot natuurlijk, maar dan verwacht ik dat ie niet meer laad, ofwel een veel te lage spanning afgeeft, maar hij geeft dus een veel te hoge!
Morgen anders maar de oude regelaar er weer in zetten, en kijken of ik de regelaar af kan regelen, veerspanning wat verlagen, is een erg grove methode, maar je moet wat.
Groet, Henk

(alle bijval is welkom :o))
henklith
 


Re:hoge boordspanning

Berichtdoor henklith » 16 apr 2009, 22:00

Kijken oft lukt om er een ontbloot regelaar fototje bij te hangen, je ziet op de foto de donkere bladveer, dir weerstand moet bieden aan de magnetische kracht, als je de steun onde die bladveer vergroot of verkleint stel je het regelpunt dus in. dat wou ik morgen maar eens even proberen. groet, Henk

henklith
 


Re:hoge boordspanning

Berichtdoor JantjeV8 » 16 apr 2009, 22:22

Dan horen we je in elk geval niet klagen over zwakke koplampen...

Probleem komt mij niet bekend voor. Kan de bobine hier invloed op hebben?
Wat moet voor spanning meten als je voor de regelaar meet, dus rechtstreeks uit de dynamo.
Wat gebeurd er als er een diode in de diodebrug kapot is, kan dat invloed hebben op de spanning? Die zorgt toch voor het omzetten van wissel naar gelijkstroom, maar ik denk dat er mogelijk wat gebeurd als dat niet goed gebeurd.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:hoge boordspanning

Berichtdoor Citrobenz » 16 apr 2009, 22:25

Henk dit heb ik ook eens meegemaakt, probeer maar eens een andere accu
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:hoge boordspanning

Berichtdoor henklith » 17 apr 2009, 00:25

Hoi jan, er kan best een diode defect zijn zowel in het pouwer del als in het dynamo deel (dynamo plus)
Dan moet ik een scoop naast de auto zetten, om de golfvormen te bekijken, is me net wat te omslachtig allemaal.
Overigens, er zit een nieuwe accu in Henk, dat was ook de reden dat ik de accuspanning even wilde checken, en,, die bleek tikkie te hoog?
dus ik had gelijk een uitdaging :o))
Maar morgen ga ik verder en ik bericht dan nog wel.
Groet, henk<br><br>Post edited by: henklith, at: 2009/04/17 00:26
henklith
 


Re:hoge boordspanning

Berichtdoor henklith » 17 apr 2009, 15:39

Heb vandaag de oude regelaar er weer in gezet, en heb de regelaar afgereged dmv. "biegejustage" staat nu op een redeijk nivo, van rond de 13,7 V, mag nog wel een tikkie hoger, maar eerst maar is kijken of het stabiel blijft.
Groet, Henk
henklith
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 127 gasten