[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
derde bankje RDW : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:04

derde bankje RDW

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

derde bankje RDW

Berichtdoor koeba » 17 apr 2009, 19:22

Wie weet dit of heeft hier ervaring mee. Een ingevoerde W123T met een derde bankje (origineel) is door de RDW als 5 zitplaatsen op het kenteken gezet. Kun je dit nog aan laten aanpassen naar 7 ?

Mvg

Koeba
koeba

Re:derde bankje RDW

Berichtdoor Leon » 17 apr 2009, 19:25

Volgens mij is dat een of twee keer voorgekomen. Ik weet dat Casper met de trouwkoets hetzelfde heeft gehad:

viewtopic.php?f=6&t=6432
Leon

Berichtdoor Trouwkoets » 18 apr 2009, 17:30

Hoi,

Ik heb Koeba al per email geantwoord:

"Bij een RDW keuringsstation een wijziging aanvragen op het kenteken, aantal zitplaatsen van 5 naar 7. Je levert dan je kenteken in en je krijgt daarvoor een bewijs van de RDW. Een week of 2 later wordt je nieuwe kentekenbewijs thuisgestuurd.
Kortom, een administratieve afhandeling, de RDW hoeft je auto niet te zien."
Trouwkoets

Berichtdoor koeba » 18 apr 2009, 19:02

Hoi Casper met de trouwkoets,

Ik ben opzoek naar een W123T met 7 zitplaatsen. Het aanbod hierin is echter beperkt. Als ik jouw verhaal lees kan ik dus ook gewoon een 5 zitter kopen en een apart bankje en het kenteken om laten zetten? Als ik dan bv in Duitsland (ik woon dichtbij de grens) een 5 zitter koop kan ik deze gewoon invoeren en dan wijzigen van 5 naar7 zitplaatsen?

Mvg

Koeba
koeba

Berichtdoor 300TD W123 » 18 apr 2009, 19:36

Hallo Koeba

Ik heb zelf een 5 zitter uit duitsland gehaald, bij de rdw keuring vroegen ze nog of het een 5 of 7 zitter was. Ik antwoorde dat het een 5 zitter was maar dat hij uitgebreid kan worden tot 7 zitter. Toen ik dus de papieren thuis kreeg stond er al 7 zitplaatsen op het kenteken.

Ps. achterbankjes zijn schaars, duur en je moet er op letten dat je ook de bevestigings materialen erbij hebt, anders kosten die je ook nog eens een fortuin.

Groet Mark
300TD W123

Berichtdoor Trouwkoets » 19 apr 2009, 00:16

@Koeba: Je verhaal klopt. En ook Mark heeft helemaal gelijk als het gaat om de spulleboel voor de gordels. Als je niet te zwaar tilt aan gordels: ze zijn niet verplicht op achterwaarts geplaatse zitplaatsen, maar of dat slim is......
Overigens hoort bij de 3e bak ook een beugel op de achterbankleuning, en 3 hoofdsteunen op de achterbank
Trouwkoets

Berichtdoor koeba » 19 apr 2009, 08:23

Hoi Mark Casper,

Bedankt voor jullie adviezen en uiteraard vind ik veiligheid zeer belangrijk. Ik ben al een tijdje aan het speuren en kom verschillende uitvoeringen tegen.

7 zitters met 2 hoofdsteunen maar ook 5 zitters met 3 hoofdsteunen. Is het zo dat bij een derde bankje altijd drie hoofdsteunen horen en bij een wagen met drie hoofdsteunen eigenlijk een bankje? Of is deze combinatie niet heilig.

Mvg

Koeba
koeba

Berichtdoor JantjeV8 » 19 apr 2009, 21:39

Hallo Koeba,

Inderdaad kun je zo een wijziging aanvragen op kenteken voor 7 zitplaatsen. Mijn 300GD heeft er 9 op kenteken staan, ook van die bankjes achterin.

Ik heb ook nog een 230TE staan, maar nog niet op kenteken. Die heeft ook een 3e bankje achterin, copleet met gordels en 30 kopsteunen op de in 2 delen neerklapbare achterbank.
Is een hele mooie optie, zo compleet.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Semrick » 19 apr 2009, 21:45

He Jan heb je dan zoveel ruimte in zo'n T dat je er wel 30 kopsteunen in kunt hebben? Of liggen die allemaal los achterin de laadruimte. ;-)
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee

Berichtdoor JantjeV8 » 19 apr 2009, 22:31

Je moest eens weten Eric, ongekend die ruimte in zo'n T, is gewoon nie nomoal mir.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto