[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kokerbalk doorgeroest : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 17:46

Kokerbalk doorgeroest

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Kokerbalk doorgeroest

Berichtdoor Camiel300TDT » 17 apr 2009, 08:49

Dag clubleden ,

Gisteren linker voorspatbord losgehaald. Een kaboutertje heeft de balk tot net iets voorbij de kriksteun opgegeten.

Omdat ik geen zin heb om plaatjes te kloppen keek ik gister op Internet om te zoeken naar een compleet kokerbalk-deel, bv van Klokkerholm. Niets gevonden.

Kent iemand een adres waar ze een behoorlijk assortiment plaat delen van onze W123 hebben?

Bestaat dat in de handel: een stuk kokerbalk? Tot nog toe vond ik alleen nog voorspatborden en wielkastranden en ik heb toch behoorlijk zitten googelen.

Als er echt niks kant en klaar te koop is ga ik alsnog wel de plaatwerker uithangen.

Kan iemand mij op weg helpen?

Camiel
Camiel300TDT
 


Re:Kokerbalk doorgeroest

Berichtdoor Citrobenz » 17 apr 2009, 09:39

Neem even contact met toontje op, volgens mij heeft hij een goed adres.
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kokerbalk doorgeroest

Berichtdoor Semrick » 17 apr 2009, 12:11

Zoals ik al eerder heb gezegd denk ik dat er heel veel W123's rondrijden die op deze plek rottigheid hebben. (Overigens uit eigen ervaring).
Mijn 300D kan daar ook zomaar wat hebben. Ik heb nog niet de moed gehad om het voorscherm even te verwijderen maar ik vrees het ergste. ;-(

Deze locatie is door mij in het verleden al wel gerepareerd bij mijn vorige auto's. (Zie foto hieronder.)
En op zich is het niet zo heel complex om daar zelf wat platwerk voor te kloppen.
Sterker nog daar zul je niet aan ontkomen omdat er voor die locatie geen vervangend plaatwerk is.
Je kunt wel een hele buitendorpel bestellen (al dan niet met of zonder krikgaten) maar de bovenkant van de dorpel zul je zelf moeten maken.

Kijk maar eens op http://www.euro-autoparts.com/ voor wat je allemaal kunt bestellen.

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kokerbalk doorgeroest

Berichtdoor Semrick » 17 apr 2009, 12:18

En zoals je ziet hoef je geen proffesionele plaatwerker te zijn om hier een vers stukje metaal in te maken.

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kokerbalk doorgeroest

Berichtdoor JantjeV8 » 17 apr 2009, 17:25

www.arta-parts.nl
www.mercedes-only.nl

zoeken op: plaatwerk+Mercedes op google, keus genoeg. Aneders even bij de plaatselijke autoschade langs gaan.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kokerbalk doorgeroest

Berichtdoor Camiel300TDT » 18 apr 2009, 16:56

Nou, die foto had net zo goed uit mijn auto kunnen komen. Absoluut herkenbaar! Het begon bij mij eigenlijk ook zo: ik wist wel dat er wat aan de hand was achter het spatbord, maar wilde het nog niet loshalen ( ontkenningsfase of zo!) Omdat het Tweede paasdag zo mooi weer was kreeg ik ineens de geest en begon met een vriend van me alles los te rukken: het moest maar eens gebeuren vond ik.

Ik ga niet langer zoeken, plaatje maken dan maar en een beetje buigen en frutten. In de laatste foto van de reparatie zie ik geen puntlasjes overigens. Heb je stuik gelast of met een overlap? Ik heb gehoord dat er met een overlap vroeg of laat altijd weer roest ontstaat op de naad.

In ieder geval bedankt voor de reactie,

Gr.

Camiel
Camiel300TDT
 


Re:Kokerbalk doorgeroest

Berichtdoor Semrick » 18 apr 2009, 18:04

Hoi Camiel,

Dat je in de laatste foto geen laspuntjes ziet ligt niet aan je ogen. daar is nog niks mis mee want op dat moment was het nog niet vastgelast. ;-)
Ik las altijd volledig door en slijp de las dan weer zoveel mogelijk glad. En na behandeling met diverse roestwerende middelen ziet het er dan weer zo uit. ;-) <br><br>Post edited by: Semrick, at: 2009/04/18 18:08

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kokerbalk doorgeroest

Berichtdoor Toontje » 18 apr 2009, 20:09

hoi hoi
roest onstaat altijd hoe dan ook is net zoiets als onkruid blijft komen
groetjes toontje



groep rottedorpelkop

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kokerbalk doorgeroest

Berichtdoor RenK » 18 apr 2009, 20:23

Hallo Camiel,

Zag net dat Winparts ook kokerbalken heeft, misschien ook die voor jouw.
Voor mij hebben ze ook een rechter binnenscherm, nu even weten of het voorradig is dan bestellen.

Groetend
Kees
RenK
 


Re:Kokerbalk doorgeroest

Berichtdoor Camiel300TDT » 19 apr 2009, 21:49

Hoi Eric,

Jouw reparatie ziet er keurig uit, niets meer van te zien. Volgend weekend ga ik van start. Moet wel lukken.

Ik heb ook gekeken bij Euro-parts maar het plaatje dat er bijstaat van een dorpel is voor mij niet herkenbaar als dorpel! Zal wel aan mij liggen...

Gr. Camiel
Camiel300TDT
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten