door Greccehus1 » 23 maart 2009, 22:50
De laatste tijd mag ik mezelf erg gelukkig prijzen omdat ik mijn Benz erg geregeld 'mag' gebruiken. Vanwege de steeds hogere brandstofkosten was ik genoodzaakt een kleiner autootje (Clio 1.2 1992 -overigens een best wagentje; geen enkele klacht) aan te schaffen voor de dagelijkse ritten, terwijl mijn vrouw zich bediende van de 'familiewagen' (Espace 2.0 1998). Laatstgenoemde liet het evenwel in januari er een beetje bij zitten door plots geen informatie meer te geven op het digitale dashboard. Omdat die dingen nieuw schreeuwend duur zijn gaf ik er de voorkeur aan zelf een zoektocht aan te gaan langs sloperijen, maar helaas hebben we het voor elkaar een vrij uniek type, met maar één stekker (anders 3 of 5), in de auto te hebben, met als resultaat dat de Espace al enige tijd uit de roulatie is.
Dat is op zich goed nieuws voor mij en mijn geliefde old-timer, want nu rijdt vrouwlief met de kleine Clio en ik dus met de mooie auto. Wat lastig is, is dat er nu wat kleine probleempjes optreden die op zich geen man-overboord zijn, maar toch hinderlijk (en zo word ik meteen 'gestraft' voor mijn opschepperij over de 123 dat die zo ongelooflijk betrouwbaar is en je nooit in de steek laat. Dat doet Ãe namelijk bijna nooit). Het meest vervelende blijft de startmotor die gewoon niet altijd gaat als hij zou moeten (ik moet soms tot drie, vier keer de sleutel omdraaien voor hij pakt). Nou las ik ergens dat iemand een reviseur gevonden heeft in Nijmegen, dus daar ga ik eens op af.
Verder heb ik nu al twee keer gehad dat hij meteen na het starten weer afslaat en vervolgens bijna niet meer aan wil. Dat wil ik wijten aan de startmotor die niet pakt, terwijl er misschien al wel brandstof wordt ingespoten en de M110 (280E) daarmee misshien een beetje wordt verzopen(?) maar ik weet niet zeker of dat zo is (als iemand me daarover meer kan vertellen, graag).
Ten slotte lijkt het of mijn verlichtingsschakelaar het steeds verder laat afweten, want eerst werkte de mistverlichting niet meer, en nu ook het stadslicht. Aan de zekeringen zie ik niets en de lampjes zijn ook in orde. Ik hoop dat iemand me in deze ook weer met raad en daad terzijde kan staan.
Om toch positief af te sluiten: ik voel me nog altijd de koning te rijk en verheug me nu alweer op het ritje van morgen.