[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Slechte start : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:41

Slechte start

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Slechte start

Berichtdoor Greccehus1 » 10 apr 2009, 12:03

Hallo,

ik ben er al eens eerder over begonnen, maar het lijkt steeds erger te worden; mijn geliefde Benz heeft minder zin om in één keer aan te slaan. Was het voorheen voornamelijk de startmotor die niet pakte, en me noodzaakte twee - drie keer opnieuw de sleutel te draaien, nu slaat vaak wel aan, maar meteen ook weer af. Ik had al ergens gelezen dat een verkeerde schakeling o.i.d. de oorzaak kon zijn dat de startmotor niet altijd wilde. Nu ik getrouw al het electrisch aangedreven spul afzet alvorens te starten -ik had eerder altijd de ventilator standaard aan staan- doet de startmotor het beter. Maar goed... als de M110 dan niet blijft draaien, en het me toch nog vier pogingen kost voordat hij wel wil slaat een gevole van teleursteling me toch een beetje om de oren...

Ik hoop dat iemand me hier wat tips voor kan geven. (Het gaat dus om een 280E uit 1982.)

Greccehus1
Greccehus1

Re:Slechte start

Berichtdoor Greccehus1 » 25 apr 2009, 22:15

Helaas krijg ik geen suggesties. Het zal wel een niet vaak voorkomend probleem zijn. Ik heb inmiddels sterk het idee dat het voornamelijk optreedt (het slecht starten) als ik er al een ritje op heb zitten, en dan voor heel even de motor afzet (bijvoorbeeld om even iets op te pikken). Als ik hem dan probeer te starten gaat het wel eens een aantal pogingen kosten, waarbij de motor steeds wel aanslaat, maar niet blijft lopen. Ik expirimenteer nu met de motor bij stilstand nog even stationair door laten lopen (een seconde of 10) zoals ik ook met mijn zitmaaier doe (wordt aanbevolen). Het lijkt te helpen...
Greccehus1

Berichtdoor MB280E » 25 apr 2009, 22:29

ik denk dat je het probleem in het injectiesysteem ga moeten zoeken.
Dat ie het altijd, of enkel als ie warm is?
En hoe draait ie anders stationair?
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Coupe280 » 25 apr 2009, 22:36

grechus.
hoe oud is je luchtfilter ,
hoveel kilometer zit die er in
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja

Berichtdoor drieske » 26 apr 2009, 12:20

En bovenal: wat tank je ???
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Leon » 26 apr 2009, 14:15

injectoren? Nadruppelen?
Leon

Berichtdoor Citrobenz » 26 apr 2009, 23:02

Hallo Greccehus1

Als ik het zo lees zou het best eens in je contactslot kunnen zitten.
Mede ook door je eerdere probleem
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Greccehus1 » 27 apr 2009, 09:50

Ik geloof dat het probleem zich tot op heden alleen bij warme start heeft voorgedaan, al kan ik het niet met zekerheid stellen. Stationair draait ie meestal rustig, maar soms op een wat hoger toerental; ik heb al eens gekeken of de stangen goed vrij liepen. Hoe lang het luchtfilter er in zit durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ten minste 9000 km.
Ik tank nu 95 en voeg loodvervanger toe. Ik meende geen verschil te merken, tot dit probleem begon op te spelen. Toen ben ik inderdaad weer teruggegaan naar 98, maar het probleem bleef (ik heb overigens maar 1 keer tussendoor een tank 98 getankt; misschien moet ik er ten minste twee leegrijden om te testen?)

Over het contactslot: daar lees ik meer over. Wat kan er dan mis zijn met het contactslot en is dat (zelf) te verhelpen?
Greccehus1

Keer terug naar Techniek