door agavengroen » 03 feb 2009, 16:06
heb dit klusje onlangs ook gedaan.
enkele tips:
-maak alles rondom het deksel aan de onderzijde goed schoon met motorreiniger. Als je aan het eind het deksel met pakking moet monteren ben je blij dat je niet alsnog een hoop troep naar binnen werkt.( Ik had een set van MAN en de pakking die erbij zat was een beetje aan de krappe kant. Als je dan het deksel monteert is de kans groot dat de v-vormige pakking bij een hoek van het richeltje waar hij omheen moet zitten glipt.
-zorg voor een goede imbus-dop (6mm meen ik) om de koppelomvormer leeg te laten lopen.
-leg voldoende zeil op de grond, ook als je nauwkeurig werkt wordt het een behoorlijke zooi, met veel stinkende bakolie. Let ook op de olie die op het filter staat wanneer je het oude exemplaar verwijdert.
-let op: je kunt niet in 1 keer alle verse olie erin gooien. De omvormer moet tussendoor even draaien.
op de site van dieselgiant staan foto's
succes.