door JaapW114 » 26 apr 2009, 08:42
Toontje,
Het was inderdaad een geslaagde dag, ik stond om 08.00 bij Govert voor de deur. De rit naar Zeeland ging voorspoedig, lekker weer en weinig drukte op de weg. Om ca. 10.00 uur de juiste straat gevonden, alleen reden we er voorbij, omdat de poort dicht was, wij zochten en stel Benzen. Maar toen we erachter gekomen dat we te ver doorgereden waren en achteruit terug reden, stond er al iemand midden op de weg te fotograferen, juist onze gastheer voor die dag, de oprichter van de Zeelandgroep, Toontje. Na het uitwisselen van wat alcoholische versnaperingen en uiteraard Zeeuwse Bolussen, een vluchtige blik werpen op de TD in het draaispit, eerst koffie. Inderdaad twee eigen gebakken geweldige appeltaarten met alles erop en eraan. Toontje is niet van de lullige puntjes, dus na een stevige punt taart en de nodige koffie, eerst even bijpraten. Blijkbaar gaat de tijd dan zo snel, inmiddels was het tijd voor de lunch, lekker belegt stokbrood en een bord kaassoep. Na het eten eerst de werkplaats even bekeken, daarna een rondrit door het normaal zo rustige en filevrije Zeeland, alleen gister dus even niet, en aantal auto's met AA nummerborden en een een of andere wedstrijd voor hardlopers zorgden voor wat vertraging. Maar evengoed een deel van het mooie Zeeland gezien. Aangezien er twee appeltaarten klaar stonden, nog een punt en koffie. Om half zeven zijn we weer huiswaarts gereden, onderweg nog een hapje gegeten en rond 21.00 uur stonden we weer bij Govert voor de deur, ik mocht toen nog een klein uurtje verder rijden, maar om 22.00 uur was ook ik weer thuis. Een lange dag, maar het is altijd leuk en leerzaam om zulke actieve leden als Toontje in zijn eigen omgeving te bezoeken en elkaar toch beter te leren kennen.
Binnenkort kunnen we Toontje in Waarland verwelkomen, zal moeilijk worden om de kaassoep te evenaren, maar we gaan het toch proberen.
Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/04/26 08:44